کد خبر: ۹۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

اینفوگرافیک/ مسلمانان کشمیر در آتش و خون

«کشمیر؛ فلسطین گمنام جهان اسلام» و «کشمیر؛ بهشت زخم خورده» توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید شد.

به گزارش شیرازه، با توجه به اعتراضات مسلمانان در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر، درگیری‌های خونین در این منطقه از چند روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در این درگیری‌ها که از روز جمعه آغاز شده است، بیش از 40 نفر جان خود را از دست داده‌ و دهها نفر مجروح شده‌اند.

بر همین اساس دو اینفوگرافیک با عنوان «کشمیر؛ فلسطین گمنام جهان اسلام» و «کشمیر؛ بهشت زخم خورده» توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی تولید شده است.

 

 

کشمیر؛ فلسطین گمنام جهان اسلام

 

بر اساس این گزارش، منطقه کشمیر واقع در بین هند، پاکستان و چین بعد از تقسیم هندوستان محل تنازع میان هند و پاکستان بوده است و هند و پاکستان تاکنون درگیر سه جنگ خانمان سوز بر سر کشمیر شده اند. در خلال این جنگ ها یک سوم این منطقه در اختیار پاکستان قرار گرفته و دو سوم دیگر در اختیار هندوستان است.

مبارزات مردم کشمیر تا سال 1988 تنها بعدی سیاسی داشت که پس از این سال و در پی رخ دادهای سیاسی در داخل کشمیر و ناامیدی جریانات کشمیری از دست یابی به نتیجه، این مبارزات وارد فاز مسلحانه شد و گروههای مختلف کشمیری اقدام به مبارزه علیه سلطه هند در کشمیر کردند. ارتش هند نیز نیرویی به استعداد بیش از 500 هزار سرباز را وارد این منطقه کرد که آن زمان جمعیتی معادل 7 میلیون نفر داشت و عملا کل منطقه تبدیل به پادگانی نظامی شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان