کد خبر: ۹۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
نماینده مردم اقلید در جمع دانشگاه آزادی ها؛

نداشتن اعتماد به نفس در بین دانشجویان یکی از مشکلات دانشگاهی است

نماینده مردم اقلید در جمع دانشگاه آزادی ها گفت: امروزه نداشتن اعتماد به نفس در بین دانشجویان دانشگاههای شهرستان یکی از مشکلاتی است که سر منشا آن به دید غلط ما به جامعه بر می گردد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از  کلیدفارس؛سید حسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی شب گذشته دیداری با مجموعه ی کارکنان ،معاونین و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید داشت.

نماینده مردم شهرستان اقلیددر مجلس شورای اسلامی در این دیدارنظام آموزشی رایکی ازمهمترین معیارهای ارزشیابی و سنجش در توسعه جهان کنونی اعلام کرد و افزود سخنان وتاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ی توجه به علم و جامعه ی دانشگاهی نشان از اهمیت والای آن است و اگرما اهمیت این جایگاه را درک کنیم موفق خواهیم بود.

وی با اصرار بر خرج نکردن دانشگاه در بازی های سیاسی و موارد متفرقه بی دلیل ،از مسئولین و مجموعه ی همکاران دانشگاهی خواست رسالت اصلی و مهم خود را که همانا بالابردن جایگاه این مجموعه هست را به بهترین نحوممکن انجام دهند.

 افضلی عالم شدن را تنها راه پیروزی در جامعه ی کنونی دانست وگفت :اگر امروز بتوانیم جوانان را به سمت و سوی علم سوق دهیم این حرکت ضمانتی برای کسب جایگاه والا در آینده کشوراست.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش روی کشور گفت: اگر در زمینه های مختلف از معبر علم عبور کنیم مطمئنا زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

 خودباوری و باور جوانان و بها دادن به آنها از مواردی بود که  افضلی آنها را باعث پیشرفت و آبادانی کشور دانست و افزود : امروزه نداشتن اعتماد به نفس در بین دانشجویان دانشگاههای شهرستان یکی از مشکلاتی است که سر منشا آن به دید غلط ما به جامعه بر می گردد.

وی تغییر نگاه در مجموعه ی کاری و دانشگاهی را از راههای موفق شدن این مجموعه ی دانشگاهی دانست و افزود: با یک تغییر نگاه در وظایف و رسالتی که برعهده داریم می توان چراغ امید را در دل دانشجویان روشن کرد .

 افضلی با اشاره به مشکلات پیش پا افتاده و گلایه های دانشجویان ، از مجموعه همکاران این دانشگاه خواست که دانشجویانی که ضامن استقلال این کشور و آینده سازان این جامعه هستند را در نهایت ظرافت پرورش دهندتا آنها شخصیت اصلی و عزت خود را در جامعه پیدا کنند.

وی همچنین از مسئولین و اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید خواست این باور غلط را که دانشجویان از سختی های اساتید متنفر هستند را کنار گذاشته و با برخورد همراه با منزلت دانشجویانی را که آینده سازان جامعه ی فردای ما و فرزندان ما هستند را براساس اخلاق حرفه ای تربیت کنند.

نماینده مردم شهرستان اقلید  اخلاق حرفه ای را در یک جمله این چنین معنا کرد که آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند و گفت : یکی از نتایج به کار گرفتن اخلاق حرفه ای در مجموعه های آموزشی تربیت دانشجویان با عزت و سربلند در جامعه خواهد بود .

در ادامه ی این دیدار تعدادی از معاونین و اعضای هئیت علمی این دانشگاه مشکلات و دغدغه های خود را بیان کردند.

همکاری درحل چالش های پیش رو در بحث کیفیت آموزشی و ضعف های موجودو همچنین تلاش در راستای کمک به توسعه ی تحصیلات تکمیلی از خواسته هایی بود که مجموعه ی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلیددر این دیدار با نماینده شهرستان در میان گذاشته شد ودکتر افضلی هم قول دادند که در راستای محقق شدن این خواسته ها نهایت همکاری را داشته باشند.





نظرات بینندگان