کد خبر: ۹۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور فارس در روز قدس

رییس پلیس راهور استان فارس گفت: برای راهپیمایی روز قدس در شیراز این مسیر را از هرگونه توقف یا تردد خودرو و موتور سیکلت پاکسازی می کنیم.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

تمهيدات ترافيكي پليس استان فارس در روز قدس
سرهنگ مصطفی عباسی افزود:محورهای فرعی منتهی به محدوده راهپیمایی با استفاده از تجهیزات و امکانات سازمانی و غیرسازمانی اعم از نوار های ترافیکی و سایر موانع فیزیکی، استقرار عوامل پاس پیاده یا خودرو مسدود می شود.

شروع مسیر راهپیمایی روز قدس در شیراز از تقاطع 15 خرداد تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) است که مسیرهای راهپیمایی چنین است:

1- پل باغ صفا به سمت میدان امام حسین (ع)
2-خیابان زند تقاطع انوری به سمت میدان امام حسین (ع)
3-انشعابات خیابان سید جمال الدین اسد آبادی به سمت خیابان مشیر فاطمی (انقلاب)
4-خیابان زند تقاطع خیابان سید جمال الدین اسد آبادی به سمت میدان امام حسین (ع)
5-تقاطع ذوالنوار به سمت تقاطع 15 خرداد
6-تقاطع سینما سعدی به سمت تقاطع 15 خرداد
7- تقاطع 15 خرداد به سمت خیابان لطفعلی خان زند
8- تقاطع حمام شکوفه (خیابان وصال) به سمت تقاطع خیرات
9- تقاطع دروازه کازرون به سمت تقاطع مشیر (خیابان قاآنی شمالی )
10 - تقاطع شاهزاده قاسم به سمت حرم شاهچراغ (خیابان حضرتی جنوبی)
11-تقاطع غدیر به سمت سه راه احمدی
12-خیابان توحید به سمت چهار راه مشیر
13میدان شهرداری به سمت تقاطع پیروزی
14-تقاطع هجرت به سمت میدان شهرداری (در صورتی که اتوبوسها ی خط واحد در مسیر قید شده جهت سرویس دهی خیابان پیروزی متوقف باشند)

سرهنگ عباسی گفت: تمام کوچه ها و خیابان های اصلی و فرعی منتهی به خیابان های مشیر فاطمی، لطفعلی خان زند و شهید دستغیب ممنوعیت تردد از ابتدای مراسم تا پایان مراسم اعمال می شود لذا ساکنین خیابان ها و معابر فوق و همچنین سایر شهروندان که قصد تردد از این معابر را دارند قبل از ساعت هفت صبح نسبت به خروج از مکان فوق اقدام کنند در غیر این صورت تا پایان مراسم از تردد آنان جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: توقف هر نوع وسیله نقلیه در مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین تا چهارراه 15 خرداد که محل تجمع شهروندان است و همچنین چهارراه 15 خرداد به سمت چهارراه خیرات، چهارراه مشیر، چهارراه پیروزی، مصلا در خیابان لطفعلی خان و بلوار شهید دستغیب ممنوع است، لذا به ساکنین و شهروندان که قبل از ساعت هفت صبح روزجمعه 11/4/95 بنا به ضرورت وسایل نقلیه خود را پارک کرده اند اطلاع رسانی می شود نسبت به جابجایی وسایل نقلیه اقدام کنند در غیر این صورت با خودرو کشنده وسایل متوقف در مسیر راهپیمایی به پارکینگ انتقال داده می شود.

این مقام انتظامی گفت: از شهروندان محترم تقاضا می شود ضمن تعامل با پلیس و اجرای دستورات مأمورین از تردد با دوچرخه و موتورسیکلت (حتی به صورت خاموش) در مسیر راهپیمایی خودداری کنند در غیر این صورت به علت اخلال در نظم ترافیک وسایل نقلیه فوق به پارکینگ انتقال داده می شود.

اتوبوس حامل محموله ميليوني كالاي قاچاق در "آباده" متوقف شد

فرمانده انتظامي شهرستان آباده استان از توقيف يك دستگاه اتوبوس حامل كالاي قاچاق به ارزش 500 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعيل زراعتيان، گفت: ماموران انتظامي شهرستان آباده در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، با انجام ایست و بازرسی مقطعی در اطراف اين شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مشكوک شدند.

وي ادامه داد: ماموران به منظور بازرسي از اتوبوس، اين خودرو را متوقف و مشخص شد حامل كالاي قاچاق مي باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده اظهار كرد: در بازرسی صورت گرفته مقادیری کالای قاچاق از جمله 9 کارتن انواع قفل و دستگیره، 14 عدد گونی 30 کیلویی گردو، 49 قطعه آب پاش، 10 حلقه نوارهای طویل پلاستیکی همگي خارجي و بدون مجور قانوني و گمركي كشف شد.

وي با بيان اينكه ارزش اين محموله كالاي قاچاق که به صورت ماهرانه در خودرو جاسازي شده بود، بيش از 500 ميليون ريال برآورد شده، گفت: در اين رابطه راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

پايان خط دو سارق موتورسيكلت با 4 فقره سرقت در "گراش"

فرمانده انتظامي شهرستان گراش استان، از دستگيري دو سارق حرفه اي موتور سيكلت و كشف 4 دستگاه موتورسيكلت سرقتي از آنها در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علي بابايي، گفت: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت موتورسيكلت در اين شهرستان، شناسايي و دستگيري عوامل اين سرقت ها در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، دو سارق موتور سيکلت سرقتي در سطح شهرستان شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه هردو نفر دستگير و به مقر پليس منتقل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان گراش خاطر نشان كرد: متهمان در بازجويي هاي بعمل آمده به سرقت 4 دستگاه موتور سيكلت از شهرستان گراش و شهرستان هاي همجوار اقرار كردند.

سرهنگ بابايي از شهروندان درخواست كرد: چنانچه موتور سيکلت هاي خود را در محلي غير از پارکينگ عمومي پارک مي‌ كنند، آن را با وسايل ايمني بازدارنده جهت جلوگيري از سرقت احتمالي مجهز نمايند.

احشام قاچاق ميلياردي در شهرستان "جهرم" متوقف شد

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم استان از توقيف 5 دستگاه خودرو حامل احشام قاچاق به ارزش دو ميليارد و 200 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالعظيم انصاري، گفت: ماموران پاسگاه انتظامي چاه تيز هنگام گشت زني در محور لار به سمت جهرم، پنج دستگاه خودرو حامل احشام را شناسايي و متوقف كردند.

وي افزود: در بررسي هاي اوليهمشخص شد كهاين خودروهااز بندرعباس بارگيري و با حمل 33 نفر شتر و 18 راس گوساله فاقد هرگونه مجوز از اداره دامپزشكي به مقصد شيراز در حركت بودند.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح كرد: اين محموله قاچاق دام، در سه دستگاه كاميون و دو دستگاه وانت نيسان بارگيري شده بود.سرهنگ انصاري با اشاره به دستگيري 5 نفر متهم در اين رابطه گفت: ارزش اين محموله بيش از دو ميليارد و200 ميليون ريال برآورد شده است.

وي يادآور شد: دام­هايي که بدون رعايت ضوابط بهداشتي و مجوز دامپزشکي وارد کشور مي شوند، به عنوان دام قاچاق تلقي شده و پليس در جهت کنترل و نظارت بر اين موضوع احشامي را كه فاقد مجوز دامپزشكي است به عنوان توزيع خارج از شبكه توقيف و براي سير مراحل قانوني در اختيار دامپزشكي قرار مي دهد.

کشف محموله كالاي قاچاق ميليوني در "استهبان"

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 100 میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی،‌ گفت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهاي عبوري موفق به کشف مقادير قابل توجهي کالاي قاچاق شامل 4 هزار و 400 عدد باطری قلمی و نیمه قلمی،240 عدد کمپوت انبه، 34 جفت کفش تابستانه، 360 عدد حنا و یک دستگاه یخچال خارجي قاچاق كشف كردند.

وي با با بيان اينكه ارزش اين محموله كالاي قاچاق كشف شده 100 ميليون ريال برآورد شده، افزود: در اين رابطه يک دستگاه اتوبوس توقيف، راننده دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان خاطرنشان کرد: همكاري مردم در ارائه گزارشات در ارتباط با قاچاق کالا در کنار تغيير رويكرد هموطنان عزیز از خريد كالاي خارجي و روی آوردن به مصرف كالاي داخلي وآگاه سازي عمومي نسبت به ضرروزیان های هولناک اقتصادي استفاده از اجناس خارجي مي تواند از مكمل هاي قوي مبارزه با كالاي قاچاق قلمداد شود.

قاتل فراري کمتر از 24 ساعت در "کازرون" دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون استان گفت: فردي كه اقدام به قتل مردي 30 ساله در آن شهرستان كرده بود، كمتر از 24 ساعت دستگیر شد.

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی، گفت: ماموران بخش نودان شهرستان كازرون از يك فقره درگيري منجر به قتل در روستاي دوسيران مطلع و بلافاصله به محل عزيمت كردند.

وي تصريح کرد: پس از حضور ماموران در محل، مشخص شد، دو نفر از اهالي روستا با يگديگر درگير كه اين درگيري يكي از آنها به نام "و – م" 30 ساله به وسيله چاقو از ناحيه گردن مجروح و پس از انتقال به درمانگاه، بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون افزود: با تحقيقات و بررسي هاي انجام شده ماموران انتظامي در صحنه جرم و همچنين اظهارات شاهدان، ضارب شناسايي و دستگيري وی در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رزمجوئی بيان كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي قاتل كمتر از 24 ساعت دستگير و در تحقیقات به قتل جوان 30 ساله با استفاده از کارد آشپزخانه به علت اختلاف قبلی اقرار كرد.

وي گفت: متاسفانه فقدان مهارت هاي لازم در كنترل خشم و تصميم گيري در بدترين زمان ممکن يعني عصبانيت، منجر به بروز اين اتفاق شوم شده است که يک فرد را به آغوش سرد خاک سپرده و فرد ديگر را نيز با آينده اي تباه روبرو ساخته است.

كشف محموله كالاي قاچاق ميليوني در "لارستان"

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان استان از كشف يك محموله كالاي قاچاق به ارزش 400 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسين ديندارلو، گفت: ماموران انتظامي شهرستان لارستان در اطراف اين شهرستان، به 5 دستگاه خودرو سواري، سمند، پرايد، تويوتا و دو دستگاه پژو 405، مشكوك شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن اين خودرو ها در بازرسي از آنها 2 هزار 380 ثوب البسه، 4 هزار و ۲۵۱ قوطی انواع نوشیدنی و ۱۵۰ لیتر روغن مایع خوارکی كشف كردند.

ديندارلو با اشاره به دستگيري 5 قاچاقچي كالا و معرفي آنها به مراجع قضايي گفت: ارزش كالاي هاي قاچاق كشف شده بيش از 400 ميليو ن ريال برآورده شده است.

پايان خط دعا نويس بخت گشايي در فضاي مجازي در "فراشبند"

فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند از ذستگيري فردي خبر داد كه در آن شهرستان، در فضاي مجازي اقدام به دعا نويسي در خصوص بخت گشايي ميكرد.

سرهنگ علي رزمجويي در تشريح اين خبر گفت: مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان فراشبند، مطلع شدند فردي در اين شهرستان در فضايي مجازي اقدام به دعا نويسي در خصوص بخت گشايي مي كند.

وي ادامه داد: دستگيري وي در دستور كار ماموران قرار گرفت و تحقيقات براي شناسايي ودستگيري متهم آغاز شد.

فرمانده انتظامي شهرستان "فراشبند" گفت: ماموران پس از شناسايي متهم وي را دستگير و با هماهنگي مقام قضايي از منزل وي بازرسي، در نتيجه مقاديري مشروب الكلي و دو جلد كتاب دعا، 115عدد قرص بدنسازي و مقداري پودر بدن سازي كشف كردند.

سرهنگ رزمجويي از شهروندان درخواست كرد: در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند تا برخي افراد، گرفتار اين گونه دغل بازي ها و كلاهبرداري ها نشوند.

نظرات بینندگان