کد خبر: ۹۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

مدیر سابق انرژی اتمی اسرائیل: اسرائیل در سایه برجام امن تر شده است

مدیر پیشین کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در یک سالگی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تاکید کرد که برجام «توافق خوبی» بوده و این رژیم را امن‌تر کرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در ادامه اظهارنظرهای مختلف درباره سالگرد توافق هسته‌ای ایران، یک مقام پیشین انرژی اتمی رژیم صهیونیستی به تمجید از این توافق پرداخت. 

مدیر پیشین کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در یادداشتی نوشته است: «باورش سخت است، اما یک سال از امضای توافق آمریکا و پنج قدرت دیگر جهانی با ایران برای کندن نیش برنامه هسته‌ای‌اش گذشته است».

«یوزی ایلیام» در پایگاه لابی یهودی «جی استریت» تصریح کرد: «در حالی که نخست‌وزیر (بنیامین) نتانیاهو با صدای بلند و صراحتا نظراتش را در مخالفت با توافق هسته‌ای بیان می‌کرد، بسیاری از افسران ارشد اطلاعاتی و ارتش اسرائیل بی سر و صدا استدلال می‌کردند که این توافق توافقی خوب برای اسرائیل بوده و ما را امن‌تر خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «به عنوان مدیر پیشین کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل، من یکی از بیش از ده‌ها کارشناس امنیتی اسرائیل بودم که با کمک موسسه جی استریت به آمریکا آمدم تا این موضوع را مستقیما با قانونگذاران آمریکایی طرح کنم. به لطف تلاش‌های ما و شما، موفق شدیم آن‌هایی را که تلاش داشتند دیپلماسی و توافق هسته‌ای را از بین ببرند، شکست دهیم».

این مقام ارشد پیشین اتمی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه بر اساس برجام، «همه مسیرهای آن‌ها برای حصول به سلاح اتمی مسدود شده است»، افزود: «این توافق یک موفقیت بزرگ بوده است».

وی به تاکید افرادی چون «گادی ایزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، «افرائیم هالووی» رئیس پیشین موساد، «آموس یادلین» رئیس پیشین اطلاعات نظامی ارتش و «موشه یعلون» وزیر سابق جنگ مبنی بر مزایای برجام برای این رژیم اشاره کرد.

ایلیام ادامه داد: «این همکاران سابق من می‌دانند که درباره چه حرف می‌زنند. برای دهه‌ها آن‌ها مسئول امنیت اسرائیل بودند. همه ما می‌دانیم که این توافق، توافق بی‌نقصی نیست چرا که هیچ توافقی نمی‌تواند بی‌نقص باشد. ایران همچنان تهدید برای اسرائیل و برای منطقه است».

وی افزود: «توافق (برجام) روی متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران تمرکز دارد و نمی‌توانست به حمایت ایران از تروریسم بپردازد. ما احساس کردیم که اولویت اصلی ما باید اطمینان یافتن از این باشد که بازیگر شنیعی مانند ایران نباید به سلاح‌های هسته‌ای دست یابد».

مقام پیشین رژیم صهیونیستی در پایان تصریح کرد: «پس از یک سال، حقیقت روشن است. با کمال احترام به نخست‌وزیر نتانیاهو، او در اشتباه بود و همکارانم و من درست می‌گفتند. این یک توافق خوب بوده و هست و اسرائیل و جهان را امن‌تر کرده است».

انتهای پیام/

نظرات بینندگان