کد خبر: ۹۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
فعال محیط زیست:

محیط‌ زیست به جای جیره غذایی محیط‌ بانان می‌گوید قارچ بکنید بخورید

یک فعال محیط‌‌‌ زیست، شهادت محیط بانان حاصل ناکارآمدی سازمان محیط زیست است و محیط‌ زیست به جای جیره غذایی محیط‌ بانان به آنها می‌گوید که بودجه نداریم قارچ بکنید بخورید!

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، بهنام باقر فعال محیط زیست با ابراز تأسف از مجروح شدن محیط بان جواد عمادی در پارک ملی دنا طی ساعات گذشته گفت: تنها دو هفته از شهادت سه محیط بان توسط متخلفان گذشته که این بار یک محیط بان در یک پارک ملی که در میان مناطق چهارگانه محیط زیست از اولویت اصلی برخوردار است مجروح شده است آن هم نه به وسیله یک سلاح شکاری، بلکه به وسیله کلاشنیکف، یعنی یک سلاح جنگی.

وی افزود: اینکه متخلفان تا حدی جری شده اند که پس از ایجاد حساسیت در سطح جامعه نسبت به شهادت محیط بانان، با سلاح جنگی در پارک های ملی اقدام به شکار کرده و به راحتی، محیط بانان را هدف قرار می دهند، حاصل سال ها بی کفایتی و سوء مدیریت سازمانی ناکارآمد است که حفاظت از محیط زیست کشور را عهده دار شده است.

باقر با اشاره به اینکه اظهارات حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست که عنوان کرده بود محیط بانان در ماه 256 ساعت اضافه کاری دارند در حالی که تنها 60 ساعت اضافه کاری دریافت می‌کنند، گفت: بی شک این مورد مصداق بارز تخلف سازمان حفاظت محیط زیست است و محیط بانان می توانند از دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی به حق و حقوقشان را داشته باشند.

وی یادآور شد: اینکه سازمان حفاظت محیط زیست بودجه ای اندک دارد یا اینکه یگان حفاظت محیط زیست از هیچ اعتباری برخوردار نیست توجیهی قابل قبول برای اجحاف در حق محیط بانان نیست. چرا سازمان حفاظت محیط زیست تا کنون اقدامی جهت تامین اعتبار لازم و یا جذب نیرو انجام نداده است؟ چرا لایحه حمایت از محیط بانان تا کنون به مجلس ارئه نشده است؟ لایحه ای که تنها چند روز پس از شهادت محیط بانان به سرعت آماده شد، برای آماده شدن تنها نیازمند ریخته شدن خون این شهیدان بود؟

این فعال محیط زیست با بیان اینکه اعتراضات و گلایه های محیط بانان خصوصا طی روزهای گذشته پس از انتشار خبری تحت عنوان "افزایش چشمگیر حقوق محیط بانان با پیگیری ابتکار" در فضای مجازی شدت گرفته است، گفت: در کمال تاسف می شنویم که محیط بانان از دریافت نکردن جیره غذایی شکایت دارند به طوری که یکی از این عزیزان پاسخی را که در جواب درخواست اختصاص جیره غذایی از مسئولان دریافت کرده این گونه بیان می کند: "گفتند فعلا بودجه نداریم. قارچ بکنید. بخورید."

وی با تاکید بر اینکه عوام‌فریبی ها و ارائه اطلاعات کذب توسط مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست به جای اعتراف به اشتباهات و تلاش جهت بهبود شرایط، ، سبب سلب اعتماد شده و نشان از عدم وجود انگیزه و برنامه ریزی برای حمایت قاطعانه از محیط بانان دارد، گفت: تصمیم داریم، صبح روز چهارشنبه طی تجمعی مقابل مجلس شورای اسلامی با ارائه بیانیه ای، درخواست رسیدگی به عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست را به گوش نمایندگان مجلس برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان