کد خبر: ۹۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
معاون شهردار شیراز:

اجرای برنامه‌های ورزشی با محوریت خانواده در شیراز

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از افزایش برنامه‌ها و جشنواره‌های ورزشی مانند پیاده‌روی همگانی با تاکید بر محوریت خانواده در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه، احمد همتی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز به اجرای نخستین جشنواره ورزش و طبیعت و 5 پیاده‌روی خانوادگی در نقاط مختلف شهر شیراز اشاره کرد و گفت: روز جمعه 25 تیرماه علاوه بر برگزاری برنامه پیاده‌روی در 5 محله شیراز با حضور پرشور مردم در هفته عفاف و حجاب، نخستین جشنواره ورزش و طبیعت نیز در قصردشت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شهر شیراز از باغ‌های زیادی برخوردار است که در این میان باغات قصردشت از دیرباز شاخص بوده و به عنوان یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های مردم شیراز محسوب می‌شده افزود: نخستین جشنواره ورزش و طبیعت با شعار احیای باغات قصردشت در باغ سیب‌زار واقع در خیابان ایمانی شمالی انجام شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: این برنامه با رویکرد زنده نگاه داشتن باغات به ویژه باغات قصردشت، توسعه و نگهداری فضای سبز و باغات شهر برگزار شده است.

همتی به تشریح برنامه‌هایی که در قالب جشنواره ورزش و طبیعت اجرا شده است پرداخت و تصریح کرد: این برنامه با قرائت دعای پرفیض ندبه و توسل به اهل بیت (ع) آغاز شد و پس از آن اعضای زورخانه قصردشت به اجرای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پرداختند.

اجرای برنامه‌های ورزشی با محوریت خانواده در شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: مردم که حضور چشمگیری در این جشنواره داشتند در مسابقات مختلف ورزشی از جمله دارت، تنیس روی میز، طناب‌کشی و فوتبال دستی که پیش‌بینی شده بود شرکت کردند.


اجرای برنامه‌های ورزشی با محوریت خانواده در شیراز

وی به حضور پرشور نوجوانان و جوانان و استقبال کم‌نظیر آنها از این جشنواره اشاره و عنوان کرد: در قالب این جشنواره گروه‌های مختلف از هیئت‌های ورزشی نیز برای مردم به اجرای برنامه پرداختند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه تعدادی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای غربالگری در این برنامه حضور داشتند اظهار داشت: تست قند خون، تست فشار خون و اندازه‌گیری قد و وزن مردم از جمله خدماتی بود که به صورت رایگان به شهروندان ارائه شد.

همتی همچنین به حضور نیروهای فعال سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در این جشنواره اشاره کرد و افزود: آموزش نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی و فضای سبز خانگی و اینکه نگهداری چه گیاهانی در فضاهای آپارتمانی بهتر است، آموزش راهکارهای مراقبت از فضای سبز شهری و غیره از جمله خدماتی بود که توسط این عزیزان به مردم و شرکت‌کنندگان در جشنواره ارائه شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: مسابقاتی نیز توسط نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برگزار و تعدادی گیاهان زیبا و قابل نگهداری در فضای منزل به برگزیدگان اهدا شد.

وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ورزش و طبیعت در 5 محله از محلات شهر شیراز نیز برنامه‌های پیاده‌روی برگزار شد تصریح کرد: ارتباط با محله‌های شهر شیراز هدف از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در محله‌ها است بنابراین برای اجرای برنامه‌های بیشتر ورزشی در محلات برنامه‌ریزی می‌شود تا اجرای چنین برنامه‌هایی منحصر به نقاط خاصی نباشد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز بر لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف شهرداری تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه پیاده‌روی در محله محمودیه واقع در منطقه 1 شهرداری، در شهرک سعدی واقع در منطقه 3 شهرداری، در شهرک شهید مطهری واقع در منطقه 5 شهرداری، در شهرک قلعه‌نو واقع در منطقه 7 شهرداری و در خیابان والفجر واقع در منطقه 9 شهرداری برگزار شد.

همتی با اشاره به اینکه برنامه پیاده‌روی در خیابان والفجر با همکاری موسسه فرهنگی فجر انجام شد بیان کرد: این برنامه در دیگر مناطق با همکاری مناطق شهرداری، پایگاه‌های مقاومت و یاوران شورا برگزار شده و مدیریت تربیت بدنی حوزه مقاومت بسیج شهرداری نیز در این زمینه همکاری فعال داشته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه پیاده‌روی با حضور مردم و خانواده‌ها از مبدا و مقصد تعیین شده انجام شد عنوان کرد: حرکات ورزشی و نرمش صبحگاهی از دیگر برنامه‌هایی بود که پس از پیاده‌روی انجام شد و در پایان جوایزی نیز به قید قرعه به مردم اهدا شد.

وی به تاثیرات روحی خوبی که این برنامه‌ها برای مردم داشته است به نحوی که خودشان متقاضی دیگر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در سطح محله بودند اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز و درخواست مردم در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی که در آینده در شیراز اجرا می‌شود غرفه‌های مشاوره خانواده، آموزش شهروندی و غیره نیز پیش‌بینی خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با بیان اینکه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولان شهرداری نیز در این برنامه‌ها حضور یافتند عنوان کرد: اهالی محله قصردشت و دیگر محله‌ها برای اجرای جشنواره ورزش و طبیعت و پیاده‌روی همکاری خوبی داشتند.

همتی حضور مردم و به ویژه خانواده‌ها در کنار همدیگر در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ایجاد ساعاتی مفرح برای آنها را بهترین دستاورد جشنواره طبیعت و ورزش و پیاده‌روی‌های خانوادگی توصیف کرد و با تقدیر از مدیریت تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز که چنین برنامه‌هایی را برگزار می‌کند خواستار برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های بیشتر فرهنگی و ورزشی در دیگر محله‌های شهر شیراز شد.

نظرات بینندگان