کد خبر: ۹۱۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

بهبود اقتصادکشور در گرو تحقق اقتصادمقاومتی است

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: تنها نسخه شفابخش اقتصاد جمهوری اسلامی ایران تحقق اقتصاد مقاومتی، رسیدن به توسعه پایدار و نیز جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حسین نعمتی رئیس شورای اسلامی استان فارس امروز انسخه شفابخش اقتصاد کشور تحقق اقتصاد مقاومتی استظهار داشت: شورای اسلامی استان فارس عصاره 8 هزار شورا بوده و با 29 عضو در شهرستان‌ها از تمام شریان‌های اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و رفاهی این استان آگاهی داشته و مهم‌ترین ظرفیت برای دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است.

وی با اشاره به اینکه از اوایل انقلاب اسلامی با استقلال سیاسی و در طول جنگ تحمیلی به برکت شهدا و رزمندگان هیچ‌گونه وابستگی نظامی و سیاسی به کشورهای بیگانه نداشته‌ایم، افزود: تا زمانی که به استقلال فرهنگی دست نیافته باشیم هرگز به استقلال اقتصادی نمی‌رسیم چراکه سرنیزه تحریم‌ها بر پهلوی جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: شوراییان برخاسته از مردم هستند و در این راستا مدیریت صادرات و واردات و افزایش ارزش پول ملی و حمایت از تولیدکننده به‌ویژه در بخش کشاورزی و ترویج فرهنگ قناعت، کار و تلاش در برنامه و دستور کار این نهاد مردمی است.

نعمتی تصریح کرد: شوارئیان به‌عنوان بازوان توانمند با کمک دولت می‌توانند عامل مؤثر در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی، رفع موانع و مشکلات روستاها عمل کنند و زمینه مهاجرت روستائیان به شهرها را کاهش دهند.

وی بیان داشت: شناسایی جاذبه‌های گردشگری، بومی‌گردی و تسهیل سرمایه‌گذاری در روستاها و شهرهای کوچک، صنعتی کردن بخش کشاورزی برای بالا بردن تولید در اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار و مدیریت منابع آبی از دیگر رویکردهای این نهاد مردمی است.

رئیس شورای اسلامی فارس اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار در این استان ضعیف است و همواره به‌عنوان متهم به این قشر نگاه می‌شود و برای برون‌رفت از این معضل نیاز به میز سرمایه‌گذاری در فارس است.

نعمتی با تأکید بر اینکه شورا یکی از ارکان تصمیم‌گیری محلی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیمات ملی و کلان را بر عهده دارند، افزود: جلوگیری از کاهش اختیارات و ضعیف کردن شوراها و بخشنامه‌های غیرقانونی، رفع ناسازگاری بعضی از فرمانداری‌ها ازجمله خواسته‌های شورای اسلامی استان فارس است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵
0
سلام و خداقوت. نمیدونم چرا شیرازه چند وقتی هست دیگه شیرازه قدیم نیست...مطالب ضعیف و صرفا خبری هست...یاد شیرازه قبلا به خیر...یه فکری به حال شیرازه بکنید...حیفه