کد خبر: ۹۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

لزوم استفاده مناسب از تجهيزات در راستاي توليد امنيت

فرمانده انتظامي استان با تأكيد بر استفاده مناسب و صحيح از تجهيزات سازماني در راستاي توليد و حفظ امنيت در جامعه، گفت: خدمت صادقانه به مردم، عبادت است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

خدمت صادقانه به مردم عبادت است / لزوم استفاده مناسب از تجهيزات در راستاي توليد امنيت

فرمانده انتظامي استان با تأكيد بر استفاده مناسب و صحيح از تجهيزات سازماني در راستاي توليد و حفظ امنيت در جامعه، گفت: خدمت صادقانه به مردم، عبادت است.

سردار احمد علي گودرزي در جمع كاركنان پاسگاه انتظامي خسرو و شيرين شهرستان "آباده"، بيان كرد: خداوند در چند جاي قرآن كريم و به صورت محدود قسم ياد كرده است كه يكي از آنها قسم به آتشي است كه از زير پاي اسب سربازان حافظ امنيت بيرون مي آيد.

گودرزي با بيان اينكه انسان ها در طول تاريخ هر زمان كه رياضت كشيدند، به كمال رسيدند، افزود: خدمت كردن به مردم آن هم در اين ماه مبارك رمضان عبادت است .

فرمانده انتظامي استان فارس به اجراي طرح مكنا در كلانتري اشاره كرد و افزود: حفاظت و استفاده مناسب از اين تجهيزات در راستاي حفظ و توليد امنيت بسيار تأثير گذار است.

وي با تأكيد بر آموزش در سطوح مختلف به كاركنان،گفت: به همين دليل قرارگاه جهادي آموزش تشكيل و در اين راستا اقدامات لازم انجام مي شود.

گودرزي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: رزمندگان دفاع مقدس با روحيه شهادت طلبي و ايثار با 50 كشور دنيا به صورت مستقيم و غير مستقيم جنگيدند و يك وجب از خاك ميهن اسلامي را به دشمنان واگذار نكردند.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: ما نيز بايد با الگو قرار دادن روحيه رزمندگان دفاع مقدس نسبت به خدمت رساني مطلوب و شايسته به مردم اقدام كنيم.

وي اعتماد مردم را بالاترين سرمايه ناجا عنوان كرد و افزود: همه تلاش كاركنان انتظامي بايد در راستاي كسب رضايتمندي مردم انجام پذيرد.

شايان ذكر است فرمانده انتظامي استان فارس كه به همراه تعدادي از معاونان خود در اجراي طرح بيتوته در اين كلانتري حاضر شده بودند، پس از اهداء هدايايي به رسم يادبود به كاركنان، در مراسم ضيافت افطاري با آنان شركت كرد.

پايان خط 5 سارق حرفه اي در شيراز

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از شناسايي و دستگيري 5 سارق و اخاذ سابقه دار كه سبب سلب آسايش شهروندان در يكي از محله هاي جنوبي اين شهرستان شده بودند، خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك زاده، گفت: ماموران يگان امداد شهرستان شیراز مطلع شدند ۵ نفر جوان حدود ۱۸ تا ۲۲سال به صورت مكرر اقدام به اخاذي، خريد و فروش موادمخدر صنعتي و عربده كشي و مزاحمت براي نواميس مردم و حركات نمايشي با موتورسيكلت و خودروهاي متفاوت مي كنند.

وي افزود: با تحقيقات انجام شده مشخص شد هر 5 نفر داراي سوابق متعدد سرقت توام با ازار و اذيت هستند و آنها در منزلي مجردي واقع در يكي از محله هاي جنوبي اين شهرستان ساكن هستند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز اظهار كرد: در يك عمليات منسجم همه متهمان در آن منزل دستگير و با استعلام بعمل آمده مشخص شد اين افراد جمعا داراي 13 مورد سابقه در زمينه هاي سرقت، ضرب و جرح با چاقو، اخاذي، اعتياد به موادمخدر، درگيري با ماموران، حمل و نگهداري موادمخدر، آزار و اذيت و ... هستند.

سرهنگ ملك زاده اضافه كرد: در بازرسي از منزل متهمان دستگير شده يك دستگاه موتورسيكلت، ۶۰ عدد كپسول هروئين، ۱۸گرم شيشه، ۲۱عدد پايپ استعمال موادمخدر و ۴ دستگاه گوشي موبايل كشف شد.

وي گفت: اين افراد از سارقان حرفه اي محله كوزه گري شيراز بودند كه به علت تحت تعقيب بودن، در اين محل پنهان شده بودند كه همگي با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

تريلر حامل كالاي قاچاق ميلياردي به مقصد نرسيد

رئيس پليس آگاهي استان از توقيف خودرو تريلر تانكر قيري حامل پوشاك،قرص و پودر بدن سازي، به ارزش 10 ميليارد ريال در فارس خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي استان در راستاي مبارزه با قاچاقچيان كالا و مقابله با ورود كالاي قاچاق، از حمل يك محموله كالاي قاچاق توسط يك دستگاه تريلر مطلع شدند.

وي ادامه داد: با تلاش ماموران خودرو در شيراز شناسايي، متوقف و در بازرسي از اين تريلر تانكر قيري 23 هزار و 380 ثوپ پوشاك در ۲۱۲ گوني و 84 هزار و 984 عدد قرص بدن سازي در ۱۱ گوني و ۱۶۲ كيلوگرم پودر بدن سازي در ۱۵۶ قوطي كشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان اظهار كرد: ارزش اين محموله كالاي قاچاق كه به طرز مارهانه اي در محل جاساز تانكر تعبيه شده بود، 10 ميليارد ريال برآورد شده است.

سرهنگ حيدري گفت: در اين رابه راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و از آن طريق روانه زندان شد.

دستبند پليس بردستان سارقان دورن خودرو در استهبان

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان استان از دستگيري دو سارق درون خودرو و كشف 3 فقره سرقت از آنها در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی، گفت: يكي از شهروندان به ماموران مراجعه و اظهار مي كند مانیتور داخل خودرو وي كه در كوچه پارك بوده به سرقت رفته است.

وي ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتي سارق را شناسايي و در يک عمليات منسجم وي را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان استهبان اظهار كرد: در تحقيقات انجام شده همدست وي نيز شناسايي،‌ دستگير و در باز جويي فني و تخصصي به عمل آمده آنها به سه فقره سرقت درون خودرو در شهرستان استهبان اقرار كردند.

سرهنگ "امجدی" خطاب به شهروندان بیان کرد: کشف بسياري از سرقت ها و شناسايي سارقان نياز به همکاري مردم دارد و انتظار است شهروندان نسبت به این امر اهتمام ويژه اي داشته باشند.

توقيف سمند حامل برنج قاچاق ميليوني در کوار

فرمانده انتظامي شهرستان کوار از توقيف يک دستگاه سمند حامل 56 میلیون ريال برنج قاچاق خبر داد.

سرهنگ همت پور، گفت: ماموران پاسگاه آبگرم شهرستان كوار هنگام گشت زنی در سطح شهر به يک دستگاه سمند مظنون و آن را متوقف كردند.

وي افزود: در بررسي مشخص شد اين خودرو حامل بارقاچاق برنج مي باشد كه در بازرسي از آن يك تن و 120 کیلو برنج خارجي فاقد هرگونه مدارک قانوني و گمرکي لازم کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان کوار با اشاره به دستگيري و معرفي راننده خودرو به مراجع قضايي گفت: برابر بررسي به عمل آمده ارزش محموله کشف شده 56 میلیون ريال برآورد شده است.

پايان کار سارق اماکن خصوصي در كازرون

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون استان از دستگيري سارق اماکن خصوصي در اطراف آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ رجبعلی رزمجویی، گفت: مأموران انتظامی بخش خشت كازرون در پي مراجعه فردي مبني بر سرقت ابزار آلات از زمین کشاورزی وي، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي اظهار كرد: مأموران انتظامي با تحقيق از مالباخته و با انجام اقدامات اطلاعاتي، سارق را شناسایی و وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون گفت: در تحقیقات به عمل آمده به جرم خود اقرار و اموال مسروقه از وي کشف و تحویل مالباخته شد كه سارق نيز پس از معرفي به مراجع قضايي از آن طريق روانه زندان شد.

سرهنگ رزمجویی خاطر نشان کرد: برقراري نظم و امنيت مطلوب، جلب رضايتمندي شهروندان و تحقق احساس امنيت، همواره سرلوحه کار پليس است و نيروي انتظامي از هيچ تلاشي در اين زمينه کوتاهی نخواهد كرد.

نظرات بینندگان