کد خبر: ۹۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
به مناسبت هفته قوه قضائیه:

مسئولین قضایی خرم بید با امام جمعه صفاشهر دیدار کردند

به مناسبت هفته قوه قضائیه رییس، قضات و کارکنان دادگستری شهرستان خرم بید با امام جمعه صفاشهر دیدار کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از بام فارس؛به مناسبت هفته قوه قضائیه رییس، قضات و کارکنان دادگستری شهرستان خرم بید با امام جمعه صفاشهر دیدار کردند.

در این دیدار که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دفتر امام جمعه صفاشهر برگزار گردید، قاسم یوسفی رییس دادگستری خرم بید گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی شهرستان ارائه کرد.

یوسفی بیشترین مراجعه و پرونده در دادگستری خرم بید را مربوط به طلاق و مواد مخدر عنوان کرد و با بیان اینکه در هر پرونده 5 نفر درگیر میشوند،  افزود: برای پیشگیری از جرم باید سایر ادارات و نهادهای فرهنگی حضور داشته باشند و قوه قضاییه را یاری کنند.

محمود بهرامی دادستان شهرستان خرم بید در ادامه این دیدار با بیان اینکه در دادگاه و شوراهای حل اختلاف شهرستان حدود 11 هزار پرونده قضایی وجود دارد به کم شدن صبر و تحمل مردم اشاره کرد و گفت: کم شدن ورودی پرونده به دادگستری نشان از نشاط و شادابی شهر دارد.

دادستان خرم بید افزود: شدت برخورد دادستانی خرم بید مربوط به جرایم خشن مانند فروش مواد مخدر است؛ امیدواریم بتوانیم امنیت خوبی که در شهرستان وجود دارد حفظ کنیم.

در ادامه حجت الاسلام نقوی امام جمعه صفاشهر وظیفه نظام اسلامی را فراهم کردن زمینه سعادت ابدی و بهشت رفتن انسان دانست و گفت: در زمان حکومت غیر اسلامی است که ظالم امنیت دارد.

امام جمعه صفاشهر ضمن تاکید براقدامات فرهنگی در زمینه طلاق و اعتیاد خواستار پیگیری و در دستور کار قرار گرفتن این دو موضوع در شورای فرهنگ عمومی و امر به معروف شهرستان، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و در کنار هم بودن نهادهای فرهنگی شد.

وی به منظور اصلاح سبک ازدواج، خواستار جدا شدن جرم مهریه از جرایم غیر عمد شد.

حجت الاسلام نقوی با تشکر از مسئولین دادگستری خرم بید نسبت به صدور حکم برائت در موضوع پرونده معادن، آن را کاری سخت، سنگین و لازم دانست و گفت: این مساله پرونده قضایی نیست و مرتبط با امنیت شهرستان است.

وی ابراز امیدواری کرد حکمی که در شهرستان صادر و توسط دادگستری استان برگشته خورده است، با رایزنی و کسب رضایت کتبی، در استان هم تایید و ختم به خیر شود.


پایان پیام

نظرات بینندگان