کد خبر: ۹۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

بسته خبری «رویداد های پلیسی استان فارس»

هشدار اداره نظارت بر اماکن عمومي پليس فارس به شهروندان، پايان خط سارق كيف قاپ در شيراز، دستگيري اعضاي باند هک تلگرام در شیراز بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

سردار "گودرزي" به عنوان فرمانده نمونه آموزشي انتخاب شد

سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي فارس، به دليل تلاش در جهت پيشبرد اهداف و ارتقاء توان آموزشي به عنوان "فرمانده نمونه آموزشي در سطح كشور" انتخاب شد.

بر اساس این گزارش روز گذشته اولين همايش مجازي ( ويدئو كنفرانس) تربيت و آموزش ناجا با حضور فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

در اين همايش سردار "احمد علي گودرزي" به جهت تلاش و كوشش فراوان در راستاي پيشبرد اهداف و ارتقاء توان آموزشي به عنوان فرمانده نمونه آموزشي در سطح كشور انتخاب و توسط فرمانده ناجا لوح تقديري در اين خصوص به وي اهداء شد.

شايان ذكر است اقدامات آموزشي مناسب در سطح استان، ارتقاء عملكرد قرارگاه جهادي تربيت و آموزش،نظارت و كنترل در همه زمينه هاي آموزشي و تلاش و پيگيري پيرامون تأمين زير ساخت هاي لازم در راستاي آموزش از جمله اقدامات مهم و اساسي فرمانده انتظامي استان فارس در راستاي ارتقاء سطح آموزش در سطح استان بوده است.

هشدار اداره نظارت بر اماکن عمومي پليس فارس به شهروندان

سرهنگ سيدموسي حسيني رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس، گفت: اخيرا تعدادي از باغات مجالسبدون مجوز و تابلودر حاشيه شهر اقدام به برگزاري جشن عروسي نامتعارف مي كنند.

وي ادامه داد: برخي خانواده ها نيز به دليل بي اطلاعي در اين مجالس شركت مي كنند كه باعث بروز جرايم و مشكلاتي از قبيل اخاذي،سرقت، سوء استفاده هاي اخلاقي و غيره براي آنها مي شود.

رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس به خانواده هاي هشدار،‌ قبل از انعقاد هر گونه قرارداد با باغات مجالس از مجاز بودن فعاليت آنها مطلع و سپس اقدام بهانعقاد قرارداددر آن مكان نمايند.

سرهنگ حسيني خاطر نشان كرد: پليس با برگزاري هرگونه مراسم در باغ هاي فاقد مجوز برخورد و ضمن معرفي صاحبان و مالكين اين باغ ها به مراجع قضايي، اقدام به پلمپ اين اماكن خواهد كرد.

پايان خط سارق كيف قاپ در شيراز

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت كيف قاپي و گردنبند قاپي در خيابان هاي مركزي شهرستان شيراز،‌شناسايي و دستگيري ساراقن در دسترو كار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: ساراقن كه دو نفر بودند با اساتفاده از يك دستگاه موتورسيكلت در مكان هاي شلوغ و پرتردد شهر سوژه هاي خود را كه عمدتا بانوان بودند انتخاب و اقدام به ربودن كيف و يا گردنبند آنها كمي كردند و بلافاصله از محل متواري مي شدند.

فرمانده انتظامي شيراز بيان كرد: با انجام اقدامات اطلاعاتي ماموران موفق شدند يكي از سارقان به نام "الف – غ" شناسايي و وي را در حال تردد با يك دستگاه موتورسيكلت در بلوار هجرت شيراز مشاهده و زماني كه قصد فرار داشت، با اقدام سريع و به موقع ماموران دستگير شد.

ملك زاده افزود: متهم به كلانتري منتقل و موتورسيكلت وي نيز توقيف شد و در بازجويي هاي اوليه وي به 10 فقره كيف قاپي، گردنبند قاپي و سرقت درون خودرو در خيابان هاي مركزي شهرستان شيراز با همدستي فرد ديگري به نام "م – ز" اقرار كرد.

وي با اشاره به ادامه تحقيقات براي دستگيري همدست اين سارق،‌گفت: در بازرسي از منزل اين سارق مقاديري اموال مسروقه از جمله 4 حلقه لاستيك خودرو، 4 عدد جك خودرو و تعدادي وسايل شخصي افراد كه سرقت كرده بودند كشف شده است.

دستگيري اعضاي باند هک تلگرام در "شیراز"

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری اعضاي باند کلاهبرداری اینترنتی خبر داد که با هک و اغفال خانم های جوان در شبکه اجتماعی تلگرام، از آنها اخاذی مي كردند.

سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا استان فارس، گفت: يك خانم جوان شیرازی با ارائه ي مرجوعه اي قضايي به پليس فتا مراجعه و اظهار كرد؛ اکانت تلگرام وي هک و در اختيار شخصي ديگر قرار گرفته است و با توجه به دسترسي فردي ناشناس به اطلاعات موجود در اکانت شامل کانتکت ها، تصاوير و پيام ها و ... اقدام به اخاذي از وي می كند.

وي افزود: در همين راستا طي مدت 48 ساعت 16 فقره پرونده ديگر با موضوع مشابه به اين يگان واصل که با توجه به اهميت موضوع، پرونده به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فارس اظهار كرد: پس از بررسي مشخص شد در کليه پرونده هاي مفتوحه شخصي با تلفن همراه با شکات كه اكثرا خانم مي باشند تماس گرفته و خود را بعنوان يکي از دوستان آنان معرفي و درخواست کد ارسال شده به گوشي شکات را مي نمايد.

حسيني ادامه داد: قربانیان نیز بدون اهراز هويت اصلی فرد تماس گيرنده کد درخواستي را به فرد تماس گيرنده ارسال مي كنند و بلافاصله اکانت تلگرام آنها هک مي شود.

وي بيان كرد: شاکیان عنوان داشتند با توجه به صداي زنانه، متهم مونث بوده و به تمام مشخصات شناسنامه ای آنها دسترسي داشته است.

سیدموسی حسینی گفت: در این پرونده ها هر 16 تن شاکي اظهار داشنتد متهم یا متهمان با استفاده از شماره هاي مختلف با قربانيان تماس، پس از معرفي خود به عنوان يکي از دوستان نزديک اقدام به اخذ کد تلگرام و دسترسي به آن مي نموده است.

وی افزود: با بررسی های فنی و تخصصی افسران این پلیس متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به دادسراي شيراز اعزام شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بيان كرد: متهمین این 16پرونده، خانم و آقایی بودند که باهم نسبت خواهر و برادری دارند که در خصوص موارد اتهامي به بزه انتصابي خود اعتراف كردند.

حسینی اظهار كرد: اين دو متهم از کليه کاربران تلگرامی که بصورت غير مجاز به پروفايل آنها متصل شده اند علاوه بر يك هزار و 700 عکسی که از صفحه گوشی (اسکرین شات) گرفته اند، حدود25 هزار و 500 شماره تلفن موجود در تلفن همران شاکیان را استخراج كرده و همين بزه را براي شماره های جدید به دست آمده تكرار كرده اند.

وي افزود: بيشتر قربانیان زن و از استان هاي فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، تهران، كهگيلويه و بويراحمد و اصفهان بوده اند.

رئیس پلیس فتا فارس از کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام درخواست كرد: به هیچ وجه به کسانی که در شبکه های اجتماعی از شما درخواست ارسال کدی خاص را دارند و یا درخواست ارسال اطلاعات شخصیشان را دارند اعتماده نکرده حتی اگر از سوی اکانت خانواده و یا دوست صمیمی آنها باشند و بعد از احراز هویت اصلی شخص درخواست کننده اطلاعات، با رعایت نکات امنیتی به درخواستشان پاسخ دهید.

توقيف 31 دستگاه خودرو حامل كالاي قاچاق ميلياردي در "كوار"

سرهنگ علی همت پور فرمانده انتظامی شهرستان کوار، گفت: در راستاي مبارزه و برخورد با پديده شوم قاچاق کالا و مبارزه با قاچاق کالاي ماموران انتظامي شهرستان كوار موفق شدند طي يك ماه گذشته 31 خودرو حامل كالاي قاچاق را در اين شهرستان، شناسايي و متوقف كنند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودروها مقادير زيادي كالي قاچاق از جمله، 4 دستگاه یخچال فريزر، 5 دستگاه ماشین لباسشویی، 4 دستگاه LED، 19 دستگاه اسپیلت، 3 دستگاه آبسرد کن، دو دستگاه اسکوتر، 45 عدد باطری خودرو، 12 حلقه لاستیک ماشین سنگین، 295 جفت کفش، 2 هزار و 384 ثوب البسه، 3 هزار و 584 عدد قهوه، 28 بطری روغن زیتون، 5 عدد لپ تاپ، 30 عدد آنتن مخابراتی، 10 هزار و 761 عدد قوطی آبميوه و كمپوت و ... كشف شد.

وي با اشاره به توقيف 31 دستگاه خودرو و انتقال آنها به پاركينگ گفت" در اين رابطه 31 نفر قاچاقچي كالا دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

برابر اعلام نظر كارشناسان، ارزش اين كالاي كشف شده دو ميليارد و 240 ميليون و 700 هزار ريال برآورد شده است.

دستگيري سارق سابقه دار و كشف اموال مسروقه در كمتر از 24 ساعت در شهرستان "داراب"

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب، گفت: در پي اطلاع پليس از يك مورد سرقت اماكن خصوصي در شهرستان داراب، بلافاصله اقدامات جهت بررسي بيشتر موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار مآموران انتظامي شهرستان قرار گرفت .

وي ادامه: پس از اقدامات اطلاعاتي و بررسي افراد سابقه دار شهرستان، سارق در كمتر از 24 ساعت شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب اظهار كرد: در بازرسي از منزل وي اموال سرقتي شامل يك دستگاه كپي ، يك دستگاه راديو ضبط، يك عدد پرژكتور، يك دستگاه تلويزيون ، يك دستگاه دينام و يك دستگاه پمپ آب كشف شد.

رستمي با بيان اينکه وظيفه نيروي انتظامي ايجاد امنيت و آرامش و آسايش شهروندان است، خاطر نشان كرد: پليس در جهت تحقق آن از هيچ سعي وكوششي دريغ نخواهد كرد و از مردم خواست هشدارهاي انتظامي را در جهت پيشگيري از سرقت جدي بگيرند.

خانواده، مهم ترين نهاد اجتماعي براي ترويج حجاب و عفاف

سرهنگ عبدالعظيم انصاري فرمانده انتظامي شهرستان جهرم با اشاره به اينکه حجاب و عفاف يکي از ارزنده ترين نمودهاي فرهنگي و اجتماعي براي جامعه اسلامي مي باشد که در تعاليم ديني تاکيد فراواني بر آن شده است، اظهار داشت: دين، معنويت، عفت، اخلاق و حجاب ارزشهايي به يادگار مانده از شهدا مي باشند که بايستي ما به عنوان ميراث داران آنها ، اين ارزشها را حفظ و در راستاي ترويج آنها در جامعه کوشا باشيم.

وي، علت اصلي گرايش به بدپوششي را غفلت و ناآگاهي برشمرد و گفت: دشمن به دنبال برهم زدن آرامش رواني در جامعه است که بايستي با هوشياري و تبعيت از ولايت فقيه ، آنها را در تهاجم نرمشان ناکام بگذاريم.

انصاري، احياء سنت امر به معروف و نهي از منکر در مورد عفاف و حجاب را مهم تلقي کرد و افزود: در صورتي که اين سنت حسنه رواج يابد و هر فرد جامعه، خود را در قبال بدپوششي و بدحجابي مسئول بداند، به يقين مي توان گفت درصد عمده اي از اين مسائل به راحتي برطرف خواهد شد.

فرمانده انتظامي جهرم، بر هم خوردن آرامش رواني،‌ سست شدن بنياد خانواده ، افزايش ناامني رواني و خيانت را از ضررهاي رعايت نكردن پوشش مناسب عنوان كرد و گفت: با نگاهي به مباني حجاب و عفاف كه برخواسته از حقايق دين و در افق بالاتر از عالم ماده تدوين و تبيين شده است، در مي يابيم كه اين مهم موجب سلامت امنيت و معنويت در خانواده ها و اجتماع مي شود.

وي با اشاره به اينکه بسياري از حوادث و اتفاقات ناگوار که مسبب جرايم بعدي مي شوند، به واسطه بي توجهي در پوشش و ارتباطات ناسالم زنان و مردان با يکديگر مي باشد، بيان داشت: امنيت رواني جوانان و جامعه به عنوان يکي از زير ساخت هاي امنيت اجتماعي و احساس امنيت، در گرو فضاي پاک اجتماعي و رعايت عفاف و حجاب توسط زن و مرد است.

انصاري تصريح کرد: رعايت شئونات اخلاقي و حجاب و عفاف در ارتقاء امنيت اجتماعي بسيار تاثير گذار است و از اين رو خانواده ها مي بايست با توجه به نقش کليدي و موثر تربيتي خود، با تقويت مباني ديني و مراقبت لازم و کافي از فرزندانشان ، زمينه تعالي ديني و اجتماعي آنان را فراهم سازند.

فرمانده انتظامي جهرم با بيان اينکه خانواده مهم ترين و اساسي ترين نهاد اجتماعي براي ترويج حجاب و عفاف محسوب مي شود، تاكيد کرد: انتقال فرهنگ عفاف و حجاب فقط بر عهده يک دستگاه خاص نيست و خانواده بهترين جاي شکل گيري اين فرهنگ و تضمين کننده آن در جامعه است.

توقيف 11خودرو 9 دستگاه موتورسيکلت متخلف درشهرستان "قيروكارزين"

سرهنگ حسين مهدوي نژاد فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين، گفت: پس از آنكه ماموران مطلع شدند بعضي از راکبان موتور سيکلت وخودرو ها با انجام حرکات پر خطر در صدد برهم زدن آسايش و آرامش مردم هستند، موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: در راستاي کاهش تصادفات و افزايش امنيت رواني شهروندان، طرح هاي ويژه اي براي برخورد با راکبان متخلف در شهرستان اجرا شد.

حسين مهدوي نژاد افزود: مأموران انتظامي و راهور شهرستان قيروكارزين در اين راستا طي يك ماه گذشته 11 دستگاه خودرو و 9دستگاه موتورسيکلت را به علت حرکات پرخطر، فقدان پلاك و نداشتن کلاه ايمني، نداشتن مدارک و... توقيف و روانه پارکينگ کردند.

وي با تأكيد بر ادامه يافتن طرح هاي برخورد با تخلف هاي حادثه ساز، بيان كرد: تمامي يگان هاي انتظامي اين شهرستان به صورت مستمر و در طول شبانه روز با راکبين متخلف که به قوانين و مقررات بي اعتنايي کرده و با حركات مخاطره آميز باعث سلب آسايش شهروندان شوند، بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

دستبند پليس بر دستان 11 خرده فروش مواد مخدر در "مرودشت"

سرهنگ دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و مقابله با خرده فروشان موادمخدر طی 24 ساعت گذشته در برخی از محلات شهر مرودشت با حضور ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر و همکاری دیگر یگان ها اجرا شد.

وی افزود: ماموران در این طرح و در بازرسی از منازل و پاتوق خرده فروشان موادمخدر موفق به کشف مقادیری موادمخدر شامل 64 گرم تریاک، 38 گرم سوخته تریاک، 80 گرم هروئین، یک گرم شیشه، 885 عدد قرص متادون، یک دستگاه پایپ و دستگیری 11 نفر از خرده فروشان موادمخدر شدند و تعداد یک دستگاه خودرو به همراه 5 دستگاه موتور سیکلت متعلق به خرده فروشان را نیز توقیف كردند.

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان كرد: در این طرح یکی از خرده فروشان معروف موادمخدر به نام "م- ر" که در زمینه تهیه وتوزیع هروئین فعالیت گسترده داشت، نیز دستگیر و در بازرسی از منزل وی مقدار 75 گرم هروئین کشف شد.

القاصی مهر با اشاره به اینکه متهمان به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند، تصریح کرد: برخورد قاطع ومستمر با خرده فروشان مواد مخدر وکسانی که بخواهند به هر نوعی آرامش وامنیت شهروندان رابه مخاطره بیندازند، توسط انتظامی شهرستان با اقتدار کامل انجام می شود.

نظرات بینندگان