کد خبر: ۹۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
در پی شناسایی هویت شهید گمنام ؛

مادر ، فرزند شهیدش را پس از 33 سال به آغوش کشید

مراسم استقبال از مادر شهید « عبدالحمید آقایی بومه » با فضایی عطر آگین و حضور معنوی خانواده معظم شهید ، مردم شریف بیضا و مسئولین استانی و دانشگاهیان بیضا برگزارشد .

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،مراسم استقبال از مادر شهید ، عبدالحمید آقایی بومه ، که به تازگی توسط آزمایش DNA شناسایی شده بود ، با فضایی عطرآگین و حضور معنوی خانواده شهید ، مردم شهید پرور بیضا ، مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس ، معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ، و دانشگاهیان بیضا و برگزار و مادر شهید پس از 33 سال گمشده خود را در آغوش کشید  .  

مادر شهید با چشمان اشک بار خود گفت : خدا رو شکر، بسیار خوشحالم ، بسیار خوشحالم که فرزندم بعد 33 سال به ایران آمد و خداوند را شاکرم که فرزندم در وطن خودش خاکسپاری شده است .

همچنین برادر شهید در گفتگو با خبرنگار ماگفت : مزار شهدای گمنام  دانشگاه آزاد اسلامی بیضا بهترین مکان برای برادرشهیدم است ، وی افزود برادرم خود از دانش آموز فعال و ممتازی بود که برای دفاع از ایران اسلامی رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد .

برادر شهید افزود  : خداوند متعال را بسیار سپاسگزاریم  و حال که برادرم در این دانشگاه به خاک سپرده شده بسیار راضی و خشنود هستیم و شاید به خاطر علاقه وعشق او به علم و دانش است که او اکنون میهمان دانشگاهیان شده است.

امام جمعه بیضا در این مراسم گفت : توفیق میزبانی شهدا ، و استقبال گرم و پر شور شما از خانواده معظم شهید ، یاد و خاطره شهدای کربلا را در ذهن ها زنده نگه داشت  .

حجت الاسلام رییسی با بیان اینکه احترام به فرهنگ شهادت برگرفته از علاقه به داستان کربلاست اظهار کرد: مردم شهر بیضا به شهید و فرهنگ شهادت علاقه دارند و این استقبال از خانواده شهید آقایی نشان از ریشه دار بودن این نگاه در بین مردم مسلمان کشورمان است.

همچنین مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت : صیانت از ارزش‌های اسلامی و خون شهدا و پاسداری از انقلاب اسلامی و ولایت که ثمره خون شهداست باید همواره از سوی دلسوزان و مومنان جدی گرفته شود و بدانیم تا در مسیر شهدا گام بر داریم از هیچ توطئه ای نگرانی نخواهیم داشت.

سردار ابراهیمی وجود این دو شهید دوران دفاع مقدس را مایه برکت و معنویت برای منطقه بیضا و دانشگاه خواند و گفت: شهدا امامزادگان و استادان معنوی همه ما به خصوص دانشجویان مومن و انقلابی هستند و ما باید در همه حال قدردان آنان باشیم  .

مدیر کل بنیاد و حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود : شهدا می خواهند در کنار دانشجویان ، دفاع مقدس را زنده نگه دارند و معنویت را به همه هدیه کنند .

سردار ابراهیمی  به بیان خاطرات تدفین این شهید والا مقام در دانشگاه آزاد بیضا پرداخت و گفت : شهدا خود ، جای خودشان را انتخاب می کنن و ما وسیله ای بیش نیستیم .  

علی اصغر پیرو ، سرپرست واحد بیضا در پایان مراسم اظهار کرد : با نامدار شدن این شهید گمنام فضای معنوی و ملکوتی استان دچار تحول خاصی شده است و امیدوارم برکات آن در سال جاری برای سرزمین ما قابل توجه باشد.

وی گفت : میزبانی از شهید گمنام و استقبال از مادر شهید عبدالحمید آقایی افتخاری بزرگ برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی  است  و امیدواریم میزبانی سربلند و ادامه دهنده راه این حماسه سازان والا مقام باشیم .

برپایه این گزارش ، شهید عبدالحمید آقایی بومه ، فرزند حاج هرمز متولد 2/5/1343 ساکن شهر زاده شهر از توابع شهرستان فسا استان فارس است که در تاریخ ۱۳۶۲ در سن ۱۹ سالگی در منطقه عملیاتی شرهانی «عملیات محرم» به مقام شهادت نائل آمدند و پس از ۳۳ سال‌ از شهادت و چهارده ماه از خاکسپاری در سال ۹۴به عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا خاکسپاری شده بود.

نظرات بینندگان