کد خبر: ۹۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
مسئول بسیج دانشجویی کازرون:

آقایان با حقوق‌های نجومی در اروپا عیش و نوش می‌‌کنند/ مرفهین بی‌درد دغدغه‌ای برای رشد و تعالی کشور ندارند

مسئول بسیج دانشجویی کازرون گفت: برخی مسئولین با دریاقت حقوق های نجومی جزو مرفهین بی درد شده اند، وقتی مرفهین بی درد می شوند، طبیعتا دغدغه ای هم برای رشد و تعالی کشور نخواهند داشت.

به گزارش شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در گفت و گو با "کازرون خبر" با اشاره به انتشار فیش های حقوق های نجومی برخی مدیران دولتی گفت: این مسئله ناقض عدالت اجتماعی است و فاصله طبقاتی نیز در جمهوری اسلامی یک منکر است و باید با این منکر اقتصادی مبارزه کنیم.

محمدهادی صحرابان با بیان اینکه برخی از مسئولان دولتی ادعا می کنند از فیش های حقوقی مدیران خود خبر ندارند و به نوعی اظهار عدم آگاهی می کنند که این مضحک است، تصریح کرد: برخی از این آقایان با حقوق های ده‌ها میلیونی خود در کشورهای اروپایی به عیش و نوش می‌پردازند و در حقیقت جز اینکه ارز را از کشور خارج کرده‌اند هیچ منفعتی برای کشور ندارند.

صحرابان ادامه داد: از طرفی وقتی این فاصله طبقاتی در کشور باشد، کارگر ما انگیزه کار ندارد و بیکاری هم در کشور فریاد می زند و از طرف دیگر هم وقتی کارگر یا اقشار کم درآمد نگاه به بالادستی خود می کند که حقوق های ده ها میلیونی می گیرند، خود به خود یک نوع فساد اقتصادی در کشور شیوع پیدا می کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه موضوع رشوه نیز یکی دیگر از موضوعات فاصله طبقاتی است، گفت: وقتی یک فردی زیردست با آن تخصص و توانمندی که دارد؛ اما حقوقش پایین بوده و به بالادستی خود نگاه می کند، قاعدتا برای آنکه خود را به او برساند، فسادآور می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان توجیه می کنند که ما با توجه به کارایی و جایگاه خود از چنین حقوق هایی بهره‌مند هستیم، تصریح کرد: اگر به این مسئله توجه کنیم؛ پس آن کارگر یا هر قشر دیگر هم بر اساس قابلیت‌ها و تخصص‌های منحصر به فرد خود باید حقوق بگیرد؛ در حالی که چنین نیست و این تبعیض است.

مسئول بسیج دانشجویی کازرون با تاکید بر اینکه حقوق باید بر اساس کار باشد نه جایگاه ادامه داد: مسئولان باید در این خصوص برنامه ریزی و شفاف سازی درستی انجام دهند.

صحرابان با بیان اینکه دریافت حقوق های میلیونی تاثیری در روند رشد و پیشرفت کشور هم نداشته است، تصریح کرد: اگر در بحث صنعت و بانکداری خود را با صنعت و بانکداری کشورهایی که هم قدمت ما هستند، مقایسه کنیم، خواهیم دید که هنوز فاصله زیادی با آنان داریم.

وی با تاکید بر اینکه برخی مسئولین با دریاقت حقوق های نجومی جزو مرفهین بی درد شده اند، خاطرنشان کرد: وقتی مرفهین بی درد می شوند، طبیعتا دغدغه ای هم برای رشد و تعالی کشور نخواهند داشت.

نظرات بینندگان