کد خبر: ۹۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۵

رویداد های پلیسی استان فارس

كشف 100 كيلو ترياك درفارس، نا امن شدن محله های قدیمی برای فروشندگان مواد مخدر، توقيف محموله هاي برنج قاچاق ميلياردي در فارس بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كشف 100 كيلو ترياك درفارس

سرهنگ محمدجعفر تولايي رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان، گفت: ماموران انتظامي شهرستان داراب مستقر در ايستگاه ايست و بازرسي "قلاتويه" هنگام كنترل خودروهاي عبوري از يك دستگاه خودرو پژو 405 مقدار 17 كيلو 850 گرم واز يك دستگاه كاميون ولوو 33 كيلو 250 گرم ترياك كشف كردند.

وي ادامه داد: در شهرستان لارستان نيز مامورين پاسگاه انتظامي چهاربركه از يك دستگاه سمند 29 كيلوگرم ترياك و از يك دستگاه خودرو اسپورتيج 20كيلوگرم ترياك كشف كردند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان اظهار كرد: در اين عمليات ها 5 سوداگر مرگ دستگير و جهت سير مراحل قانوني با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

تولايي خاطر نشان كرد: پليس فارس با سودگران مرگ و قاچاقچيان موادمخدر برخورد قاطع و قانوني خواهد كرد و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

محله هاي قديمي ديگر مكاني امن براي فروشندگان موادمخدر در آباده نيست

سرهنگ اسماعيل زراعتيان فرمانده انتظامي شهرستان آباده، گفت: در اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده واقع در "حشمتيه" از محله هاي قديمي شهرستان آباده، تعداد 9باب منزل در رابطه با خريد و فروش موادمخدر و مكان تجمع و پاتوق معتادان در اين محله، شناسايي شد.

وي ادامه دا: ضمن هماهنگي با مراجع قضايي از اين منازل بازديد در نتيجه نزديك به 100 گرم انواع موادمخدر صنعتي و سنتي و 4 دستگاه توزين موادمخدر كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده بيان كرد: در اين رابطه 6 خرده فروش موادمخدر دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

زراعتيان در هشدار به عاملين توزيع موادمخدر گفت: پليس در شهرستان آباده با تمام جديت با سوداگران مرگ مقابله مي كند و كابوس هاي شبانه تنها سهم اين مخلان نظم وامنيت جامعه خواهد بود.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مرودشت

سرهنگ دلاور القاصي مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، گفت: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان مرودشت در اجرای طرح مبارزه با ورود و خروج کالای قاچاق اقدام به ایست و بازرسی مقطعی در اطراف اين شهرستان كردند.

وي ادامه داد: در اين راستا ماموران به دو دستگاه کامیون تریلر مشکوک و پس از متوقف كردن آنها در بازرسی از این خودروها 23 تن گندم مخلوط با جو خارجی قاچاق و 23 تن و 700 کیلو گرم آجر نسوز خارجی قاچاق کشف و هر دو دستگاه کامیون را توقیف كردند.

فرمانده انتظامی مرودشت افزود: در ادامه ی این ایست و بازرسی ماموران پس از متوقف كردن سه دستگاه اتوبوس حامل كالاي قاچاق در بازرسی از آنها 4 دستگاه LED، 200 کیلو گرم بادام خارجی، 255 ثوپ انواع لباس خارجی قاچاق كشف كردند.

القاصي مهر اضافه كرد: در طرح دیگری نیز ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید هنگام گشت زنی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و پس از متوقف كردن آن در بازرسی از مخزن این خودرو، 200 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل كشف كردند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، تعداد 6 دستگاه خودرو توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد، تصریح کرد: برابر برآورد کارشناسان دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر یک میلیاردو350 میلیون ریال می باشد.

توقيف محموله هاي برنج قاچاق ميلياردي در فارس

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس، گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان فارس با انجام اقدامات اطلاعاتي مطلع شدند سه دستگاه تريلر پس از بارگيري كالاي خارجي از نوع برنج از استان هاي ساحلي، قصد انتقال كالا با استفاده از اسناد و محوزهاي غير واقعي از سمت فيروزآباد و شيراز به مقصد اصفهان را دارند.

وي ادامه داد: ماموران با استقرار در طول مسير تردد خودروهاي حامل كالاي قاچاق، هر سه دستگاه خودرو را اطراف شهرستان شيراز مشاهده و متوقف كردند.

رئيس پليس آگاهي فارس اظهار كرد: در بررسي از خودروها مشخص شد، آنها حامل كالاي خارجي از نوع برنج مي باشند كه بازرسي از آنها و بيش از 60 تن برنج فاقد مدارك قانوني و گمركي به ارزش تقريبي 3 ميليارد ريال كشف شد.

حيدري گفت: در اين راستا هر سه راننده خودرو دتسگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي و هر سه دستگاه خودرو حامل كالاي قاچاق نيز توقيف و به پاركينگ منتقل شدند.

انهدام باند حفاري غير مجاز در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات، گفت: در پي تماس تلفني با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر حفاري غيرمجاز در روستاي توجردی شهرستان بوانات توسط چند مرد جوان، ماموران پلیس با اقدامات گسترده اطلاعاتي از محل دقيق حضور حفاران آگاه شده و آن مكان را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی افزود: در اين منطقه ماموران سه نفر را در حال حفاري به انگيزه يافتن اشياء عتيقه دستگير و در اين راستا تعدادي ابزار آلات حفاري از آنها كشف و توقيف كردند.

وي با اشاره به معرفي متهمين به مرجع قضائي از عموم شهروندان درخواست كرد: هرگونه اطلاع خود از فعاليت قاچاقچيان ميراث فرهنگي را جهت اقدام قانوني به فوريت هاي پليسي 110گزارش كنند.

پايان فرار 25 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي در استهبان

سرهنگ داود امجدي فرمانده انتظامي شهرستان استهبان، گفت: به منظور افزايش احساس امنيت و مقابله با مخلان نظم عمومي، طرح دستگيري متهمان تحت تعقيب مراجع قضايي بطور ويژه در کليه يگان هاي انتظامي به مرحله اجراء گذاشته شد.

وي افزود: در اجراي اين طرح، ماموران موفق شدند 25 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي را شناسايي و دستگير كنند.

وي ادامه داد: اين متهمان به دليل ارتکاب به جرائم گوناگون، تحت تعقيب مراجع قضايي بودند که توسط مأموران انتظامي شهرستان استهبان شناسايي، دستگير و پس از تکميل پرونده، براي سير مراحل قانوني، تحويل مراجع قضايي شدند.

فرمانده انتظامي استهبان خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي به منظور افزايش خدمت به مردم و بالا بردن ضريب امنيت در جامعه مبارزه بي امان با مخلان امنيت و آسايش مردم را در دستور كار خود قرار داده، و از اين بعد شهروندان نيز شاهد شنيدن خبرهاي خوبي در زمينه مبارزه پليس با هنجار شكنان و قانون گريزان خواهند بود.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستای پاک سازی مناطق آلوده در شهرستان ماموران موفق شدند 11 خرده فروش موادمخدر را شناسايي، و دستگير كنند.

سرهنگ محمد عبادی نژاد ادامه داد: از متهمان دستگير شده 63 گرم تریاک، يك گرم هروئین، 10 گرم شیره تریاک، 30 گرم سوخته تریاک، 150 عدد قرص روانگردان و 30 گرم ماری جوانا کشف شد.

وي با اشاره به معرفي متهمان دستگير شده به مراجع قضايي، گفت: در این راستا 2 دستگاه خودرو كه خرده فروشان موادمخدر در توزيع مواد از آنها استفاده مي كردند نيز توقيف و به پاركينگ منتقل شد.

نظرات بینندگان