کد خبر: ۹۱۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۵

معاون اول رئیس جمهوری وارد شیراز شد

معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح چندین طرح عمرانی و حضور در نشست اقتصاد مقاومتی و بررسی بحران آب استان فارس وارد شیراز شد.
به گزارش شیرازه، معاون اول رئیس جمهوری به منظور افتتاح چندین طرح عمرانی و حضور در نشست اقتصاد مقاومتی و بررسی بحران آب استان فارس لحظاتی پیش به همراه تنی چند از وزیران وارد فرودگاه بین المللی شیراز شد.

اسحاق جهانگیری را وزیران نفت ، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و تعدادی از معاونان وزارتخانه ها و مسئولان کشوری در این سفر یکروزه همراهی می کنند.

استاندار فارس در حاشیه این سفر گفت: تصمیم های مهمی در خصوص مسایل مختلف این استان امروز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تنی چند از وزیران کابینه تدبیر و امید اتخاذ خواهد شد و امیدواریم مجموعه تصمیم هایی که در این سفر گرفته می شود منشاء برکات و خیرات خوبی برای مردم فارس و جنوب کشور باشد.

سید محمد علی افشانی افزود: در این سفر یکروزه طرح توسعه پتروشیمی شهدای مرودشت ، کارخانه روغن کشی کیمیا دانه شهرستان سروستان و همچنین طرح آبیاری نوین و تحت فشار و چندین طرح در حوزه حمل و نقل و مسکن مهر نیز به بهره برداری خواهند رسید.

افشانی اظهار کرد: با توجه به اینکه استان فارس طی 9 سال گذشته دچار خشکسالی بوده و امروز نیز در بسیاری از زمینه ها با بحران آب مواجه هستیم، بنابراین برای چاره اندیشی در این زمینه و همچنین چاره اندیشی در خصوص زیربناهای توسعه یعنی حمل و نقل، انرژی و آب، از معاون اول رئیس جمهوری و و وزیرانی که بیشترین فعالیت را در این حوزه ها دارند را به فارس دعوت کردیم.

استاندار فارس ادامه داد: امروز علاوه بر برنامه های افتتاح پروژه ها، دو جلسه رسمی نیز خواهیم داشت که یکی جلسه چالش های توسعه استان با تاکید بر بحران آب و خشکسالی و دیگری نیز بحث ستاد اقتصاد مقاومتی است.

افشانی ادامه داد: بحث اصلی و اولیه در این جلسه مربوط به حوزه آب استان است و اینکه دولت یک تصمیم خاص برای استان فارس با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از اقتصاد آن متکی به کشاورزی و دامپروری است اتخاذ کند.

وی گفت: در این جلسه در خصوص سدهای نیمه تمام استان و همچنین آبخیزداری و آبخوان داری و تصفیه پساب شهری و جایگزین کردن آن برای صنعت و کشاورزی نیز تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

استاندار فارس اظهار کرد: بررسی زیربناهای حوزه حمل و نقل خصوصا شبکه بزرگراه های استان از جمله بزرگراه شیراز – قائمیه – بوشهر، شیراز – جم - عسلویه و شیراز - جهرم و لار و سایر بزرگراه ها را نیز در این سفر در دستور کار خواهیم داشت.

افشانی ادامه داد: همچنین در این سفر و با حضور وزیر نفت، مباحث مربوط به کارخانه های متعدد پتروشیمی که بنا بود در گذشته ساخته شود اما فعالیت ندارند و همچنین خط انتقال اتان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: قطعا اگر این موارد محقق شود استان فارس در یک موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت و در مسیر توسعه گام های موثرتری برخواهیم داشت که در این راه نیازمند کمک مردم استان و خصوصا سرمایه گذارانی که دلشان برای مردم و کشور می تپد هستیم.

جهانگیری به همراه وزیر نفت و جهاد کشاورزی از فرودگاه شیراز عازم افتتاح طرح توسعه پتروشیمی شهدای مرودشت شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
Ali
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵
0
از استادیوم پارس میانرود کاشکی یه بازدیدی بعمل میاوردند واقعا زشته برای مسئولین که ساخت یک استادیوم بیست سال طول بکشد.حالاکه نقش جهان ساخته شده باید فکری به حال استادیوم شیراز بکنند.