کد خبر: ۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
دبیر اقامه نماز سازمان نوسازی مدارس فارس:

اجرای 32 پروژه ساخت نمازخانه در سال 94

تاجداران دبیر اقامه نماز سازمان نوسازی مدارس فارس از اجرای 32 پروژه توسط این سازمان در سال 1394 در فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس، تاجداران در جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش استان فارس ضمن اعلام این خبر افزود: تا كنون 7900 متر فرش سجاده ای جهت تجهیز نمازخانه ها به آموزش و پرورش تحویل داده ایم و رایزنی درخصوص بقیه مدارس و آموزشگاه هایی كه فاقد فرش سجاده ای هستند، صورت گرفته است كه به محض تامین شدن در اختیار قرار خواهیم داد و نمی گذاریم حتی یك روز هم در انبار نوسازی مدارس بماند.

وی اعلام آمادگی كرد زمین هایی كه آموزش و پرورش در اختیار این سازمان قرار می دهد اگر از لحاظ مساحت فیزیكی امكان ساخت نمازخانه جدا از محیط آموزشی وجود داشته باشد نسبت به اجرای این طرح اقدام گردد، والا در تمامی مدارس جدید در خود ساختمان محلی را به عنوان نمازخانه تعبیه می نمایند.

دبیر اقامه نماز نوسازی مدارس فارس با اظهار نگرانی از وضعیت برخی از نمازخانه ها، اظهار داشت: نمازخانه یك مكان مقدس است و به مراقبت نیاز دارد و لازم است مدیران به سایرین یادآوری كنند كه نمازخانه، انباری نیست و همچنین باید نظافت و پاكیزگی آن زبانزد باشد.

وی تصریح كرد: اگر مدرسه  یا آموزشگاهی زمین داشته باشد و فاقد نمازخانه باشد، بر اساس توافقات فی مابین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس این آمادگی وجود دارد كه نمازخانه ها بصورت مشاركتی یا خیر ساز ساخته و در اولین فرصت تحویل شود.

تاجداران ابراز داشت: از مجموع 32 پروژه سال گذشته؛ 4 پروژه بصورت دولتی، 18 پروژه بصورت مردمی و خیرساز و 10 پروژه بصورت مشاركتی ساخته شده است.
نظرات بینندگان