کد خبر: ۹۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
فرماندار ویژه جهرم:

آنگونه که شایسته است، مسئولان و مردم در مقابل مواد مخدر دغدغه جدی ندارند

فرماندار ویژه جهرم گفت: آن‌گونه که مواد مخدر بحران برای ما ایجاد کرده است، مسئولان و مردم در مقابل آن دغدغه جدی ندارند، نگاه تک بعدی در برابر این پدیده شوم به تنهایی نمی‌تواند شرایط مصون‌سازی جامعه را از بلای شوم اعتیاد فراهم کند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پسین جهرم، علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم در همایش پیشگیری از اعتیاد اظهارداشت: امروزه مواد مخدر در جهان به مافیای بزرگی تبدیل شده که نیازمند تلاش همگانی در امر مبارزه با این معضل اجتماعی هستیم.

وی  ، رویکرد و نگاه اجتماعی و پیشگیرانه به مواد مخدر را از راهکارهای اصلی مبارزه با این بلای خانمان سوز در جامعه دانست و عنوان کرد: آن‌گونه که مواد مخدر بحران برای ما ایجاد کرده است، مسئولان و مردم در مقابل آن دغدغه جدی ندارند، نگاه تک بعدی در برابر این پدیده شوم به تنهایی نمی‌تواند شرایط مصون‌سازی جامعه را از بلای  شوم اعتیاد فراهم کند و نیازمند یک رویکرد متوازن است که با کاهش و پیشگیری اولیه از اعتیاد برای واکسینه کردن آحاد سالم و در معرض خطر جامعه، باید گامهای اساسی برداشته شود.

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه بیش از یک سوم جرائمی که در حوزه شهرستان جهرم اتفاق می‌افتد ریشه در اعتیاد دارد، بیان کرد: واقع شدن این شهر در مسیر ترانزیت جنوب کشور سبب شده که جهرم در معرض آسیب ورود قاچاقچیان قرار بگیرد و با معضلات و مشکلات مواجه شود.

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های مسئولان و مردم جهرم، مقابله با ترفندهای سوداگران مرگ است، گفت: در این راستا یکی از نهادهای فعال در این شهرستان، شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر است که در طول سال با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های جامع، در این امر قدم های مؤثری برداشته است.

صحرائیان مشارکت گسترده مردمی را راهکار اصلی در مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر دانست و گفت: مبارزه با مواد مخدر وظیفه مسولان و پیشگیری از آن نیازمند مشارکت مردمی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر ، جهرم
نظرات بینندگان