کد خبر: ۹۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۵

موافقت وزیر راه و شهرسازی با ‌جزئیات طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ

استاندار فارس با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با آنچه که مدنظر استان فارس در زمینه توسعه حرم بوده، موافقت کرده است، گفت: طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(ع) با طراحی شایسته تکمیل می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، سید محمدعلی افشانی بعدازظهر امروز در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) از اولویت‌های مسئولان استان فارس است و در دیدار با وزیر راه و شهرسازی موارد مدنظر استان فارس مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حرم احمدبن‌موسی(ع) پناهگاه مردم جنوب کشور است، گفت: امید است با موافقت وزیر و اقدامات مسئولان استان طرح توسعه 57 هکتاری حرم شاهچراغ(ع) با طراحی شایسته تکمیل ‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه باید سیره اهل بیت متناسب با نیاز جامعه بیان شود، افزود: دهه کرامت دهه شناساندن و معرفی اهل بیت به جامعه به ویژه نسل جوان است و در جامعه سیاست‌زده امروز بیش از هر چیزی باید صبر وشکیبایی اهل بیت بیان شود.

افشانی با بیان اینکه کمیت برنامه‌ها اهمیت ندارد، خاطرنشان کرد: یک برنامه عمیق و اثرگذار بهتر از صد برنامه کم عمق است و باید بیش از هر چیز میزان تاثیرگذاری برنامه‌ها را ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه در معرفی امام رضا(ع) و دیگر امامزادگان باید از روش‌های جذاب و جوان‌پسند استفاده کرد، گفت: در شرایط امروز باید بیش از هر چیزی به جوانان فکر کرد و با برنامه‌ریزی درست جوانان را در مسیر اهل بیت و ائمه قرار داد.

استاندار فارس با اشاره به اراده جمعی برای برگزاری مناسبت‌های مذهبی افزود: در اینگونه برنامه‌ها مردم با همدلی و وحدت ورود می‌کنند که اگر یک صدم آن برنامه‌ها را دولت بخواهد اجرا کند به زمان و صرف هزینه زیاد نیاز است.

بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم گفت: 31 دستگاه در شورای دهه کرامت استان عضو هستند که برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های این دهه همکاری و همفکری می‌کنند.

وی افزود: در این دهه در بقاع متبرکه استان برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی(ع)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: در 19 مردادماه نیز جشنواره شعر رضوی در قالب اقوام ایرانی در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان