کد خبر: ۹۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۵

کار سخت ممسنی ها برای پدیده شدن در کنکور

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان امسال اقبال دانش آموزان نورآباد ممسنی برای کسب رتبه های برتر کنکور تنها در رشته تجربی امکان پذیر است که تعدد و تکثر دانش آموزان در این رشته کار را سخت و پیچیده کرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین، در چند سال اخیر تمایل دانش آموزان به رشته تجربی افزایش یافته و به تبع آن در شهرستان ممسنی نیز همین روند ادامه داشت به گونه ای که امسال نیز مانند دو سال گذشته بیشترین پشت کنکوری ها متعلق به رشته تجربی هستند.

به اعتقاد کارشناسان، در شهرستان دانش آموزان ممتاز که بتوانند در کنکور امسال کسب رتبه برتر کنند در رشته تجربی قرار دارند و ممسنی در دیگر رشته ها کمتر شانس پدیده شدن را دارد.

هر ساله شهرستان ممسنی با تکیه بر توان و استعداد ذاتی فرزندان خود توانسته است که در کنکور نتایج درخشانی را کسب کند بویژه در سال 92 که با کسب دو سهیمه 4 و 10 در رشته های ریاضی و تجربی توانست به عنوان پدیده کنکور شناخته شود.

بنابراین امسال نیز انتظار می رود تا دانش آموزان نام ممسنی را بار دیگر در بالاترین سطح کنکور به نمایش بگذارند. اما تکثر دانش اموزان در رشته تجربی کار را سخت و پیچیده کرده است.

گفتنی است تعداد داوطلبان کنکور در ممسنی 2529 می باشد که 1955 دواطلب مربوط به رشته تجربی است و نشان از افزایش 10 درصدی داوطلبین در این رشته نسبت به سال گذشته است.

این استقبال دانش آموزان باعث شده است امسال شاهد کاهش داوطلبان در رشته علوم انسانی با 29 درصد و رشته ریاضی با 19 درصد باشیم.

یکی از مدارس نمونه شهرستان ممسنی که توانسته هر ساله از آزمون کنکور نتایج مناسبی را کسب کند مدرسه امیر کبیر است که راز موفقیت آنها وجود کادری مجرب و کارشناس است. میرزایی مدیر مدرسه امیرکبیر نیز در گفتگو با خبرنگار ما از این چالش صحبت می کند و می گوید: امسال تعداد دانش آموزان خوب و ممتاز بالاست و در مدارس شاهد معدل های بالای 18 رقم خورده است. اما وقتی کنکور آزمایشی آنها را بررسی می کنیم  در سطح استان و منطقه نتایج مناسب است ولی در سطح کشوری باید تلاش بیشتری کنند.

میرزایی ادامه داد: البته ما هنوز به دانش آموزان خود امید داریم و حتی امسال تعداد دانش آموزان نمونه مدارس دخترانه هم افزایش یافته است بنابراین توقع ما از آنها نسبت به سال های گذشته بالاتر رفته است.

وی افزود: باید اذعان کنیم که اکثر دانش آموزان زبده و ممتاز ما در رشته تجربی قرار دارند، از طرفی 60 درصد کنکور های امسال را دانش آموزان همین رشته تجربی تشکیل داده اند بنابراین رقابت در اینجا سخت و پیچیده است، اگر قرار است چالشی در نتیجه  کنکور برای ممسنی رخ دهد به خاطر همین تکثر دانش آموزان در رشته تجربی است.

وی ادامه داد: درصد محدودی از دانش آموزان انگیزه کنکور را دارند شاید بتوان میزان آن را 10 درصد عنوان کرد. حال به این 10 درصد پیشنهاد می کنم تا امروز تلاش کرده اید و پا پس نکشیده اید و باید عالی باشید تا به نتیجه برسید. در این زمان پیش از کنکور ، آرامش خود را حفظ کنید و نکات یاداشتی خود را مرور کنید.


پایان گزارش/ 224224

نظرات بینندگان