کد خبر: ۹۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
آمار نگران کننده رئیس دادگستری اقلید؛

اختلافات خانوادگی در اقلید رو به افزایش است

رئیس دادگستری شهرستان اقلید گفت: در یک سال اخیر حدود ۲۵درصد مردم این شهرستان به دادگاه مراجعه کرده اند و متاسفانه اختلافات خانوادگی در شهرستان رو به افزایش است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از  کلیدفارس؛سید حسن سید محسنی رئیس دادگستری شهرستان اقلید در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تبریک هفته ی قوه قضائیه  اولویت اصلی دادگستری شهرستان اقلید را در یک سال اخیر ،کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضایی اعلام کرد و افزود :در دادسرا و دادگاه شهرستان اقلید در طول یک سال اخیر دوازده هزارو571 پرونده تشکیل شده است که به دوازده هزارو 471فقره ی آن رسیدگی و مختومه شده است.

وی با اشاره به این که در یک سال اخیر حدود ۲۵درصد مردم این شهرستان به دادگاه مراجعه کرده اند گفت : این مراجعات و آمار نیاز به آسیب شناسی دارد و امیدواریم ادارات مختلف همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

نماینده دستگاه قضا در شهرستان اقلید عمده ی پرونده ها و دعاوی موجود در دادگستری شهرستان اقلید را به ترتیب مربوط به اختلافات ملکی ،مالی ،مطالبات مهریه و اختلافات خانوادگی اعلام کرد و افزود :متاسفانه اختلافات خانوادگی در شهرستان رو به افزایش است .

وی از مسئولین خواست در زمینه ی کاهش  اختلافات خانوادگی نهایت همفکری و همکاری را با دستگاه قضایی شهرستان داشته باشند .

سید محسنی همچنین از تشکیل شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی در شهرستان خبرداد و گفت :این شورا به منظور حفاظت از حقوق بیت المال و جلوگیری از زمین خواری برای اولین بار در این شهرستان فعال شد و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .

برچسب ها: طلاق ، دادگستری ، اقلید
نظرات بینندگان