کد خبر: ۹۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
حادثه تروریستی فرودگاه آتاتورک استانبول

یک کشته و پنج زخمی ایرانی در حادثه تروریستی استانبول + اسامی

معاون پارلمانی وزارت خارجه گفت: در حادثه تروریستی آتاتورک استانبول یک نفر ایرانی کشته و 5 نفر زخمی شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، شب گذشته وقوع سه انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول دست کم 36 کشته و 147 مجروح برجا گذاشت.

قشقاوی: در حادثه تروریستی استانبول یک ایرانی کشته و 5 نفر زخمی شدند

شاهدان عینی این حادثه تروریستی اعلام کردند که این انفجارها در پایانه پروازهای بین‌المللی فرودگاه رخ داده و پس از آن هم صدای تیراندازی به گوش رسیده است.

حضور یک ایرانی در میان قربانیان حملات خونین استانبول

مقامات مسئول در ترکیه اعلام کردند یک ایرانی و یک اوکراینی، از جمله ۳۶ قربانی حملات مرگبار فرودگاه آتاتورک استانبول هستند.

در پی اعلام این خبر "حسن قشقاوی" معاون پارلمانی وزارت خارجه در گفتگویی اظهار داشت: متاسفانه در حادثه تروریستی آتاتورک استانبول تاکنون یک نفر ایرانی کشته شده و 5 نفر زخمی شده که حال یک نفر وخیم است.

وی ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه آمار جان باختگان ایرانی افزایش نیابد گفت: ارتباطات دائمی با سرکنسول ایران در استانبول ادامه دارد و مسئولین کشورمان در ترکیه پیگیر وضعیت مسافران ایرانی هستند .

قشقاوی در ادامه نسبت به لغو پروازها به مقصد استانبول ابراز بی اطلاعی کرد و گفت : احنمالا تا پایان وقت امروز پروازها از سر گرفته شود.

این در حالی است که برخی منابع نسبت به اعلام آمار دقیق کشته شدگان و مجروحان ایرانی همچنان اعلام بی اطلاعی می کنند.

ایران حملات تروریستی استانبول را به شدت محکوم کرد

همچنین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات شب گذشته در فرودگاه آتاتورک استانبول را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران این جنایت غیرانسانی را که منجر به درگذشت و مجروح شدن تعداد کثیری از انسان‌های بیگناه شد را به دولت و ملت دوست و برادر ترکیه تسلیت گفته و با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی می‌کند.

گفتنی است؛ ساعتی پس از این حمله تروریستی "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران به انفجارهای تروریستی در فرودگاه استانبول واکنش نشان داد و آن را نمونه‌ «چهره زشت ترور» دانست.
نظرات بینندگان