کد خبر: ۹۰۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

فیش های نجومی، شوکی بر اذهان عمومی/ چه کسانی پاسخگوی سستی اعتماد و جریحه دار شدن احساسات مردم هستند؟

انتشار فیش هایی با حقوق نجومی طی چند روز اخیر شوکی به جامعه وارد کرد که در صورت عدم برخورد قاطع دستگاه های نظارتی در اینده نزدیک شاهد آسیب های جدی در زیر پوست شهرها خواهیم بود.
به گزارش شیرازه، در روزگاری که رسانه های گفتاری، دیداری و شنیداری در انتقال پیام، رقابت ثانیه ای دارند و روزانه هزاران رویداد با ارزشهای خبری متفاوت و فرا گیری های مختلف در جامعه منتشر می شود؛ یک سانحه هوایی و یا جاده ای، یک حادثه ناگوار، یک آمار از معضلات اجتماعی نظیر بیکاری و یا طلاق تنها احساسات مردم را جریحه دار نمی کند، بلکه امروز در میان مشکلات ریز و درشتی که مردم با ان دست و پنجه نرم می کنند خبری از دستمزدهای نجومی در رسانه ها منتشر می شود که نقل محافل روز رسانه ای در داخل و خارج از کشور می شود و فراگیری آن در کشورمان نه تنها در بین برخی دولتی ها بلکه اهالی کوچه و بازار و حتی مجالس زنانه را در بر می گیرد!
انتشار فیش هایی با حقوق نجومی طی چند روز اخیر شوکی به جامعه وارد کرد که در صورت عدم برخورد قاطع دستگاه های نظارتی در اینده نزدیک شاهد آسیب های جدی در زیر پوست شهرها خواهیم بود.

مقایسه فیش های چند ده میلیونی برخی مدیران با یک کارمند ساده که ماهانه کمتر از یک میلیونی دریافت می کند و یا حتی برخی از مدیران میانی در شهرستان ها که دریافتی آنها به دو میلیون نمی رسد این سئوال را در اذهان عمومی به وجود آورده آست که چطور در روند پرداخت حقوق یک کارمند در رده های میانی و پایین نظارت و نظم انظباط مالی وجود دارد، اما برخی مدیران کلان بدون هیچ نظارتی دستمزدهای نجومی دریافت می کنند. مدیرانی که به واسطه ی اینکه با بخشی از نظام مالی کشور سر و کار دارند باید نظارت بیشتری بر عملکرد انها وجود داشته باشد.
ضعف نظارت، حقوق های نجومی و ریخت و پاش های متعدد در حالی در ساختار بیمار، اداری مالی کشورمان رخ می دهد که سالانه میلیون ها جوان به خاطر بیکاری و یا عدم دریافت وام ازدواج روز را به شب می رسانند.
 
محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه حقوق های نجومی برخی مسئولان موجب جریحه دار شدن احساسات مردم و سست شدن پایه های اعتماد آنها به نظام جمهوری اسلامی می شود می گوید: برخی مسئولین ما باید بیشتر کار کنند و کمتر بخواهند اما روز به روز فاصله خود را با مردم بیشتر می کنند و با طعمه قرار دادن جایگاه خود خون ملت را می مکند.

نماینده مردم فسا ادامه داد: در شرایطی که از نظر اقتصادی به مردم سخت می گذرد؛ دریافت حقوق های نجومی در جهت اهداف دشمن و در واقع دشمنی کردن در حق مردم و کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: کمیسیون های تخصصی تر مثل؛ کمیسیون اصل 90، کمیسیون های قضایی و اقتصاد باید پیگیر این مسئله باشند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خود من به عنوان یکی از نمایندگان ملت حتما پیگیر بررسی حقوق های نجومی خواهم بود و دیگر نمایندگان هم حتما نسبت به این مسئله حساس هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مسئولینی که حقوق های اینچنینی میگیرند باید علاوه بر پس دادن پول و اموال به اشد مجازات محکوم شوند و برای مقابله با دریافت حقوق های نجومی تمام عوامل بازدارندگی تلاش کنند تا اعتماد مردم به نظام حفظ شود.

به گزارش شیرازه، هرچند دولت اقدامات مقطعی در راستای جلوگیری از پرداخت های نجومی انجام داده و شاخک های دستگاه های نظارتی در این موضوع نیز حساس شده است اما می طلبد قوای سه گانه سازوکارهای نظارتی خود را به‌روز و فعال تر نمایند تا علاوه بر اینکه دیگر شاهد تخلفات گسترده در ابعاد و حوزه های مختلف نباشیم، آسیبی به حُسن اعتماد مردم نیز وارد نشود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۵
0
فقط حقوق ها نیست
در آمد های نجومی بعضی از مسئولین و زندگی سوپر اشرافی آنها خیلی مهمتر از این حقوق هاست
فردا نگویید بی خبر بودیم