کد خبر: ۹۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

پرت شدن بانوی رکابزن اصفهانی از صخره

پونه اولاد، سرپرست تیم دوچرخه سواری اصفهان که 2 روز پیش همراه تیمش برای شرکت در مسابقات به این شهر اعزام شد، از پرت شدن رکابزن بانوی اصفهانی از صخره در جریان این مسابقات خبر داد.

به گزارش شیرازه، وی معتقد است مسیر مسابقه غیر استاندارد نبوده، اما برای بانوانی که حق تمرین ندارند چنین مسیر تکنیکی و سختی برای مسابقات مناسب نبوده و همین امر باعث بروز سوانحی نه تنها در بخش بانوان بلکه در قسمت آقایان نیز می شود. به اعتقاد وی وقتی تمرین بانوان در مکان های عمومی توسط بخش های مختلف ممنوع اعلام می شود پس چگونه بانوان می توانند از پس چنین مسیرهای سختی برآیند؟

نایب رییس هیئت دوچرخه سواری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به سانحه ای که برای یکی از رکابزنان بانو در مسابقات دوچرخه سواری شیراز رخ داده است، اظهار کرد: مسیر مسابقه هم برای بانوان و هم برای آقایان بسیار سخت بود. البته آقایان امکان تمرین بیشتری دارند. در جلسه فنی پیش از مسابقه به مسئول کمیته کوهستان گفتم که مسیر مسابقه بانوان فوق العاده سخت است.

فاطمه پونه اولاد ادامه داد: من به عنوان رییس کمیته کوهستان بانوان نمی توانم بانوان رکابزن را در کوهستان تمرین دهم زیرا به ما اعلام شده که بانوان حق رکاب زدن در ملاء عام را ندارند.

وی در همین رابطه افزود: قصد داشتیم یک مسابقه استعدادیابی دوچرخه سواری برای بانوان برگزار کنیم، اما زمانی که تبلیغات آن را انجام دادیم از طرف برخی مقامات با مخالفت روبرو شدیم.

اولاد با بیان اینکه تعداد کمی بانوی رکابزن داریم، اضافه کرد: هدف از استعدادیابی این است که اگر مسابقه ای برگزار شد، تیمی قوی برای اعزام داشته باشیم، اما در حال حاضر بانوان مستعد دوچرخه سوار در اصفهان شناخته شده نیستند.

وی با اشاره به پرت شدن بانوی رکابزن اصفهانی از صخره، ادامه داد: وقتی بانوان مجبورهستند در چنین شرایطی تمرین کنند، چگونه انتظار داشته باشیم که از پس این مسیر دشوار برآیند و اتفاقاتی نظیر پرت شدن ورزشکار اصفهانی از صخره را شاهد نباشیم؟ از 30-40 بانویی که مسابقه را آغاز کردند شاید تنها 4-5 نفر مسیر را به پایان رساندند، زیرا هم مسیر سخت بود و هم اینکه مربی حرفه ای برای بانوان نداریم.

نایب رییس هیئت دوچرخه سواری اصفهان در رابطه با وضعیت مهسا ثالثی، اضافه کرد: با توجه به امکانات خوب شیراز بلافاصله این ورزشکار را به بیمارستان رساندیم. اکنون مهسا بستری است و خوشبختانه نیاز به عمل جراحی ندارد.

 اولاد در مقایسه وضعیت دوچرخه سواری بانوان در اصفهان و شهرهای دیگر ایران گفت: آن گونه که شنیده ایم رکابزنان شیرازی مشکلی برای تمرین ندارند و حتی در قم و مشهد نیز بانوان همراه گروه هایی که تشکیل می دهند در مسیرهای مشخصی رکاب می زنند و مشکل خاصی برایشان ایجاد نمی شود.

وی  تصریح کرد: سال های گذشته نیز مدال های زیادی از آن دوچرخه سواری اصفهان شد، اما امسال مهسا ثالثی از صخره پرت شد و دوچرخه شیوا توکلی نیز پنچر شد و از دور مسابقات کنار رفت. جالب است رکابزنان ما جزو نفرات برتر کشوری هستند و نام آن ها در فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری ثبت شده است، اما این گونه باید از دور مسابقات کنار بروند! البته این سوانح فقط برای ما نبود بلکه یک دوچرخه سوار پسر اراکی نیز پرت شد و اکنون نیاز به عمل جراحی دارد و تعدادی زیادی نیز به خصوص از آقایان زخمی شدند.

اولاد با بیان اینکه یا دوچرخه سواری بانوان را حذف کنند و یا اجازه تمرین بدهند، خاطرنشان کرد: زمانی شطرنج نیز ممنوع بود و با افراد در این رشته برخورد می شد، اما اکنون مسابقات شطرنج بدون هیچ مانعی برگزار می شود. دوچرخه سواری نیز همین گونه است و امیدواریم به روزی برسیم که این محدودیت ها برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان