کد خبر: ۹۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
رئیس آبفا آباده:

دو حلقه چاه آب شرب در آباده در آستانه خشک شدن است

رئیس آبفا آباده وضعیت آب شرب شهرستان آباده را بحرانی توصیف کرد و از مردم خواست تا در مصرف آب مدیریت داشته باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما ؛  جعفری مسئول آبفا آباده در پاسخ به سوالی درمورد وضعیت آب شهرستان آباده ، وضعیت را بحرانی توصیف کرد.

 جعفری گفت :وضعیت خشکسالی هشت سال است که دامنگیر کشور شده است و میزان بارندگی های یک سوم میزان جهانی بوده که بیشتر آن هم در 10 درصد مساحت کشور انجام می شود و وضعیت کشور رو به بحران می رود.

وی در ادامه افزود: شهرستان آباده با میزان 130 میلیمتر بارش در سال زراعی که امسال هنوز 30 درصدد از آن هم محقق نشده از در وضعیت خطر قرار دارد.

جعفری با بیان وضعیت چاه آب شرب شهرستان گفت: متأسفانه میزان 50 الی 60 لیتر در ثانیه  از میزان آب دهی چاه ها کاهش پیدا کرده است و دو حلقه چاه در آستانه خشک شدن قرار گرفته است.

رئیس اداره آبفا آباده با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 400 میلیارد ریالی دولت در دهه اخیر در شهر آباده اظهار داشت: دیگر امکان توسعه منابع آبی جوابگوی نیاز مصرف مردم نیست و لذا فقط می توان با  صرفه جویی این وضعیت را کنترل کرد و در غیر این صورت شاهد جیره بندی آب در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت شهر های اطراف گفت : ما همین الان هم در شهر سورمق ، دهستان بیدک و روستاهای همجوار مشکل کم آبی داریم .

 جعفری با بیان لزوم صرفه جویی از شهروندان خواست که در استفاده از آب شرب مدیریت لازم را داشته و برای مصارف غیر ضروری از آن استفاده نکنند.

نظرات بینندگان