کد خبر: ۹۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد:

تجهیز بیمارستان پیمانیه جهرم به دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم از تجهیز بیمارستان پیمانیه این شهرستان به دستگاه پیشرفته سی‌تی‌اسکن 16 اسلایس خبر داد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پسین جهرم، رضا صحرائی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه جدید سی تی اسکن 16 اسلایس با ارزش ریالی 23 میلیاردریال در جهرم بهره‌برداری شد.

 وی افزود: در حال حاضر این دستگاه از پیشرفته‌ترین سی تی اسکن‌های موجود در سطح استان است که از مراجعه بیماران نیازمند به مرکز استان و سایر شهرها جلوگیری کرده و کاهش هزینه‌های درمان را به همراه دارد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم سرعت تصویربرداری بالا، توان ذخیره سازی 16هزار تصویر با رزولیشن بالا، توانایی سه بعدی سازی تصاویر و آنژیوگرافی اندام‌ها به‌صورت رنگی، توانایی آندوسکوپی، کلونوسکوپی و برونوسکوپی و توانایی بررسی پرفیوژن مغزی را از مزایای این دستگاه دانست که سایر دستگاه‌ها این توانایی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه تخت دستگاه قادر به تحمل وزن 205 کیلوگرم بوده و از لحاظ ایمنی نیز قادر به تحمل 500 کیلوگرم است، بیان کرد: دستگاه سی تی اسکن موجود در بیمارستان پیمانیه جهرم از نوع دو اسلایس بوده است.

نظرات بینندگان