کد خبر: ۹۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

جیره بندی آب در بیش از 50 شهر استان فارس

آب در بیش از 50 شهر استان فارس به علت کم آبی جیره بندی شده است.
به گزارش شیرازه، در جلسه بررسی چالش های استان و بحران کمبود آب که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری در استانداری فارس برگزار شد . محمد علی افشانی استاندار فارس اظهار داشت : کمترین روزی است که در استان فارس چالشی در مورد خشکسالی نداشته باشیم .
کرم پور رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ابراز داشت : به علت بحران، آب در 51 شهر استان جیره بندی شده است.
چیت چیان وزیر نیرو هم در این جلسه گفت: در استان فارس 71هزار و نود چاه مجاز و بیش از 19هزار چاه غیر مجاز وجود دارد که 953چاه غیر مجاز مسدود شده است و 697نهر نیز جز منابع اب استان فارس است.
وزیر نیرو مسدود کردن چاه های غیر مجاز و برداشت غیر مجاز از چاه مجاز را چالش های پیش رو خواند و ادامه داد : باید در صدور پروانه چاه های مجاز بازنگری کنیم .
چیت چیان بیان داشت :در جاهایی که اب سطحی وجود دارد 6 سد در حال اجرا داریم که از این 6سد 4سد آن پیشرفت بسیار خوبی دارند .
به گفته وی سد کوار40درصد پیشرفت و سد نرگسی35درصد پیشرفت دارد که اگر اعتباراتش تخصیص داده شود تا سال97به بهره برداری خواهد رسید
وزیر نیرو با اشاره به خط دوم آبرسانی به شیراز هم گفت : شیراز وضع آب شربش بسیار دچار مشکل است که باید اعتباراتش و تسهیلاتش پرداخت شود .
چیت چیان افزود : در 352روستای فارس اب شرب مردم تامین خواهد شد که در چندین مرحله به انجام خواهند رسید .
استاندار فارس هم بابیان اینکه این استان از نظر ابی در شرایط بسیار سختی قرار دارد افزود : در فارس از 73درصد اب های زیر زمینی و 23درصد آب سطحی استفاده می شود
محمد مهدی برومندی نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد عضو کمسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی هم ابراز داشت : با توجه به بحران آب در فارس از دولت می خواهیم تکلیف انتقال آب از دریا به فارس را مشخص کند .
معاون ا.ل رییس جمهور هم موضوع آب استان فارس و مشکلات آن را جدی خواند و اضافه کرد : این موضوع نیازمند یک تصمیم گیری جدی است .
جهانگیری وزیر نیرو را مکلف کرد تا راهکارها و تهدیدات ابی استان فارس را به شورای عالی آب بیاورد
وی بیان کرد :برای همه ی تلخ است چاه غیر مجازی که راه درآمد خانواده ای است ببندیم ولی باید این تلخی را تحمل کنیم
حجتی وزیر کشاورزی هم بیان داشت : چاه های مجاز 1100ملیون متر مکعب اب برداشت می کنند که اگر نصف این چاه ها بسته شود به تعادل می رسیم
نظرات بینندگان