کد خبر: ۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
رئیس هلال احمر شهرستان سپیدان :

سپیدان میزبان المپیاد آماده هلال احمر فارس شده است

رئیس هلال احمر شهرستان سپیدان گفت: چهارمین مسابقات المپیاد آماده طرح ملی دادرس ویژه جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس اوایل مردادماه سال جاری در شهرستان سپیدان برگزارمی شود.

به گزارش شیرازه ،یثم رحیمی رئیس هلال احمر شهرستان سپیدان  با اشاره به برگزاری چهارمین مسابقات المپیاد آماده طرح ملی دادرس هلال احمر استان فارس اظهار داشت: این طرح ویژه 300نفر از خواهران و برادران جوان جمعیت هلال احمر استان فارس است که در روزهای 3 لغایت 6مردادماه در شهرستان سپیدان برگزارمی شود و 300 نفر از اعضاء دانش آموزی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان میزبان این مسابقات  خواهند بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات علاوه بر افزایش شور و نشاط میان دانش آموزان، کنترل استرس، بالا بردن روحیه همکاری و از همه مهمتر بالا بردن سطح آگاهی و مهارت آنها در شرایط سخت است، و در زمینه میزان توانایی این دانش‌آموزان در مهارت‌هایی مانند اسکان اضطراری، آتل‌بندی، حمل یک برد بر روی دست، ارزیابی علائم حیاتی، اطفاء حریق، بانداژ، حمل مصدوم بصورت گروهی به رقابت می پردازند.

رئیس هلال احمر شهرستان سپیدان تصریح کرد: در این دوره از رقابت ها طبق تفاهم نامه سازمان جوانان با وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پایه هشتم متوسطه مدارس سراسر کشور می توانند با همکاری جمعیت هلال احمر در استان خود آموزش امداد و کمک های اولیه را فراگیرند و اصطلاحا ۱۴ نفر از این دانش آموزان در هر مدرسه بعنوان تیم دادرس ( دانش آموز آماده در روزهای سخت ) معرفی می شوند و پس از اتمام آموزش ها، تیم های دادرس هر شهرستان در المپیاد آماده شهرستانی و سپس استانی حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به ایجاد فرهنگ بشردوستی و کمک به دیگران از سنین نوجوانی خاطر نشان کرد: اهداف بلندی که طرح ملی دادرس در ایجاد حس نوع دوستی و کمک به همنوعان در دانش آموزان دنبال خواهد کرد، دغدغه حوزه آموزش از سنین پایین‌تر است که در چهارمین طرح ملی دادرس این امر مشهود است.

 رحیمی با اشاره به رویکرد آموزش محور طرح، در چهارمین سال فعالیت در مدارس افزود: دغدغه جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش است که همواره باید با بهره‌مندی از رویکردهای نوین و تأثیرگذار آموزشی، نگاهی ویژه به آن داشت. در نظر داریم با ادامه روند آموزش‍های امدادی ویژه تیم های دادرس سراسر استان، آمادگی لازم در دادرسان هلال‌احمری را حفظ کنیم.

وی به حضور 300 دانش‌آموز در مرحله استانی المپیاد اشاره کرد و گفت: المپیاد با حضور سرپرستان از جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش، داوران و کادر اجرایی طی دو روز به تفکیک برادران در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار می‌شود.

رئیس هلال احمر شهرستان سپیدان بیان کرد: مرحله مقدماتی المپیاد آماده در  شهرستان های استان فارس همزمان با هفته هلال احمر برگزار شد و از هر شهرستان یک تیم از بخش برادران و یک تیم از بخش خواهران به مرحله استانی راه یافتند.

وی با اشاره به رقابت تیم‌های برتر هر شهرستان در سر فصل‌های عمومی و تخصصی با یکدیگر در مرحله المپیاد آماده، افزود: آزمون کتبی، پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، حمل بک‌برد و حمل مصدوم از سرفصل‌های عمومی این مرحله است.

رحیمی تصریح کرد: ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی - ریوی، خونریزی – پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی و اسکان اضطراری نیز از سرفصل‌های تخصصی مرحله آماده به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه المپیاد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد‌شد و از تیم‌های اول تا سوم و تیم اخلاق با اهداء لوح تقدیر و هدایایی قدردانی خواهد شد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان