کد خبر: ۹۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
با گشایش بخش مادران پرخطر در شیراز

خطرات زایمان مادران شیرازی کاهش می‌یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با راه‌اندازی بخش مادران پرخطر در بیمارستان نمازی شیراز، شاهد کاهش خطر زایمان مادران پرخطر خواهیم بود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدهادی ایمانیه بعدازظهر امروز در مراسم گشایش بخش مادران پرخطر در بیمارستان نمازی این شهر اظهار داشت: سال‌ها بود که بخش مادران پرخطر یکی از کمبودهای اورژانس کودکان بیمارستان نمازی محسوب می‌شد که به حول و قوه الهی امروز این مهم میسر شد.

وی افزود: از سال 94 در حوزه سیاست‌گذاری بیمارستان نمازی راه‌اندازی این بخش مد نظر قرار گرفت که عملیات احداث آن در مساحتی بالغ‌بر 540 مترمربع از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد.

این مسؤول گفت: بخش مادران پرخطر با بودجه‌ای معادل یک میلیارد تومان و در قالب یک کار تیمی با کمک وزارت بهداشت، بخش مدیریت بیمارستان نمازی، بخش توسعه و درمان و امور فنی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این بخش با ظرفیت 23 تخت برای زایمان مادران پرخطر راه‌اندازی شده و زمان احداث این طرح حدود پنج ماه بوده است.

ایمانیه بیان داشت: مادران پرخطر شامل مادرانی می‌شوند که دارای بیماری‌های جانبی مانند بیماری قلبی و عروقی هستند که این بخش با در نظر گرفتن یک تیم پزشکی مراحل زایمان مادران را کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به کنترل مراحل درمان تصریح کرد: این تیم درمانی مراحل زایمان مادر و نوزاد را قبل تا بعد از زایمان زیر نظر می‌گیرند و به‌این‌ترتیب سلامت هرچه بیشتر آن‌ها را تضمین می‌کند.

نظرات بینندگان