کد خبر: ۹۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اعضای شوراها نسبت به وظایف خود اشراف کامل پیدا کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وجود شوراهای اسلامی را اصل غیرقابل تغییر در قانون اساسی دانست و از اعضای شوراها خواست تا نسبت به وظایف خود اشراف کامل پیدا کنند.

به گزارش شیرازه؛ به گزارش خبرنگار نورآنلاین، سالن اجتماعات سمیه شهر مصیری، میزبان همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان رستم بود از مهمانان ویژه این مراسم می توان به احمدی منش فرماندار و دکتر گودرزی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

فرماندار شهرستان رستم  در این نشست با اشاره به ضرورت آشنایی دهیاران و شوراهای روستایی با قوانین اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین فایده آشنایی با قوانین، پیشگیری از بروز تخلفات درحوزه روستا است.  

وی تصریح کرد : دهیاران پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم هستند و بایستی به وظایف قانونی خود به عنوان عامل اجرایی مصوبات شوراهای اسلامی اشراف کامل داشته باشند.   

اسفندیار احمدی منش با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه در همه زمینه ها در روستاها نسبت به سالیان گذشته افزود: باید طرح های توسعه متوازن با توانمندی ها و ظرفیت های هر منطقه انجام شود تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری گردد.  

وی  افزود : در جلسه ای که در روزهای آغاز به کار نماینده مجلس دهم داشتیم برنامه هایی را بر اساس اولویت های رفع محرومیت زدایی در حوزه بهداشت و درمان،آب،راه،گاز،برق و کشاورزی  شهرستان به صورت مکتوب ارائه کردیم که در سطح ملی پیگیری نمایند.                       

احمدی ادامه داد: مطمئناً در هرجایی که برنامه و برنامه ریزی جای کارهای شفاهی و احساساتی را گرفت قطعاً آن شهر ،استان و کشور پیشرفت خواهد کرد.   

نماینده مردم شهرستانهای رستم و ممسنی  در مجلس نیز بر لزوم فراگیری مباحث حقوقی و قوانین و مقررات و مسائل مربوط به شوراها تأکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وجود شوراهای اسلامی را اصل غیرقابل تغییر در قانون اساسی دانست و از اعضای شوراها خواست تا نسبت به وظایف خود اشراف کامل پیدا کنند.  

مسعود گودرزی بیان کرد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب نشان دهنده مردم سالاری دینی بوده و وجود شوراها به تحقق این واقعیت کمک بسیاری کرده است.

 گودرزی مشورت را یکی از ارکان مهم سلامت در تصمیم گیری ها دانست و اظهار کرد: امر مشورت، یکی از مسائل مهمی است که خداوند نیز در قرآن کریم، بارها ضرورت و نیازمندی به آن را با شیوه های گوناگون و واژه های مختلف بیان و عمل به آن را سفارش کرده است.

وی گفت: حرکت به سوی نظام شورایی در روند توسعه و سازندگی کشور تاثیر بسزایی دارد و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید در جهت توسعه شهرها و روستاها تلاش کنند.  

وی اظهار داشت: طبق قانون؛ مسئولین از کانال انتخابات برگزیده می شوند و بعد از انتخابات کشور توسط برنامه اداره میشود یعنی ما رجوع به مردم می کنیم و بعد از رجوع ما بر اساس برنامه حرکت می کنیم و این اصل اساس کار است.

ما اگر بدنبال توسعه هستیم باید اول بنیان های توسعه را بشناسیم  و بعد برای تقویت آن اقدام کنیم که بنیان توسعه در شهرستانهای  رستم و ممسنی بر سه پایه است اول آب،دوم ارتباطات،سوم انرژی است که متاسفانه از سه پایه ضعیف هستیم .   

وی در پایان گفت : شوراها و دهیاران مسائل و مشکلات مربوط  به روستاهای خود را به صورت مکتوب ارایه دهند تا بتوانیم برنامه ریزی خوبی برای رفع این مشکلات انجام دهیم.   

پایان گزارش /

نظرات بینندگان