کد خبر: ۹۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

پرداخت نجومی در شورا و شهرداری شیراز وجود ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به بررسی‌های مستمری که صورت می‌گیرد و روال شفاف کار، هیچ پرداخت خارج از عرفی در شورا و شهرداری شیراز وجود ندارد.

به گزارش شیرازه، محمدرضا هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: بحث اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران اشکالی ندارد اما نباید حالت اتهام‌زنی و بدبینی پیدا کند چنانکه گاه ممکن است اصلا حوزه‌ای به سبب نوع عملکرد مالی و نظارت‌ها، مورد ظن پرداخت بالا نباشد.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی جنبه دولتی ندارند و افتخاری هستند و در شهرداری شیراز نیز چند سال است هیچ پاداشی خارج از قانون پرداخت نشده و هفته گذشته نیز سازمان بازرسی در شورا و شهرداری مستقر شدند و تمام موارد را بررسی کردند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: فیش‌های حقوقی نجومی و برخی حرام‌خواری‌ها که در کشور مشاهده شد بیشتر مربوط به مجموعه‌هایی است که امکان پرداخت‌های ویژه بدون نظارت دارند و این مسائل هیچ مورد مشابهی در مدیریت شهری شیراز نداشته است.

وی ابراز داشت: ما نمی‌گوییم گل بی‌عیب هستیم اما سازمان بازرسی بر شورا نظارت دارد و مصوبات مالی شورا نیز به فرمانداری می‌رود و مورد تایید قرار می‌گیرد و از طریق مراجع ذیربط بررسی و کل مصوبات به طور شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

هاجری افزود: شهردار شهری با 3 هزار میلیارد تومان بودجه تنها حق دارد تا سقف یک میلیون تومان خارج از نظارت شورا هدیه یا پاداش بدهد یا کمکی کند و اگر یک میلیون و 100 هزار تومان شود باید به صورت لایحه به کمیسیون مربوطه و صحن علنی شورا آمده و سپس در فرمانداری تایید شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در پایان یادآور شد: در حال حاضر حتی در شورا وضعیت چنین است که برای حق‌الجلسات اگر ماهی 300 ساعت کار شده باشد تنها 60 ساعت آن محاسبه می‌شود و بسیاری از اعضای شورا ماهانه بیش از 150 ساعت حضور و کار دارند و به این ترتیب 90 ساعت را از دست می‌دهند و البته ما تابع این قانون هستیم و این بخش بدون محاسبه را فرصتی برای خدمات‌رسانی راستین و کسب ثواب اخروی می‌دانیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان