کد خبر: ۹۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

دلایل اصلی سقوط اتوبوس سربازان اعلام شد

رئيس پليس راه شمالي فارس گفت: راننده اتوبوس به دليل عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه 50 درصد، راهداري شهرستان ني ريز به دلیل کوتاهی و عدم ایجاد محفظ جلوگیری از سقوط خودرو 25 درصد مقصر شناخته شده اند.

به گزارش شیرازه، كسري سيروسي رئيس پليس راه شمالي فارس در نشست خبري با اصحاب رسانه، بيان كرد: اين حادثه در كيلومتر هفت جاده سيرجان – ني ريز و در حالي كه اتوبوس حامل 55 مسافر بوده است، اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: پس از اين حادثه بلافاصله نيروهاي امدادي و مأموران پليس در صحنه حاضر شده و نسبت به امداد رساني و انتقال مجروحان به بيمارستان اقدامات لازم را انجام مي دهند.

رئيس پليس راه شمالي فارس تصريح كرد: بر اساس كارشناسي هاي انجام شده توسط پليس، راننده اتوبوس به دليل سرعت زياد و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه 50 درصد و كوتاهي راهداري شهرستان ني ريز به دليل عدم ايجاد محفظ جهت جلوگيري از سقوط خودروها 25 درصد مقصر شناخته شده اند.

سيروسي با اشاره به تعداد زياد مسافران در اين اتوبوس، تصريح كرد: بيشترين كنترل بر روي تعداد مسافران سوار شده به اتوبوس، بايد توسط مدير فني تعاوني هاي مستقر در پايانه ها انجام پذيرد.

وي افزود: بايد ساز و كار و قانونمندي خاصي پيرامون جابجايي مسافران گروهي مانند گروه هاي دانشجويي، اردوهاي دانش آموزي و موارد مشابه صورت پذيرد تا شاهد وقوع اينگونه حوادث نباشيم.

اين مقام مسئول در جواب يك خبرنگار مبني بر نقش پليس در ايجاد فرهنگ و آموزش رانندگي، بيان كرد: با وجود اينكه اقدامات بسيار زيادي توسط پليس در راستاي فرهنگ و آموزش رانندگي صورت پذيرفته است، ولي بايد گفت كه پليس متولي فرهنگ و آموزش در جامعه نيست.

رئيس پليس راه شمالي فارس در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شناسايي 213 نقطه حادثه خيز در سطح جاده هاي استان، گفت: استان فارس داراي 20 هزار كيلومتر جاده است كه 8/9 درصد از كل جاده هاي كشور را شامل مي شود و با اين اوصاف بيشترين تصادفات نيز در استان رخ مي دهد.

سيروسي در جواب خبرنگار ديگري مبني بر كنترل اتوبوس حامل سربازان توسط پليس راه هاي استان، گفت: اين اتوبوس با وجود اينكه در جاده هاي استان واژگون شده است ولي به هيچكدام از پليس راه هاي استان نرسيده است.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه راننده نقش بسزايي در جلوگيري از بروز تصادفات دارد، تأكيد كرد: تا زماني كه باورهاي فردي در موضوع رانندگي درست نشود، شاهد بروز اينگونه اتفاقات خواهيم بود.

رئيس پليس راه شمالي فارس گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون در جمع كل تصادفات، شاهد كاهش 16 درصدي تصادفات هستيم.

سيروسي با بيان اينكه 37 درصد تصادفات در سطح استان بر اثر واژگوني رخ مي دهد، افزود: اين واژگوني ها بر اساس خواب آلودگي و خستگي، سرعت غير مجاز و نا آشنا بودن راننده نسبت به جاده ها رخ مي دهد.

نظرات بینندگان