کد خبر: ۹۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۵

بیمارستان بیمار استهبان /لطفا قبل از بستری شدن با خود پنکه بیاورید

افتتاح شتابزده بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان اما و اگرهای فراوانی را به همراه دارد، افتتاحی که گویا سفارشی و با فشار و تحمیل صورت گرفته است تا شاید در کارنامه دیگران قرار نگیرد، چه کسی پاسخگوی افتتاح بیمارستان بدون امکانات درمانی، تأسیساتی و تأمینی است.
به گزارش شیرازه، بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان پس از سال‌ها چشم‌انتظاری در حالی که هنوز بخش‌های مختلف آن همچون تأسیسات و .... تکمیل نشده است، افتتاح شد.

بیمارستان بیمار استهبان

مردم استهبان پس از سال‌ها انتظار یک بیمارستان مجهز و جدید و تحمل رنج و ناراحتی نبود امکانات درمانی و انتقال بیماران اورژانسی به شهرستان‌های اطراف و مرکز استان دلخوش به کلنگ‌زنی احداث بیمارستان جدید از سوی خانم دکتر دستجردی می‌شوند.

 اما این افتتاح شتابزده، اما و اگرهای فراوانی را به همراه دارد، افتتاحی که گویا سفارشی و با فشار و تحمیل صورت گرفته تا شاید در کارنامه دیگران قرار نگیرد و همگان بدانند که چه کسی بیمارستان را به سرانجام رسانده است.

سؤال اینجا است که افتتاح شتابزده بیمارستان، بدون تکمیل امکانات و تأسیسات خدماتی، درمانی و تأمینی به چه قیمتی و با چه اهدافی صورت گرفته است.

سؤال دیگر این است که، مرد خدمت، آقای دکتر هاشمی،  که در کابینه دولت یازدهم زحمات فراوانی کشیده‌اند چگونه قانع شده‌اند به صورت ویدئو کنفرانس، چنین بیمارستانی را افتتاح کنند و شاهد رنج و درد بیماران و مردم متدین این شهر باشند.

تصاویر زیر نشان‌دهنده بخشی از مشکلات مردم متدین و شهید پرور استهبان است، بیماران در حالی در بیمارستان بستری هستند که بیمارستان فاقد سیستم خنک کننده است و همراهان بیمار ناچارند برای فرار از گرمای خشک و سوزان تیرماه استهبان به همراه خود به بیمارستان پنکه ببرند.

بیمارستان بیمار استهبان

نگهبانان بیمارستان مجبورند از شب تا صبح جدا از نگهبانی محوطه، از ورود سگ‌های ولگرد به داخل بیمارستان جلوگیری کنند.

دیوارهای اطراف بیمارستان هنوز کامل نشده است و گرد‌وخاک اطراف بیمارستان با وزیدن کمی باد به داخل محیط بیمارستان نفوذ می کند.

بیمارستان بیمار استهبان

آسانسور بیمارستان نیز انسان را به یاد تونل وحشت می‌اندازد و تونل وحشت را برای بیماران، همراهان، مراجعان و کارکنان بیمارستان تداعی می‌کند.

بیمارستان بیمار استهبان

در شهرستان قرآنی استهبان و شهری که ملقب به حجاب حضرت زهرا(س) است، چون هنوز پرده‌های بیمارستان نصب نشده است پرستاران مجبورند تزریقات و نوار قلب بانوان را با گرفتن چادر دور بیمار انجام دهند.
بیمارستان بیمار استهبان

اینها بخشی از مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان است که می‌شد با تدبیر و بدون نگاه سیاسی و به دور از عجله تکمیل کرد تا شیرینی خدمت به کام مردم تلخ نشود.

بیمارستان بیمار استهبان

امید است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر چه سریعتر نسبت به این سهل‌انگاری واکنش نشان داده و با قاطعیت متخلفان را که کمترین جرمشان نگهداری و بستری کردن بیماران در مکان نامناسب و فاقد امکانات درمانی و تأسیساتی مناسب است به دادگاه صالح معرفی کنند.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه آمادگی دارد توضیحات مسئولان بهداشت و درمان استهبان را منعکس کند.
نظرات بینندگان