کد خبر: ۹۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

افتتاح مرکز پزشکی قانونی شرق شیراز

مرکز معاینات پزشکی قانونی شرق شیراز با حضور مسئولان قضایی استان فارس آغاز به کار کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی فارس، مرکز معاینات پزشکی قانونی شرق شیراز با حضور مسئولان قضایی استان فارس آغاز به کار کرد.

ساختمان مرکز معاینات پزشکی قانونی شرق شیراز از پروژه های ملی سازمان پزشکی قانونی کشور در زمینی به مساحت 3500 متر مربع و 1650 متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال در منطقه شرق شیراز افتتاح شد.

دراین مراسم  دکتر غلامزاده مدیر کل پزشکی قانونی فارس با ارائه گزارش عملکرد استان در سال گذشته عملکرد واحدهای مختلف معاینات، سالن تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون را تشریح کرد و با تبیین سیاستهای کلی سازمان پزشکی قانونی کشور و اداره کل پزشکی قانونی فارس در سه محور استاندارد سازی و ارتقاء کیفی نظرات کارشناسی، کشف علمی جرائم و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات پزشکی قانونی، پیشرفتهای ایجاد شده در راستای این سیاستها را در اداره کل پزشکی قانونی فارس قابل توجه دانست.

وی همچنین به استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت در آزمایشگاه و اداره کل و تکمیل تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و کشف علمی جرائم و رمزگشایی در تعداد زیادی از پرونده دستگاه قضایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: انجام فعالیتهای پژوهشی و آموزشی و بکارگیری تعداد روشهایی نوین آزمایشگاهی در واحدهای مختلف آزمایشگاه برای اولین بار در سطح کشور و همچنین ثبت چندین اختراع و نوآوری در آزمایشگاه های این اداره کل از مهمترین دستاوردهای پزشکی قانونی استان است.

دکتر غلامزاده افزود: این اداره کل همچنین در نظر دارد طی چند ماه آینده واحد ویژه مصدومین معاینات سوانح ترافیکی شهر شیراز در این مرکز تجمیع و مستقر نماید.

وی اظهارکرد: متأسفانه اداره کل پزشکی قانونی استان فارس با کمبود فضای فیزیکی مواجه است بطوری که مرکز معاینات غرب شیراز با حدود 2500 مراجعه کننده در ماه در ساختمان استیجاری ارائه خدمات می کند.

در ادامه مراسم القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس با قدردانی از مجموعه پزشکی قانونی، اقدامات انجام گرفته در این مرکز را مثبت و خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد که پزشکی قانونی در بحث کشف علمی جرائم در کمک به پرونده های پیچیده قضایی نقش موثر و گره گشایی داشته است.

وی افزود: با افتتاح این ساختمان امید است در آینده ای نزدیک این مرکز به عنوان مرکز رسیدگی به تصادفات شهر شیراز تبدیل شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان