کد خبر: ۹۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
رئیس کمیسون عمران مجلس:

برخی با ربط داد مشکلات کشور به تحریم ها باعث تحریک دشمن شدند

رئیس کمیسون عمران مجلس گفت:برخی مشکلات کشور را به تحریم ها ربط می دهند و با اینکار باعث تحریک دشمن شده که فکر کنند با فشار بیشتر بر مشکلات ایران افزوده می شود.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پسین جهرم محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وحدت و همدلی همه قوا در کنار مردم می توان به مشکلات اقتصادی غلبه کرد، گفت: امروزه با وجود ظرفیت های فروان و نیروی انسانی جوان و آماده به خدمت، منابع عظیم نفت و گاز، موقعیت جغرافیایی ویژه، امنیت کامل و در رأس همه امور هدایت  مقام معظم رهبری، این شرایط اقتصادی و بیکاری جوانان شایسته این مملکت نیست.

رضایی مشکلات ایجاد شده توسط تحریم ها را درصد کمی دانست و توجه به ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از این معضلات برشمرد و افزود: برخی مشکلات کشور را به تحریم ها ربط می دهند و با اینکار باعث تحریک دشمن شده که فکر کنند با فشار بیشتر بر مشکلات ایران افزوده می شود.

وی حضور مدیران دلسوز و با برنامه را یک از عوامل رفع مشکلات اقتصادی دانست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عدم وجود برنامه قابل توجه در خصوص مبارزه با خشکسالی اظهار کرد: عمده ارتزاق مردم و اقتصاد اصلی استان بر پایه کشاورزی است و با خشکسالی های موجود کشاورز را رها کرده و برنامه و تدبیر درخوری برای برون رفت در جهاد کشاورزی استان وجود ندارد.

رضایی یک سوم اقتصاد کشور را در مسکن دانست و افرود: بازار مسکن به گونه ای است که موجب رونق اقتصادی فراوانی می شود و افراد و دستگاه های مختلفی در این اقتصاد درگیر می شوند ولی متاسفانه با رکود ساخت و سازها اقتصاد کشور نیز از آن تأثیر پذیرفته است.

نماینده جهرم همچنین کاهش سود بانکی را موجب رونق، آینده روشن و اشتغال دانست.

وی با بیان اینکه فضای جامعه را نباید در در گیر جو انتخابات نگه داشت گفت: بعد از انتخات مردم باید همه توان را برای توسعه شهرستان قرار داد و ذهن مسئولین را نباید درگیر مسائل حاشیه ای کرد.

نظرات بینندگان