کد خبر: ۹۲۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
امام‌جمعه مرودشت:

امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه تحقق عینی ندارد

امام‌جمعه مرودشت گفت: باوجود تصویب و وضع قانون امر به‌معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی، اجرای آن در جامعه هنوز تحقق عینی و عملیاتی ندارد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی، امام جمعه مرودشت، در نشست شورای امر به‌معروف و نهی از منکر این شهرستان که با حضور اعضا در دفتر امام‌جمعه این شهر تشکیل شد از امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از واجبات ارزشمند دین اسلام یاد کرد و گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک اصل بسیار ارزشمند می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد.

وی در ادامه افزود: چنانچه به معنای واقعی کلمه این مهم عملیاتی شود و به‌درستی در جامعه بروز و ظهور پیدا کند به‌یقین در سایه‌سار آن برنامه‌های دینی، اسلامی و قرآنی تحقق عینی پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام احمدی از امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک اصل فراموش‌شده در جامعه یاد کرد و افزود: یکی از دوایری که در قرون اولیه اسلام و در اوایل انقلاب اسلامی ایران فعال بوده همین اصل که طی سال‌های گذشته بسیار کم‌رنگ شده است.

وی تصریح کرد: هرچند که مجلس شورای اسلامی قوانینی در این زمینه وضع کرده و شروطی دارد اما در عمل تحقق عینی ندارد.

رئیس شورای امر به ‌معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت یکی از شروط بسیار مهم آمر به معروف و نهی از منکر را خودسازی و پایبندی به این اصل عنوان کرد و بابیان اینکه نباید در اجرای آن سلیقه‌ای عمل شود گفت: در قضیه امر به ‌معروف و نهی از منکر باید عالم باشیم و با علم و آگاهی ورود کنیم و به عواقب تأثیرپذیری و نبودن ضرر بیندیشید و با جدیت بیشتری ورود کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵
0
جرات امر به معروف و نهی از منکر از مردم گرفته شده