کد خبر: ۹۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
نوبخت خبر داد:

برکناری ١٣ مدیر دولتی در ارتباط با فیش‌های حقوقی

سخنگوی دولت گفت: استعفا و برکناری ١٣ مدیر دولتی توسط دولت در ارتباط با مساله حقوق های غیر متعارف پذیرفته شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در حال انجام است و در سال ٩٤ میزان تولید گندم ١١ میلیون و ٥٢٢ هزار تن بود و در سال ٩٥ تولید ١٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تن است و تا تاریخ ٢١ تیرماه سال جاری ٦ میلیون و ٥٨٣ هزار تن گندم به ارزش ٨ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان خریداری شد.

وی افزود: هرچند در رشد صنعت دچار چالش هایی هستیم اما مستمرا از سال گذشته وضعیت تولید کشاورزی خوب است و این میتواند رشد اقتصادی را تامین کند.

نوبخت با اشاره به مساله حقوق های نجومی گفت: حقوق های به اصطلاح نجومی باعث شد بسیاری از اقدامات ما علی الخصوص افزایش حقوق کارکنان دولت دیده نشود و بدنبال آن احساس رضایت بوجود نیاید. دولت اجازه نخواهد داد در پرداخت ها عدم تعادل وجود داشته باشد و پرداخت های غیر متعارف انجام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: استعفا و برکناری ١٣ مدیر دولتی توسط دولت در ارتباط با مساله حقوق های غیر متعارف پذیرفته شده است. دولت نسبت به این پدیده بصورت حساس و مسئولانه وارد عمل شد و به اظهار تاسف و عذرخواهی بسنده نکرد.

وی خاطر نشان کرد: مشکل امروز ما در مساله بانکی این است که صورت های مالی بانک های ما برای بانک های خارجی نگران کننده است و باید اصلاح و شفاف شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به سود تسهیلات گفت: دولت معنقد است کاهش امروز سود تسهیلات به ١٨ درصد خیلی ناکافی است و این سود باید بیشتر کاهش پیدا کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: تندروهای آمریکایی و صهیونیست ها از برجام استقبال نمیکنند. نباید بیش از آن اندازه ای که هست به جوانب مثبت برجام اشاره کرد و نه خیلی باید به جوانب منفی آن پرداخت.

وی افزود: امروز ۱.۷ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده خود را از آمریکا پس گرفتیم و در بودجه هم استفاده کردیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: ما از هیچ یک از مواضع اصولی خود کوتاه نخواهیم آمد. بعنوان مثال دولت با قدرت اعلام می کند که ملت ایران از حق تقویت بنیه دفاعی و موشکی خود هیچگاه کوتاه نمی آید.

سخنگوی دولت ادامه داد: سرمایه گذاری های خارجی پسابرجام تا زمانی که بخواهد تعین پیدا کند زمان می برد.

نوبخت با اشاره به اجتماع منافقین در فرانسه و واکنش دولت اظهار کرد: وزارت خارجه موضع گیری داشته است. اما باید بگویم حمایت برخی از یک گروه تروریستی متعفن و جان داد به یک جسد مرده نشان از ضعف است. قطعا جمهوری اسلامی همچنان با این گروهک نفاق مواجه خواهد شد و با هر کشور اروپایی و منطقه ای که بخواهد از این گروه ها حمایت کند برخورد کرده و آن را محکوم می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اطلاع رسانی های بوقت و بموقع شورای اطلاع رسانی دولت می تواند خیلی از تبعات مسائلی همچون فیش های حقوقی را خنثی کند.

نوبخت اظهار کرد: دولت در برخورد با فساد خط قرمزی ندارد و با هیچکسی مماشات نمی کند و هیچ شخصیت حقوقی خط قرمز دولت نیست.

سخنگوی دولت با اشاره به اتاق های فکر علیه دولت گفت: دولت قصد برخورد های امنیتی با منتقدین و مخالفین خود ندارد و بیشتر قصد دارد این مساله را به مردم واسپاری کند.


نظرات بینندگان