کد خبر: ۹۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

چگونه از سرقت در امان باشیم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم، عمل به توصیه‌های پلیسی را زمینه ساز کاهش جرایم در جامعه عنوان کرد.

به گزارش شیرازه؛به نقل از پسین جهرم سرهنگ عبدالعظیم انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار پسین جهرم، توصیه‌هایی به عموم شهروندان در خصوص پیشگیری از انواع سرقت ارائه کرد و گفت: عمل به توصیه های پلیسی کاهش جرایم در جامعه را به دنبال دارد.

وی به سرقت محتویات خودرو توسط سارقان اشاره کرد و افزود: شهروندان اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، پدال و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنند.

رئیس پلیس جهرم تاکید کرد: شهروندان دقت نمایند هنگام ترک اتومبیل درها و شیشه‌ها را کاملاً بسته باشند و از گذاردن کیف دستی، وجه نقد، ضبط کشویی و دیگر وسایل داخل اتومبیل و در معرض دید به نحوی که جلب توجه کند، خودداری کنند.

به گفته سرهنگ انصاری، برای پیشگیری از سرقت منزل نیز لازم است از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری و مقابل تمام پنجره‌های قابل دسترسی و نقاط نفوذ پذیر مانند نور گیر، پاسیو، روی دیوارهای کوتاه و غیره حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درب راهرو و پشت بام با حفاظ نرده‌ای، ایمن شود.

این مقام ارشد انتظامی جهرم تصریح کرد: قفل هایی که کلید یدکی آنها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده، باید تعویض شوند و شهروندان لازم است در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب خروجی منزل اکتفا نکرده و تمام درب‌های داخل منزل (هال، اطاق ها، آشپزخانه، حمام و...) را قفل کنند تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقان، سلب شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر افرادی به عنوان ماموران سازمان‌های مختلف به درب منزلتان مراجعه کردند، قبل از شناسایی کامل و رؤیت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان به منزل اکیدا جلوگیری کنید.

انصاری به شهروندان هشدار داد: هنگام دریافت پول از بانک، حرکات اطرافیان خود به ویژه راکبین موتورسیکلت‌ها را در داخل و خارج بانک به طور دقیق زیر نظر بگیرند؛ زیرا که معمولاً کیف قاپ‌ها در اطراف بانک‌ها، دفترخانه ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در سریع‌ ترین زمان با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند و پلیس را در تامین امنیت جامعه یاری کنند.


برچسب ها: هشدار ، پلیس ، جهرم
نظرات بینندگان