کد خبر: ۹۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه:

آب رسانی به حیات وحش بهرام گور دچار مشکل شده است

رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه گفت: منطقه حفاظت شده بهرام گور 5 چشمه دارد اما با گرم شدن هوا و کم آب شدن آب این چشمه ها، حیات وحش منطقه با مشکلاتی رو به رو شده و باید در آینده نسبت به آبدار شدن این چشمه ها اقدام کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری نبض نی ریز احمد رستگار رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه گفت: با گرم شدن هوا در منطقه نی ریز آبرسانی به زیستگاه حیات وحش این منطقه حفاظت شده با تانکر آغاز شده است .

احمد رستگار افزود: این دشت 5 چشمه دارد اما با گرم شدن  هوا و کم آب شدن آب این چشمه ها، حیات وحش منطقه با مشکلاتی رو به رو شده و باید در آینده نسبت به آبدار شدن این چشمه ها اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه هر گورخر در روز 40 الی 50 لیتر آب مصرف می کند ، توزیع آب با تانکر برای این گونه ها مشکل است و باید هرچه سریعتر چشمه ها پر آب شوند.

منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز قرار دارد،  این منطقه 480 هزار هکتار وسعت دارد و از سال 1351با عنوان منطقه حفاظت شده «بهرام گور» تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفته است.

منطقه حفاظت شده بهرام گور تنها منطقه ای در کشور به شمار می رود که جمعیت قابل ملاحظه و پویایی از گورخر ایرانی را در خود جای داده است.

حضور دیگر گونه ها نظیر کاراکال، زاغ بور، هوبره وجبیر ارزش اکولوژیکی این زیستگاه پهناور را دو چندان کرده است.

نظرات بینندگان