کد خبر: ۹۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
دانشجوی شیرازی در دیدار با رهبری مطرح کرد:

8برابری فضای تجاری در شیراز نسبت به سرانه استاندارد/آزادی بیان دانشجویان در ارائه مطالب

رئیسی گفت: از مسئولان دفتر رهبری کسی نپرسید کلیت بحثتان چیست؟ فقط تاکید بر رعایت زمان بود.

به گزارش شیرازه، امسال نیز مانند سال گذشته دانشجویان شیرازی پیشرو نمایندگان تشکل های دانشجویی در ضیافت افطار رهبر انقلاب بودند.

دیدار صریح ، جذاب و مفصلی که نمایندگان تشکل ها در آن آخرین دغدغه های خود را بی پرده با بالاترین مقام کشور مطرح می کنند.

 مجتبی رییسی دبیر اتحادیه جنبش عدالتخواه که در محضر رهبری شرف حضور یافت و نطق این تشکل را قرائت کرد در گفتگویی با شیرازه پیرامون این دیدار می گوید: نطق جنبش عدالتخواه، در سه محور تهیه شده بود، محور اول تهدیداتی که متوجه کشور است. محور دوم راه حل مشکلات که همان اقتصاد مقاومتی است. محور سوم هم عملکرد جنبش عدالتخواه.

رییسی در ادامه در پاسخ به این سوال که در تهیه و تایید متن قرائت شده فردی یا نهادی هم اعمال نظر کرد ابراز داشت:از حدود یک ماه قبل مراحل اولیه تدوین نطق را آغاز کردیم. به جز افرادی که خود ما جهت مشورت به سراغ آنان میرفتیم، کسی در جریان محتوای نطق دیدار رهبری قرار نداشت و از مسئولان دفتر رهبری یا جاهای دیگر حتی کسی نپرسید کلیت بحثتان چیست؟ فقط تاکیدشان بر رعایت زمان بود.

دبیر جنبش عدالتخواه با اشاره به اینکه در متن قرائت شده به مسئله بحران رشد قارچ گونه مجتمع های تجاری در شیراز اشاره کردم در ادامه گفت:موضوعات متنوعی در متن پوشش داده شده بود، که یکی از آنها غفلت از نقش شهرداری ها در سیاست های اقتصاد مقاومتی و تجاری سازی شهرها بود که در آن به 8برابر بودن فضای تجاری در شیراز نسبت به سرانه استاندارد هم اشاره شد.

مجتبی رییسی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب با دقت تمام سخنان نمایندگان تشکل های دانشجویی را می شنیدند گفت:حضرت آقا با دقت تمامی سخنرانی ها رو می شنیدند و از نکاتی که در متن بود یادداشت برداری می کردند. یادداشت برداری آقا از نطق های ایراد شده برای سخنرانها یک شاخص مهم هست که نشان میدهد نطقی که ایراد شده تا چه اندازه مورد توجه حضرت آقا قرار گرفته است.

وی در ادامه فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری را برای تمامی دانشجویان بسیار مهم و راهبردی دانست و بیان داشت: بیانات ایشان و 12 راهکاری که به تشکلهای دانشجویی ارائه فرمودند نیز بنظرم مسائل راهبردی بود که در صورت تحقق، یکی از نقاط عطف جنبش دانشجویی خواهد شد. بحث جبهه دانشجویی ضد آمریکایی در جهان اسلام را مطرح کردند که یک راهبرد بسیار مهم است که باید پیگیری شود. ایشان در این دیدار همچنان بر نقش مطالبه گرایانه، آرمانخواهانه و طلبکارانه جنبش دانشجویی تاکید کردند. مسائلی را هم گوشزد کردند که نشان از اطلاع دقیق ایشان از اتفاقات بدنه جریان دانشجویی است. برای مثال ایشان بر هم افزایی تشکلهای انقلابی با هم و عدم درگیری با یکدیگر اشاره کردند که نشان از اطلاع دقیق ایشان از فضای دانشجویی است.

نظرات بینندگان