کد خبر: ۹۱۰۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

شیرازه فیش های حقوقی مدیران متخلف را منتشر می‌کند/ضرورت اقدام قاطع و سریع دستگاه های قضایی با صاحبان فیش های نجومی

مدیران و مسئولان قبل از هرگونه اقدام قضایی و حتی اطلاعاتی در اقدامی انقلابی و برای اثبات حسن نیت و پاکدستی، دریافتی های خود را اعلام کنند.
به گزارش شیرازه، چندی است برداشت های غیر منصفانه از بیت المال واکنش های مختلفی را برانگیخته است، عده ای که منافع خود را در خطر دیده اند آنرا بازی سیاسی و جناحی دانسته اند و افشاگری ها به جریانی خاص برای حمله به دولت مرتبط کرده اند اگر چه جرأت تکذیب هم نداشته اند و رسانه های جمعی دولتی نیز توپ را به زمین دولت دهم انداخته اند.

در این میان مردم پس از تحمل سال ها جنگ تحریم تورم و همه مشکلات اقتصادی با تحیر حرف و حدیث های برداشت های غیر شرعی از بیت المال را سینه به سینه نقل می کنند.

حسن روحانی دستور پیگیری می دهد، معاون اولش به رهبر معظم انقلاب نامه می نویسد و رهبر معظم انقلاب در پاسخ، کلیه دستگاه ها را موظف به نشان دادن حساسیت و برخورد قاطعانه با پرداخت های غیر متعارف می کند.

اما حرف ها و حدیث ها همجنان ادامه دارد؛ نقطه عطف جریان زمانی است که رهبر فرزانه انقلاب در خطبه نماز عید فطر با قاطعیت تمام، مردم و مسئولان را مورد خطاب قرار داده و برداشت ها را نامشروع، گناه و خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی می دانند.

با توجه به سخنان رهبر انقلاب برخی رهیافت ها و نکات مورد توجه عبارتند از:

1-     موضوع برداشت های غیر شرعی نباید در هیاهوها و سر و صدا ها فراموش شود

2-     همه کارگزاران در قوای سه گانه باید به طور جدی موضوع را پیگیری کنند

3-     دریافت های نامشروع باید برگردانده شود و سوء استفاده کنندگان عزل و مجازات شوند

4-     بسیار مهم است که مسئولان با شفاف سازی و حتی معرفی مجرمان اجازه ندهند تا این مسأله به مستمسکی علیه نظام قرار گیرد و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: « مسئله عزل، برکناری و برگرداندن آنچه که از بیت المال به صورت نامشروع خارج شده در دستور کار قرار دهیم چرا که اگر این مسئله پیگیری نشود اعتماد مردم به نظام کاسته می شود که فاجعه ای جدی است و باید با اقدام جدی اعتماد مردم را جلب کرد».

آنچه از رهیافت های فوق استنتاج می شود این است که همه جغرافیای کشور و دستگاه ها مخاطب سخنان رهبر معظم انقلاب هستند و استان فارس نیز به عنوان بزگترین استان کشور باید مورد کنکاش و بررسی های موشکافانه قرار گیرد و یا این که قبل از هرگونه اقدام قضایی و حتی اطلاعاتی مدیران و مسئولان در اقدامی انقلابی و برای اثبات حسن نیت و پاکدستی دریافتی های خود را اعلام کنند.

در این صورت شیرازه حاضر است به عنوان رسانه انقلابی موارد را منتشر کند، باشد که بخشی از اعتماد مردم بازگردد.

اما نکته قابل تأمل و اقدام این است که تا کنون دستگاه های نظارتی و به خصوص سازمان بازرسی استان فارس آمار یا اسنادی از دریافت کنندگان وجوه کلان و غیر شرعی در استان فارس ارائه نکرده است، این می تواند جای خوشحالی و یا تاسف داشته باشد.

خوشحالی از این باب که هیچ مدیری در استان فارس دریافت های موسوم به نجومی نداشته است و تأسف از این باب که با وجود تاکید مکرر ولی امر مسلمین، در استان فارس با سکوتی مرگبار از کنار این موضوع عبور شود.

شیرازه در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب وظیفه انقلابی خود می داند تا با انتشار فیش های برخی افراد متخلف این مسیر را برای شناسایی و برخورد با متخلفان هموار کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵
0
بر كسي پوشيده نيست مديران متخصص سوء استفاده تنها اكتفا به دريافت از طريق فيش حقوقي نمي كنند ، استفاده از رانتهاي مختلف ، سو استفاده از جايگاه سازماني و انتقال منافع به سمت صاحبان ثروت هم كيش خود موجبات ايجات اختلاف طبقاتي بين مديران ارشد استاني و ملي با ساير كاركنان گرديده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵
0
سلام بر شیرازه
لطفا فیش حقوقی وپاداش شهردار شیراز واعضای شورای شهر ومدیران شهرداری را منتشر فرمایید.