کد خبر: ۹۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

رویداد های پلیسی استان فارس

دستگيري دو سارق حرفه اي با 50 فقره سرقت در شيراز، توقيف موتورسيكلت حامل 92 كيلوگرم ترياك در داراب و کشف محموله ميليوني كالاي قاچاق در کازرون بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دستگيري دو سارق حرفه اي با 50 فقره سرقت در شيراز

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: ماموران پلیس آگاهی فارس مطلع شدند دو نفر به نام هاي "م – الف" و "ش – ج" با استفاده از يك دستگاه پرايد با تشكيل باندي در سطح شهرستان شيراز اقدام به سرقت هاي جلو بانكي و درون خودرو مي كنند.

وي ادامه داد: دستگيري اين دو سارق در دستور كار ماموران قرار گرفت و ماموران در اين خصوص وارد عمل شدند و با انجام اقدامات اطلاعاتي مخفيگاه آنها در شيراز شناسايي شد.

رئيس پليس آگاهي فارس اظهار كرد: در دو عمليات جداگانه هر دو نفر دستگير و پس از انتقال به پليس آگاهي، ابتدا سوابق كيفري آنان اخذ و مشخص شد هردو از افراد سابقه دار و حرفه اي مي باشند.

حيدري گفت: در تحقيقات انجام شده از اين دو متهم، آنها به 50 فقره سرقت درون خودرو اقرار كردند كه صحنه هاي سرقت بازسازي و تاكنون ۴۰ نفر از شكات شناسايي شده اند.

دستبند پليس "آباده" بر دستان كلاهبرداران ميليوني

سرهنگ اسماعيل زراعتيان فرمانده انتظامي شهرستان آباده، گفت: در پي مرجوعه شاكي از دو نفر كلاهبردار كه با ترفند قبلي مبلغ 600 ميليون ريال كلاهبرداري كرده بودند، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي شهرستان آباده قرار گرفت و ماموران در اين خصوص وارد عمل شدند.

وي توضيح داد: اين دو كلاهبرداران در پوشش اجاره كردن منزل مبله، سه ماه قبل با مال باخته آشنا شده و با اطلاع از داشتن مبالغي وجه نقد، پيشنهاد كار در قالب فروش دلار به مبلغ پايين را به وي مطرح مي كنند.

فرمانده انتظامي آباده افزود: مال باخته نيز با سادگي صندوقي كه قرار بود حاوي دلارهايي ارزانتر از نرخ بازار باشد را از اين دو كلاهبردار دريافت مي كند و قبل از باز كردن صندوق مبلغ 600 ميليون ريال به شماره كارتي كه آن دو نفر داده بودند، واريز مي كند.

سرهنگ زراعتيان ادامه داد: نال باخته پس از اينكه صندوق تحويل گرفته را به منزل مي برد و آن را باز مي كند با تعدادي شيشه آب معدني كه درون جعبه قرار داشت روبه رو مي شود.

وي اظهار كرد: با تيز هوشي و درايت ماموران آگاهي و انجام اقدامات اطلاعاتي، هويت هردو متهم شناسايي و مشخص شد آنها در شهرستان همدان مخفي شده اند.

فرمانده انتظامي آباده بيان كرد: ماموران با اخذ نيابت قضايي به شهرستان همدان عزيمت و هردو كلاهبردار را در آن شهرستان دستگير و به آباده منتقل كردند.

وي در هشدار به مجرمان، كلاهبرداران و افراد سود جو، گفت: هرنوع تخلف و جرمي چه در فضاي مجازي و غيره آن، از نظر پليس دور نمانده و پليس با تمام همت خود عرصه را بر متخلفين تنگ خواهد كرد.

توقيف موتورسيكلت حامل 92 كيلوگرم ترياك در داراب

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب گفت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه تعدادي قاچاقچي حرفه اي و سابقه دار با استفاده از چند دستگاه موتورسيكلت پس از بارگيري محموله ترياك قصد انتقال آن به يكي از روستاهاي شهرستان داراب را دارند، مأموران پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان در قالب اكيپ هاي عملياتي، پوشش انتظامي منطقه را انجام دادند.

وي افزود: مأموران هنگام كنترل نامحسوس، چند دستگاه موتورسيكلت مورد استفاده قاچاقچيان را در محور خاكي اطراف ايست و بازرسي قلاتوبه شناسايي و جهت متوقف كردن آن وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب اظهار كرد: قاچاقچيان با مشاهده مأموران به سمت کوهستان هاي اطراف متواري که در عمليات تعقيب و گريز قاچاقچيان با رها كردن موتورسيكلت حامل موادمخدر متواري شدند كه در بازرسي از آن موتورسيكلت 92 كيلو 750 گرم ترياك كشف شد.

رستمي با اشاره به آثار مخرب مواد مخدر گفت: بي شک احساس مسئوليت شهروندان در مبارزه با مواد مخدر و ارائه اطلاعات و اخبار پيرامون اين معضل اجتماعي به مرکز فوريت هاي پليس مي تواند گام موثري در برخورد با قاچاقچيان و سوداگران مرگ باشد.

غافلگيري 32 خرده فروش مواد مخدر و متهم تحت تعقيب در "جهرم"

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با محوريت برخورد با خرده فروشان موادافيوني و دستگيري متهمان تحت تعقيب با همكاري كليه واحدهاي عملياتي پليس شهرستان در جهرم اجرا شد.

عبدالعظيم انصاري افزود: در اين طرح ماموران با انجام كار اطلاعاتي 8 خرده فروش مواد مخدر را شناسايي، دستگير و در بازرسي از منازل و پاتوق هاي آنان، يك كيلو و 914 گرم انواع مواد مخدر صنعتي و سنتي كشف كردند.

وي دستگيري تعداد 24 متهم تحت تعقيب مراجع قضايي و انتظامي را از نتايج ديگر اين طرح برشمرد و ضمن اشاره به معرفي متهمان دستگير شده به مراجع قضايي خاطر نشان كرد: مشاركت مردم در اجراي طرح هاي انتظامي شاخصه اي مهم در كسب توفيقات پليس و ارتقاء امنيت اجتماعي است.

کشف محموله ميليوني كالاي قاچاق در "کازرون"

سرهنگ رجبعلی رزمجوئی فرمانده انتظامي شهرستان کازرون گفت: ماموران پاسگاه دادین شهرستان كازرون، هنگام گشت زنی به دو دستگاه خودرو مشکوک هر دو را متوقف كردند

وي ادامه داد: در بازرسی بعمل آمده از اين دو خودرو یک دستگاه یخچال فریزر و چهار دستگاه ماشین ظرفشویی به ارزش يك صد میلیون ريال كشف شد.

وي با اشاره به دستگيري راننده هردو خودرو،‌گفت: اين دو متهم با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: همانگونه که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي تجربه ثابت نموده، مشارکت عمومي برکات و ثمرات فراوان داشته است، لذا براي مقابله با پديده قاچاق مردم و مسئولان بايستي با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضاي موجود را براي عده اي قاچاقچي و فرصت طلب ناامن كنند.

رزمجويي از شهروندان درخواست كرد: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص کالای قاچاق را با مرکز فوریت های پلیسی110 در میان بگذارند.

از کارت های اعتباری خود محافظت کنید

رئيس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی جوان با ارائه مرجوئه قضایی به پلیس فتا فارس اظهار داشت با مفقود شدن کارت عابر بانکی اش که بعد از گذشت یک هفته متوجه مفقودی می شود و زمانی که به بانک می رود تا کارت جدیدی برایش صادر شود در می یابد کل موجودی حساب وی که مبلغ 20میلیون ریال بوده است از حسابش کسر شده است.

سرهنگ سیدموسی حسینی ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند.

وي اظهار كرد: طی بررسی های فنی به عمل آمده، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

رئيس پلیس فتا فارس افزود: متهم در اظهارات خود بیان كرد؛ مدتی پیش هنگامی که برای خرید وسایل خوراکی به مغازه محله میرود جلد کارت عابر بانکی که روی زمین افتاده بود نظرش را جلب می کند.

حسيني بيان كرد: زمانی که متهم درون جلد را رویت می کند متوجه کارت عابر بانک به همراه رمزش می شود و در آن موقع وسوسه می شود و طی چند تراکنش اقدام به برداشت از حساب شاکی می كند.

وي گفت: کارت های خودپرداز به منزله پول نقد می باشد که افراد باید در نگهداری آن کوشا باشند.

رئيس پلیس فتا فارس از شهروندان درخواست كرد: به هیچ عنوان رمز کارت خودپرداز را در کنار آن قرار نداده و به صورت دوره ای رمز آن را تغییر دهند.

وي خاطر نشان كرد: شهروندان در صورت مفقود شدن کارت اعتباری، لازم است سریعا به نزریکترین بانک مربوطه مراجعه کرده و اقدام به باطل کردن آن كنند.

اتوبوس حامل محموله ميليوني سیگار قاچاق در "استهبان" متوقف شد

سرهنگ داوود امجدي فرمانده انتظامي شهرستان استهبان گفت: مامورين انتظامي شهرستان استهبان، ضمن برپايي تور ايست و بازرسي مقطعي در اطراف اين شهرستان، هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه اتوبوس مظنون شدند.

وي ادامه داد: در بررسي مشخص اين اتوبوس كه از مسير زاهدان به سمت شیراز در حال حركت بود، حامل کالای قاچاق از نوع سیگار مي باشد كه در بازرسي از اين خودرو 20 هزار نخ سیگار خارجی كشف شد.

فرمانده انتظامي استهبان با اشاره به دستگير دو قاچاقچي كالا در اين رابطه و معرفي آنها به مراجع قضايي، گفت: ارزش تقریبی اين محموله كالاي قاچاق 30 میلیون ریال برآورد شده است.

امجدی با اشاره به اينکه نيروي انتظامي آماده دريافت هرگونه اخبار واطلاعات مي باشد، از شهروندان در خواست موارد مشكوك را با مرکز فوريت هاي پليسي 110در ميان گذارند.

پايان خط 13 خرده فروش موادمخدر در "فيروزآباد"

سرهنگ حسين ارجمندمزيدي فرمانده انتظامي شهرستان فيروزآباد گفت: در يك هفته گذشته ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان فيروزآباد با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي تعدادي از خرده فروشان موادمخدر را شناسايي و با هماهنگي مراجع قضايي از منازل آنان بازرسي كردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از منازل و پاتوق هاي خرده فروشان مقدار 120 گرم سوخته ترياک،25 گرم هرويين، 20 گرم تریاک، 10 گرم حشيش و 3 گرم گراس کشف شد.

فرمانده انتظامي فيروزآباد افزود: در اين راستا يک دستگاه خودرو و سه دستگاه موتور سيکلت توقيف و 13 نفر از خرده فروشان موادمخدر دستگير شدند.

ارجمند با بيان اينکه در اين خصوص پرونده تشکيل ودستگير شدگان به همراه مواد مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل شدند، از شهروندان در خواست كرد: هرگونه اخبار واطلاعات در خصوص حمل، نگهداري وخريد وفروش مواد مخدر را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

نظرات بینندگان