کد خبر: ۹۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
خطیب جمعه های استان فارس در عید سعید فطر:

دوران مسئولیت دوران بزن و دررو نیست/مدیریت آب برای فارس از نان شب واجب‌تر است

هرساله در خطبه های نماز جمعه سخنان مهمی توسط ائمه جمعه مطرح میشود که امسال هم مانند سالهای گذشته ائمه جمعه استان فارس سخنان مهمی را پیرامون مسائل جهان اسلام و مشکلات شهرها و روستا ها بیان کرده اند .

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه؛ هرساله در خطبه های نماز جمعه سخنان مهمی توسط ائمه جمعه مطرح میشود که امسال هم مانند سالهای گذشته ائمه جمعه استان فارس سخنان مهمی را پیرامون مسائل جهان اسلام و مشکلات شهرها و روستا ها بیان کرده اند که در ادامه گوشه ای از این سخنان را می اوریم.

نماینده ولی فقیه در شیراز

آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز عید فطر شیراز اظهار داشت: عید فطر یکی از نمادهای امت واحده اسلامی است که امت واحده مسلمین در ادبیات دینی دارای بار فراوان و غنای عمیق است.

وی افزود: حضور مسلمانان در ناز و مراسم عید فطر نمادی از امت واحده اسلامی است یعنی تمام مسلمانان عالم با همه اختلافاتی که در اندیشه دارند روز عید فطر پایان رمضان و حلول شوال را محترم می‌دارند و به راز و نیاز با خدای بزرگ می‌پردازند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بزرگان عالم اسلام به داد مسلمانان برسند و اجازه ندهند استکبار کاری کند که می‌بینیم در سوریه، یمن، عراق، بحرین و جای جای کشورهای اسلامی دست استعمار از آستین بیرون آمده و به عناوین مختلف تفرقه مصنوعی و دروغین ایجاد می‌کند.

ایت‌الله ایمانی با اشاره به این که استکبار به دنبال به حاشیه راندن مسئله فلسطین از اذهان مردم منطقه است، افزود: عید فطر می‌تواند این اتحاد را دوباره به امت اسلام بازگرداند اگر بزرگان و علمای اسلام و نخبگان عالم اسلام بر این مهم همت کنند تا مسئله اصلی و فتنه و گرفتاری اصلی که اسرائیل غاصب است در منطقه فراموش نشود که گروه‌های تکفیری فرعی بر اصل هستند.

مام جمعه شیراز تصریح کرد: هم باید به فکر تولید آب برای استان باشیم و مسؤولان این را از مسائل جدی استان بدانند و توجه کنند آب در این استان از نان شب مردم هم واجب‌تر است و هزینه و مصرف آن باید حساب شده باشد.

 وی افزود: مسؤولان به هیچ عنوان اجازه ندهند روان‌آبهای استان خارج شود و همچنین از علم و فناوری و استان‌های همجوار کمک گرفته شود و عموم مردم در شهر و روستا در مصرف آب دقت کنند که عمده آب استان در کشاورزی است اما بازده آن به میزان کافی نیست و باید دقت شود تا با برنامه‌ریزی از کمترین آب کشتی با بیشترین سود برای استان فراهم آید.

امام جمعه داراب 

حجت الاسلام صادقی  با اظهار بی اطلاعی از حضور یا عدم حضور دکتر انصاری در نماز عید فطر گفت: نمی دانم ایشان اینجا هستند یا نه چون ما تاکنون خدمت ایشان نرسیده ایم. تغییر و نقل و انتقالات در ادارات عادی است اما اینکه یک گزینه ضعیف تر از روی خط و خطوط و جناح جایگزین شود قابل قبول نیست.اگر استاندار، فرماندار، وزیر کشور، مدیرکل یا هر مسئول دیگری بخواهد این کار را انجام دهد غلط است.

وی افزود: من قبلا به آقای دکتر احمدی گفتم این کارها را نکنید اما گفتند من تیمی برای این کار ندارم اما دروغ بود و دودش در چشم خودش رفت و مردم بعد از چهار سال پاسخ دادند.آقای انصاری شما نمی توانید بگویید من کاری به این نقل و انتقالات ندارم. در این نقل و انتقالات نه فرماندار ضرر می کند نه دیگر مسئولین اما شما قطعا ضرر می کنید.

وی تاکید کرد: شما نمی توانید از جلسات عمومی، نماز جمعه، نماز عید فطر، روز قدس و غیره فاصله بگیرید شما باید به عنوان نماینده در صحنه ها باشید.

امام جمعه داراب با اشاره به مشکلات داراب گفت: شما بهتر است به فکر مشکلات راه باشید. داراب به بن بست رسیده است و دیگر کسی برای رفتن به بندرعباس از داراب عبور نمی کند. آقای احمدی در زمینه راه یک سری پیگیری هایی کردند و جاده پلیس راه تا زرین دشت انجام شد اما چند ماه به انتخابات برای اینکه ایشان رای نیاورد کار را تعطیل کردند.اما الحمدالله بعد از انتخابات شروع شد و الان رو به اتمام است.

وی با بیان پیگیری های حوزه راه در دوره گذشته گفت: شهرهای دیگر با هم اتحاد هستند و فارغ از خط و جناح برای یشرفت تلاش می کنند اما در این شهر غریبه ها می آیند و از این موقعیت استفاده می کنند و از ما سواری می گیرند چون به فکر ما نیستند.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: استاندار می خواهد اینجا سر و صدا نباشد چه کار دارد که چه می شود تا ما نخواهیم آنها کاری نمی کنند. در این شهر کسی حرفی نمی زند و پیگیر مشکلات نیست.

وی خاطر نشان کرد: من مایل هستم نماینده ما چند دوره در مجلس باشد و تنها راهش این است که با مردم همراه باشد. این مردم خیلی صبور و ساکت هستند. بیکاری مردم را فلج کرده است و در هر خانواده ای چند جوان تحصیل کرده بیکار است. آقای رییس جمهور میفرمایند ما یک میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کردیم چرا ما هیچ سهمی نداریم.بروید در زندان داراب ببینید اکثر جوان های تحصیل کرده ما در زندان هستند.

وی اضافه کرد: هر چند کارهای خیلی خوبی در حوزه بهداشت و درمان شده است اما هنوز مردم ما در صف های طولانی بیمارستان مانده اند. جدیدا می گویند بیمارستان دوم توجیه اقتصادی ندارد چطور ندارد؟ این مردم نیاز دارند.

وی گفت: دست همه مسئولین را می بوسم چرا ما با وجود این همه گل محمدی و انجیر و غیره یک صنایع تبدیلی نداریم، در ورودی های داراب یک تقاطع غیر هم سطح وجود ندارد. همه شهرها چهار بانده شده است سهم داراب چه بوده است. فقط به دنبال تغییر مدیران و خط و جناح هستیم.

وی با اشاره به خط مرزی گفت: استانداری در دولت آقای احمدی نژاد به نامه وزارت کشور جواب ندادند این دولت هم به ما وعده دروغ دادند و هیچ اقدامی انجام نشد. وزارت کشور سه خط مرزی برای ما تعیین کردند اما استانداری جواب نمی دهد. من از مردم و مسئولین می خواهم نسبت به مسائل شهر حساس باشید و پیگیری کنید.

امام جمعه شهر مهر

حجت الاسلام شاکری امام جمعه شهر مهر  خطاب به حکام کشورهای عربی گفت: شما بسیار هزینه و زحمت کشیدید و کار کرده اید که این حرکات شوم را در کشور ما انجام دهید، خدای متعال نقشه های شوم شما را بر ملا کرد و این اراده الهی بود که 50 نقطه ای که شما قصد انجام حرکات خرابکارانه و انفجار داشتید بعضا در کشور های خود شماها اتفاق افتاد.

امام جمعه مهر تصریح کرد: این انفجارهایی که در کشورهای عربی رخ داد را محکوم می کنیم و مدینه منوره تنها متعلق به یک کشور نیست و متعلق به کل جهان اسلام است و آن اقدام انتهاری و تروریستی را محکوم می کنیم، اما شما دوست داشتید در کشور جمهوری اسلامی ایران بیش از 50 نقطه را به خاک و خون بکشید و حرکت انتهاری نجام دهید.

امام جمعه مهر یادآور شد: زره ای عقل داشته باشید و این همه حماقت و این همه درد منشی و این کینه توزی با کدام جرم می خواهید در این کشور حرکات انتهاری و انفجار انجام دهید و این حماقت ها با حکومت اسلامی سازگاری ندارد و این حرکات شما با حماقت سازگار تر است تا با عقلانیت.

وی گفت: یکی از توصیه های مقام معظم رهبری این بود که برچسب غیر انقلابی فوری به افراد نچسپانید، جوان هستید و شور انقلابی دارید و این باعث نشود که برچسب ضد نظام و ضد ولایت فقیه به کسی چسپیده شود.

حجت السلام شاکری خاطرنشان ساخت: در شهر مُهـر و دیگر شهرها این توصیه حضرت آقا کاربرد دارد، بعضی از افراد چون می خواهند رقیب خود را از صحنه خارج کنند برچسب ضد ولایت و ضد نظام رقیب خود را از میدان خارج می کنند که این حرکت با انصاف سازگاری ندارد و با شور انقلابی هر انسانی سازگاری ندارد و ما انقلاب کردیم که آرمان های انقلاب، ایمان، تقوا، استقلال و آزادی حفظ و احیا شود و اگر از بین برود خلاف آرمان های انقلاب است.

حجت السلام شاکری گفت: اگر افرادی که در فتنه 88 شرکت داشتند،   از این شعار ها و از سردمداران خود،اعلام تبریی کنند دامان نظام برای آنها باز است و برگردند به دامان نظام و نصیحت می کنم که برگردید به دامان نظام و دامن نظام برای این افراد باز است و تبریی کنید از این امورات.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وابستگی اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: وابستگی اقتصادی خلاف عقلانیت است و یکی از شعارهای انقلابی ما استقلال بود، استقلال در همه عرصه ها است.

امام جمعه مهر افزود: در اقتصاد، تنها صادرات ما نفت بود و دشمنان ما این را فهمیدند، فهمیدند که اهرم اقتصادی ما نفت است و نفت مارا تحریم کردند که کشور ما از نظر اقتصادی فلج شود.

شاکری تصریح کرد: اقتصاد ما اگر وابسته به کشورهای خارجی باشد به ما ضربه خواهند زد و نسخه شفا بخش اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد ما امروز بیمار است، و این فیش های نجومی تنها یکی از مواردی است که نشان می دهد اقتصاد ما مشکل دارد.

وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم یک جوان برای هفتصد هزار تومان گیر است و یک مدیر ماهی بیش از 100 میلیون تومان دریافت می کنند.

امام جمعه ممسنی 

حجت الاسلام محمد یعقوبی در خطبه های نماز عید سعید فطر با اشاره به اتفاقات انتخابات مجلس دهم در ممسنی گفت: چرا باید در این فضا نخبگی زیر سوال برود؟ نخبگان مورد سوال هستند و باید پاسخ دهند. چرا سطح تحصیلات ممسنی حتی از تهران هم بالاتر است اما وقتی پای عمل به وسط می آید لنگ می زنند؟! این اتفاقات در مقابل خون شهدایی که تشییع کردیم روش پسندیده ای نبود.

امام جمعه ممسنی گفت: من نگران آینده هستم این مساله طایفه گرای دارد به عنوان یک رویه و فرهنگ ناپسند نهادینه می شود. البته من از مردم راضی هستم و انتقادم بیشتر متوجه مسئولین است. مردم بسیار از مسئولین جلو هستند. اما با این وجود خود مردم هم باید رعایت کنند! همچنین از مردم توقع می رود. آثار ماندگاری از خود بجای بگذارند. مشارکت مردمی وجود ندارد. وقتی از نظر اشتغال، صنعت و کارخانه در شهرستان مشکل داریم انتظار می رود خود مردم در این زمینه مشارکت بیشتری کنند.

یعقوبی خطاب به مسئولین گفت: دوران مسئولیت دوران بزن و دررو نیست بلکه دوران پاسخگویی است مدیران ، مدیریت جهادی داشته یاشند و شبانه روز اقدام و عمل کنند. یک فصل از سال گذشت چه اقدام و عملی انجام داده اند تا مشکل اشتغال و اقتصاد حل شود؟ این یک معضل بزرگ است.


نظرات بینندگان