کد خبر: ۹۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۵
رییس حوزه ی هنری فارس مطرح کرد:

کاریکاتورهای هلوکاست در نگارخانه ای به وسعت شیراز

مردم شیراز همزمان با راهپیمایی روز قدس آثار برتر جشنواره کاریکاتور هلوکاست را تماشا می کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی حوزه‌ هنری فارس، محمد کرم اللهی رییس حوزه ی هنری استان، ضمن اعلام این مطلب گفت: در جشنواره بین المللی کاریکاتور هلوکاست که اخیرا در تهران و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی برگزار شد، آثار متعددی از هنرمندان خوش ذوق 50 کشور مختلف تولید شد که همین مساله سبب خشم و ناراحتی مسولین رژیم اشغالگر قدس شد.

وی افزود: طبق هماهنگی که با دبیر محترم جشنواره و مسوولین حوزه ی هنری مرکز داشتیم موفق شدیم آثار برتر این جشنواره را به شیراز بیاوریم و ان شاءالله همزمان با روز قدس در مسیر راهپیمایی امت خداجوی شیراز با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز به صورت نگار شهر و در ابعاد بزرگ این آثار را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهیم داد."

کرم اللهی گفت: نکته ی مهم در رابطه با آثار توجه به اثراتی است که این جشنواره و آثار تولید شده در آن در سطح جهان داشته اند، به نحوی که کشورهای مدعی آزادی بیان و آزادی اندیشه تاب اعلام نظر در قالب هنر را نداشته اند و از یک حرکت هنری آنچنان به خشم آمده اند که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس شبانه با وزیر امور خارجه امریکا تماس گرفته و خواستار محکوم کردن این جریان می شود.

وی افزود: در همین میان دو کشور دیگر نیز وارد قضیه شده اند که البته این امر مساله ای عجیب نبوده و قابل پیش بینی بود که آلمان واتریش نیز وارد عرصه شوند. این مساله به خوبی نشان می دهد که کشورهای مدعی تاب تحمل نظر مخالف را ندارند و ادعاهایشان در این زمینه بیشتر ژست تبلیغاتی است.

رییس حوزه ی هنری فارس در ادامه اظهارداشت: متاسفانه در فضای فعلی هنر شیراز، هنرهای تجسمی به عنوان هنر مربوط به قشر و گروهی خاص جا افتاده اند و بین عموم مردم و هنر و هنرمندان تجسمی یعنی میان اثر، موثر و متاثر فاصله افتاده است. این حرکت می تواند نقطه آغازی باشد برای ارتباط بیشتر مردم با هنرهای تجسمی و نشان دهنده ی سیاست اجرایی حوزه ی هنری در این عرصه است چرا که ما برآنیم با حفظ کیفیت هنری آثار زمینه ارتباط دوسویه ی عموم علاقه مندان و هنرمندان را با برنامه هایی اینچنین فراهم نماییم.

وی در پایان گفت: از عموم هنرمندان دعوت می کنم ضمن شرکت در راهپیمایی عظیم روز قدس که وظیفه ی هر انسان آزاده و آزادیخواهی است، از آثار فوق نیز دیدن به عمل آورند و بازتاب تماشای آثار را در طیف گسترده ای از مخاطب ببینند.

شایان ذکر است این نمایشگاه بزرگ شهری همزمان با راهپیمایی روز قدس در مسیر حرکت راهپیمایان برپا شده و آماده بازدید علاقه مندان است.

نظرات بینندگان