کد خبر: ۹۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شیراز خبر داد

تبدیل کل بوستان ولیعصر به باغ‌موزه دفاع مقدس

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کل بوستان ولیعصر به باغ‌موزه دفاع مقدس و شهدا تبدیل می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمدرضا هاجری اظهار داشت: بنابر پیگیری‌های شورای شهر و شهرداری شیراز مقرر شد باغ‌موزه دفاع مقدس در بوستان ولیعصر احداث و کل بوستان به این کاربری اختصاص یابد تا خودروهایی که تردد می‌کنند از وسط باغ‌موزه و تونل بین باغ‌موزه و نمایشگاهی که گنجینه یادواره شهدا و حفظ آثار خواهد بود، عبور کنند.

وی افزود: احداث این باغ‌موزه را شهرداری متقبل شده و کاربری گردشگری و زیارتی خواهد داشت و بر معنویت شهر خواهد افزود و معاونت فنی و عمرانی شهرداری و منطقه دو قول داده همزمان با افتتاح پل ولیعصر این باغ‌موزه نیز افتتاح شود.

این عضو شورا تصریح کرد: در حال حاضر تالار جنب شورای شهر بزرگ هم آماده است و بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است.

هاجری بیان کرد: تالار چندمنظوره زیبا و شکیل مجموعه فرهنگی شورا که با طراحی سنتی در بین‌الحرمین پیش‌بینی‌شده و حدود 500 نفر ظرفیت دارد حداکثر تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این تالار امکانات جنبی اسکان و آمفی‌تئاتر را در خود جای‌داده و کاربری اصلی آن برگزاری مراسم بزرگ خواهد بود ضمن این‌که گالری‌هایی در اطراف آن هست تا هنرمندان و سایر اقشار بتوانند از آن بهره ببرند.

هاجری ابراز داشت: در همین هفته فرهنگسرای محمودیه و فرهنگسرای قصر قمشه نیز افتتاح شد و در مردادماه نیز کتابخانه و قرآن سرای شهرک امام موسی کاظم(ع) (بر آفتاب سابق) افتتاح می‌شود.

مرمت و بازسازی 110 مسجد مناطق مختلف در قالب طرح مسجدمحوری و برگزاری 60 یادواره شهدا که تفاهم آن با کنگره سرداران شهید استان منعقدشده، از دیگر مواردی بود که هاجری در گفت‌وگو با فارس به آن اشاره کرد.


نظرات بینندگان