کد خبر: ۹۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۵

سومین همایش فضای مجازی پاک فراخوان شد

فراخوان سومین همایش فضای مجازی پاک به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
به گزارش شیرازه، سومین همایش فضای مجازی پاک به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مشارکت دانشگاه ها، مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی برگزار می شود.

 

محورهای این همایش به شرح ذیل است:

 دکترین فضای مجازی پاک

چیستی و امکان تحقق؛ بنیان های نظری، شاخص ها، ظرفیت ها، ابعاد و چشم انداز فضای مجازی پاک؛ برسی طرح کلان توسعه فضای مجازی؛ موضوع فضای پاک در الگوی توسعه و پیشرفت اسلامی-ایرانی؛ تجارب ملی و بین المللی در سالم سازی فضای مجازی.

 

فضای مجازی، آسیب ها، تهدیدها و فرصت ها

روابط فردی و اجتماعی در فضای مجازی؛ حفظ، تحکیم و صیانت از نهاد خانواده در فضای مجازی؛ تهدیدها و فرصت ها در محیط های مختلف فضای مجازی (سایت، وبلاگ، تالارهای گفتگو، شبکه های اجتماعی و پیام رسان، چت روم ها، ویکی ها و…)؛ بازی های آنلاین و سرگرمی در فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی آنلاین.

 

فضای مجازی پاک، عناصر تأثیرگذار

نقش خانواده، دولت، سیاست گذاران، نهادهای نضارتی، رسانه ها، مراکز آموزشی و دانشگاهی و سمن ها در فضای مجازی پاک؛ جایگاه و نقش حوزه و مبلغان دینی و فعالان فرهنگی در فضای مجازی پاک.

 

فضای مجازی پاک، قوانین و سنت های ملی و دینی

اخلاق فضای مجازی، فقه فضای مجازی، امر به معروف و نهی از منکر(پایش و نظارت همگانی) در فضای مجازی، فرهنگ و هویت ایرانی ـ اسلامی در فضای مجازی، الزامات حقوقی و قانونی فضای مجازی پاک.

 

فناوری در خدمت فضای مجازی پاک

نقش فناوری، زیرساخت و تکنولوژی های جدید سخت افزاری، نقش نرم افزارهای کاربردی فرهنگی، بازی، سرگرمی های مفید؛ ابزار توسعه فضای مجازی پاک، موتور جست و جوی بومی، پروکسی و فیلترینگ خانواده، ابزارهای تشخیص سن، ابزارهای کنترل والدین، ابزارهای پالایش خودکار محتوا (متن، تصویر و فیلم)

 

فضای مجازی پاک و تولیدات فرهنگی

مدل کسب و کار تولیدات فرهنگی در فضای مجاز، راهکارهای اقتصادی ایجاد محتوای پاک، توسعه فعال سازی و حمایت از بخش خصوصی، رویکردهای نوین فعالیت دینی و فرهنگی در فضای مجازی، مشاوره، پاسخگویی و ارتباطات دینی در فضای مجازی، کسب و کار حلال در فضای مجازی.

 

از شرایط محتوای چکیده مقاله تبیین فشرده‌ هدف، پرسش اصلی، چارچوب تئوریک، روش‌شناسی و سرفصل‌های عمده کلیدواژه‌ها است و حجم چکیده بایستی حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۳۵۰ کلمه باشد و  حجم مقاله باید حداقل ۱۰ و حداکثر ۳۰ صفحه ۳۰۰ کلمه ای باشد.

 

 علاقه مندان می توانند تا 30 مهرماه از طریق نام نویسی در نشانی اینترنتی www.famp۲۰۱۷.ir و بارگذاری فایل word چکیده مقاله نسبت به ارسال چکیده مقالات خود خود اقدام کنند.

 

مهلت ارسال مقالات اول مهرماه تا سی ام آبان ماه است و این همایش اسفندماه برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان