کد خبر: ۹۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

40 كارگر ديگر به تماشاي سريال تلخ تعطيلي كارخانجات فارس رفتند

40 كارگر كارخانه كاشي حافظ اخراج شدند، در حالي كه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد«شرمندگی‌ام از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود کمتر از خود او نیست»

شيرازه: با وجود تأكيدات مكرر رهبر معظم انقلاب اسلامي در حمايت از توليد داخلي هر روز در اخبار شاهد تعطيلي اين كارخانه يا آن كارخانه هستيم.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور تصريح كردند: «من تأکید میکنم، اصرار میکنم، از همه‌ی ملت ایران درخواست میکنم، بروید به سمت مصرف تولیدات داخلی؛ این کار کوچکی نیست، این کار کم‌اهمیتی نیست؛ این یک کار بزرگ است».

ايشان دستگاه هاي دولتي و حكومتي را موظف به حمايت كرده و فرمودند: «البته دستگاه‌های حکومتی و دولتی - دولتی به معنای عام - در این جهت وظیفه‌ی مضاعف دارند».

 فلان وزارتخانه، فلان سازمان، فلان اداره وقتی میخواهد جنس داخلیِ خودش را تأمین کند، مطلقاً باید از جنس خارجی استفاده نکند؛ بروند سراغ تولیدات داخلی.

اين در حالي است كه وزير صنعت به جاي گوش فرادادن به سخنان رهبر معظم انقلاب تعطيلي كارخانجات داخلي را طبيعي مي داند و مي گويد: «در آلمان سالی دهها هزار کارخانه ورشکسته از مدار خارج می‌شوند و این موضوع تنها به کشور ما مربوط نمی‌شود».

به گزارش شيرازه،  مهرزاد مویدی رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس در جمع اعضای اتاق بازرگانی شیراز و فعالان با بیان اینکه کارخانه پشم شیشه شیراز به بهانه انتقال به منطقه ویژه اقتصادی در حال تعطیلی و اخراج کارگران است گفت: اگر وضع به همین صورت پیش رود و از خرید سیمان از جاها‌ی دیگر جلوگیری نشود کارخانه‌‌های سیمان استان فارس نیز تعطیل می‌شوند.

ضرورت توجه به ايجاد اشتغال از ديگر مطالبي است كه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره مي كنند و مي فرمايد:« شرمندگی‌ام از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود کمتر از خود او نیست».

اين در حالي است كه در کارخانه قند مرودشت 12 کارگر از استان فارس اخراج و بیکار شده‌اند و به جای آن 12 کارگر از ساير استان ها مشغول به کار شده‌اند يا که کارخانه کاشی حافظ که روزی برند این استان بوده به دلیل سوء مدیریت و نداشتن مدیران استانی در حال تعطیلی است و مدیران این کارخانه 40 نفر از کارگران خود را اخراج کرده‌اند.

سوالي كه مطرح مي شود اين است كه چرا برخلاف تأكيد رئيس جمهور محترم در سخنراني هاي خود مبني بر پايين آمدن نرخ تورم، ايجاد اشتغال، و راه اندازي كارگاه هاي توليدي مردم هر روز شاهد گراني بيشتر، بيكاري كارگران و تعطيلي كارخانجات هستند.

*ساسان خوشنود

نظرات بینندگان