کد خبر: ۹۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
رئیس شورای شهر شیراز خبر داد

حضور 2 عضو شورای شهر شیراز در اجلاس جهانی شوراها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دو عضو از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران حضور یافتند.

به گزارش شیرازه، غلام مهدی حقدل اظهار داشت: نشست تخصصی نقش دیپلماسی عمومی در توسعه برند ملی و شهری در اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 30 و 31 تیر ماه جاری در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

وی افزود: در این اجلاس کارگروه‌ها موارد مدنظر دبیرخانه اجلاس را طرح کرده و در اجلاس دنبال می‌کنند و محورهای اصلی این نشست که با حضور روسای شورای شهر و شهردارانی از برلین، پاریس، سئول، بروکسل، پراگ و صاحبنظرانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود بررسی شیوه‌های نوین برندسازی در شهرهای ایران است.

حقدل ادامه داد: شیراز در معنای عام برندهای متعدد دارد و اگر بنا باشد دارای برند به معنای اقتصادی شود نیز از نظر عناوین و ظرفیت‌های متعدد کمبودی ندارد.

وی در مورد بازدید خود از سرای فرهنگ مهربانی توضیحاتی را ارائه و بیان کرد: ما در شهر شیراز کمبودی برای یک فضای متمرکز فعالیت‌های خیری داشتیم تا افراد بتوانند در جایی مطمئن حضور پیدا کرده و اقلام نقد و غیر نقد را به دست نیازمندان برسانند.

حقدل خاطرنشان کرد: شهرداری در برنامه خود راه‌اندازی چند سرای مهربانی را مدنظر دارد که نخستین مورد آن در بلوار چمران به بهره‌برداری رسید و مردم می‌توانند به راحتی اقلام مدنظر خود را برای نیازمندان به آن ارائه کنند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت چرا که بحث دیوار مهربانی اشکالاتی داشت و کرامت نیازمندان رعایت نمی‌شد و برخی نیز از این امر سوءاستفاده می‌کردند اما در این سراها افراد به صورت مطمئن اقلامی از قبیل لباس، دارو، خوراک، کیف، کفش و حتی کتاب را ارائه کرده و هر کس به میزان توان خود در این کار خیر مشارکت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر نقش رسانه‌ها در شناساندن این سراهای مهربانی تاکید کرد و گفت: این طرح خوبی است چرا که سرای مهربانی اقلام مردم را متمرکز کرده دارو را به مراکز درمانی، غذا را به خیریه‌ها و کتاب را به کانون‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها می‌دهد تا مردم نیازمند از آن استفاده کنند.

حقدل متذکر شد: بر مبنای پیام تاریخی مقام معظم رهبری که گفتند روح شهر با فرهنگ متجلی می‌شود، شوراهای اسلامی از دور دوم در بحث فرهنگ به صورت نرم و سخت‌افزاری ورود کردند و اقدامات آنها تاثیر بسیار در تحول کلان‌شهرها زیادی داشت.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 85 درصد بودجه فرهنگی شهرداری شیراز به موارد سخت‌افزاری از قبیل ساخت فرهنگسرا، قرآن‌سرا، خانه محله، کتابخانه و ورزشگاه اختصاص می‌یابد چنان که در ابتدای شورای چهارم فضای فرهنگی شهر 3 هزار متر بود و امروز به حدود 5 هزار متر رسیده و باغ‌های متعدد خانواده برای استفاده مردم احداث شده و اقدامات شورا و شهرداری در بحث فضاهای فرهنگی حتی بیشتر از ارشاد اسلامی و در حوزه ورزش بیشتر از ورزش و جوانان بوده است و البته در حوزه گردشگری نیز اقدامات پر رنگ‌تر خواهد شد تا شاهد این باشیم که اوقات فراغت جوانان به خوبی پر شده بتوانند در نزدیک‌ترین محل به سکونت خود از امکانات ورزشی، تفریحی و آموزش فرهنگی و دینی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان