کد خبر: ۹۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۵

معافیت مالیاتی موقوفات منوط به ارائه مفاصا حساب به دارایی است

رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: متولیان موقوفات متصرفی برای برخورداری از معافیت های مالیاتی باید نسبت به اخذ مفاصاحساب از ادارات تحقیق و ارائه به ادارات امور مالیاتی اقدام کنند.
به گزارش شیرازه، سعید شریفی رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه از سال 95 مفاصا حساب موقوفات در حکم اظهار نامه مالیاتی تلقی می شود، گفت: باید تا قبل از 31 تیر ماه کلیه مفاصا حساب که در حکم اظهار نامه مالیاتی است، تحویل اداره امور مالیاتی استان شود تا از معافیت تصریح شده قانون مالیات های مستقیم بهره مند شود.

وی اذعان داشت: متولیان موقوفات موظفند چنانچه بخواهند از معافیت مالیاتی استفاده کنند باید اسناد هزینه های مورد رسیدگی را تا قبل از تیرماه به اداره تحقیق استان ارائه دهند تا شعبه حسابرسی نسبت به رسیدگی به اسناد درآمدی و هزینه ای موقوفه اقدام و مفاصا حساب را صادر کنند.

رئیس اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره کل تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه ، رسیدگی به اسناد هزینه های موقوفات و بقاع متبرکه است، خاطر نشان کرد: از آنجایی که عملکرد اداره تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه یک عملکرد نظارتی است، این اداره بر نحوه هزینه کرد موقوفات و از لحاظ تطابق با نیات مندرج در وقف نامه ها نظارت می کند.

شریفی عنوان کرد: 3 هزار و 606 مفاصا حساب صادر و تحویل ادارات شهرستان های استان  فارس شده است.
نظرات بینندگان