کد خبر: ۹۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۵

43 میلیارد تومان پروژه‌های خدمات شهری در شیراز گشایش می‌یابد

شهردار شیراز از گشایش 43 میلیارد تومان پروژه‌های خدمات شهری در مناطق نیازمند و کمتر برخوردار این شهر در هفته آینده خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، شهردار شیراز43 میلیارد تومان پروژه‌های خدمات شهری در شیراز گشایش می‌یابد اظهار داشت: پروژه‌هایی در این شهر در مناطقی که جمعیت بیشتر و خدمات کمتری دریافت کرده‌اند، به اجرا درآمده است.

علیرضا پاک فطرت همچنین با اشاره به آغاز کارهای اجرایی سه تقاطع غیرهمسطح در جاده کمربندی شیراز افزود: این تقاطع‌ها که در سه منطقه جوادیه، تقاطع شهید رودکی و تقاطع هاشمی قرار دارد، هفته آینده به‌دست مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز کلنگ‌زنی می‌شود.

پاک فطرت با یادآوری مذاکرات اخیر شهرداری شیراز با مسؤولان برق شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز کار تامین روشنایی 16 کیلومتر از کمربندی شیراز شامل هشت کیلومتر رفت و هشت کیلومتر برگشت به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیارد تومان را برعهده گرفته است.

شهردار شیراز همچنین بیان کرد: تا پایان امسال 25 پارک در مجموع به مساحت 700 هکتار در شهر شیراز گشایش می‌یابد.

وی یادآور شد: این پارک ها در 10 منطقه شهرداری قرار دارند که با بهره‌برداری از آن‌ها سرانه فضای سبز شیراز 3.5 مترمربع افزایش می‌یابد.

پاک‌فطرت همچنین از احداث 60 کیلومتر سبزراه در پروژه کوهسار مهدی خبر داد و افزود: 30 کیلومتر این سبز راه آماده و 30 کیلومتر دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به خریداری تعداد بسیاری ماشین‌آلات برای استفاده در فضای سبز و آتش‌نشانی گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی شهید بهروز و شهرک صنعتی شهید دستغیب قرار است در روزهای آینده افتتاح ‌شود.

شهردار شیراز افزود: ایستگاه آتش‌نشانی شهید بهروز با 2 هزار و 790 مترمربع زیربنا، مناطقی مانند شاپورجان، میانرود و جاده سلطان‌آباد را پوشش و مدت‌زمان رسیدن آتش‌نشانان به این مناطق را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: ایستگاه دوم آتش‌نشانی در شهرک صنعتی شهید دستغیب با یک‌هزار و 500 مترمربع زیربنا به شهرک‌های گل‌ها، پرواز و شهید دستغیب خدمات می‌دهد.

پاک‌فطرت بابیان این که خدمات‌رسانی به شهرها هرچه گسترده‌تر، رسیدگی به آن‌ها پیچیده‌تر می‌شود، ادامه داد: حداقل زمان، برای رسیدن به صحنه تاثیر بسیاری در نجات جان آدم‌ها دارد و در همین راستا شیرهای هیدراتی نیز که در سطح شهر نصب کرده‌ایم می‌تواند تا رسیدن خودروهای آتش‌نشانی در خاموشی حریق کمک موثری صورت دهد.

وی افزود: در حریق سال گذشت کارخانه روغن نباتی، مجموعه آتش‌نشانی توانست با استفاده ازاین شیرهای هیدرانت تا زمانی که خودروهای اطفای حریق برسند، آتش را مهار کند.

پاک‌فطرت با اشاره به شهادت یکی از کارکنان آتش‌نشانی تهران هنگام عملیات در روزهای اخیر از مردم درخواست کرد مسیر را برای خودروهای آتش‌نشانی باز کنند.

وی در این گفت‌وگو همچنین اعلام کرد: شهروندان می‌توانند از تخفیف‌های ویژه عوارض بین 30 تا 40 درصد شهرداری شیراز که تا پایان تیرماه جاری اعلام‌ شده است، استفاده کنند.

نظرات بینندگان