کد خبر: ۹۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
نماینده ممسنی:

قوانین حوزه محیط زیست باید بروز شود

نماینده ممسنی گفت: یکی از ضعف های قوانین حوزه محیط زیست و محیط بانی را عدم بازدارندگی خواند و خواستار بروز رسانی این دسته از قوانین شد.

به گزارش شیرازه؛به نقل از نورآنلاین مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در گفتگو  با نورآنلاین در خصوص شهادت محیط بان پارک ملی بمو بیان داشت: شهدا شمع محفل بشریت هستند  شهادت در راه دفاع از کشور و وطن است حال یک زمانی لازم است در عرصه مبارزه با تکفیری ها حضور یافت و یا مثل امروز در دفاع از حریم الهی و محیط زیست حاضر شد.  هدف ، دفاع از سرمایه های جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و ... کشور است.

وی افزود: منابع ملی هم سرمایه ی کشور به حساب می آید که طی روزهای اخیر ،  3 تن از محیطبانان در دفاع از این سرمایه جان خود را فدا کردند. شهدا فرقی ندارند و در قلب مردم جای دارند و استقبال پرشور مردم از پیکر این شهید بزرگوار آن را به خوبی نشان داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص شایعات مطرح شده در فضای مجازی در چریان کشته شدن سربازان 05 کرمان و شهادت محیط بانان هرمزگان و ممسنی نیز واکنش نشان داد و گفت: شایعه سازی در هر جامعه ای وجود دارد اما باید کانال های ممیزی قانونی ایجاد شود تا صره از ناصره مشخص گردد. اما با کسانی که باشایعات به دنبال تخریب افکار جامعه هستند باید برخورد شود.

وی افزود: اما بعضا در این فضاها ، افراد به دنبال نقد هستند و باید مسئولین به نقدهای سازنده توجه کنند و دیدگاه هایی که مطرح میشود بیشتر نشات گرفته از مشکلات درون جامعه است.

 در فضای مجازی بسیاری از افراد خواستار تغییر در قوانین مربوط به حوزه محیط زیست هستند که در این خصوص نیز گودرزی گفت: بله این قوانین باید بروز بشود. عمده قوانین حوزه محیط زیست مربوط به سالهای 41و 42 می باشد هرچند که در سالهای 67 و 68 اصلاحاتی صورت گرفت اما بازهم نیاز است تا قوانین بروز شود چرا که قوانین کنونی ایجاد بازدارندگی نمی کنند.

وی در خصوص درگیری های شکارچیان با محیط بانان نیز بیان داشت: با این  قوانین،  کسی که متعرض است می تواند به هر عملی دست بزند اما متاسفانه محیط بان اجازه شلیک هم ندارد. بنابراین ابزار بازدارندگی وجود ندارد  و متخلف  به خود اجازه هرکاری را می دهد.

نظرات بینندگان