کد خبر: ۹۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۵
هفته آینده؛

مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی مجتمع سلامی شیراز تحویل استانداری می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تحویل رسمی مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی مجتمع سلامی به استانداری فارس در هفته آینده خبر داد.

به گزارش شیرازه، غلام‌مهدی حقدل در حاشیه بازدید از نمایشگاه شرح خودباوری گفت: دیروز در آخرین مذاکره‌ای که با رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس داشتیم، محمدرضا ابراهیمی اعلام کرد که امروز در استانداری فارس درباره تحویل‌گیری و تجهیز مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی دهکده سلامی شیراز تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: ما مرکزی را در مجتمع سلامی برای معتادان با 3 هزار مترمربع زیربنا ساختیم و بیش از 4 میلیارد تومان نیز در این زمینه هزینه کردیم و آمادگی داریم که آن را تحویل استانداری دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: دیروز با رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس صحبت کردیم که ابراهیمی گفت هفته آینده به‌طور رسمی مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی مجتمع سلامی را تحویل می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی در مجتمع سلامی شیراز گنجایش این را دارد که بیش از یک‌هزار آسیب‌دیده اجتماعی را در خود جای دهد تا یک زندگی همراه با کرامت انسانی برای آنان فراهم شود.  

حقدل درباره بازدید خود از نمایشگاه شرح خودباوری که به عرضه محصولات معلولان اختصاص دارد، بیان داشت: کار زیبای بهزیستی در توانمندسازی معلولان بسیار ارزشمند بوده و هنرهای زیبایی را از معلولان دیدیم که به نظر می‌رسد نقطه مثبتی است.

وی در عین‌حال گفت: اما مشکلی که تمام معلولان به آن اشاره داشتند فروش محصولات است زیرا آنان می‌گویند به دلیل این‌که نمی‌توانند بازاریابی کنند، مخارج زندگی آنان تأمین نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: حلقه واسط شدن بهزیستی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات معلولان بسیار کار خوبی است زیرا این نمایشگاه نشان می‌دهد که استعدادهای نهفته‌ بسیاری بین معلولان وجود دارد که بهزیستی آن را شناسایی و تقویت کرده و با امکانات مختصری که به آن‌ها داده، زمینه بروز هنر آنان را فراهم کرده است.

وی بابیان این‌که نباید معلولیت پایان زندگی باشد، خاطرنشان کرد: معلولان نباید خانه‌نشین شوند و باید کمک کرد تا فعال شوند و به همین دلیل ما با بهزیستی همکاری خوبی در این زمینه و موارد دیگر داریم و بر خود تکلیف می‌بینیم معلولان را به عرصه اجتماعی بکشانیم تا در حد توان، کار و فعالیت کنند.

حقدل اضافه کرد: فضای نمایشگاه را شهرداری در اختیار معلولان گذاشته است و هرزمان نیز اراده کنند در زمینه برگزاری نمایشگاه در پارک‌ها به‌طورحتم به معلولان کمک می‌کنیم.

 وی همچنین با اشاره به این‌که مسؤولیت اصلی معلولان با بهزیستی است، گفت: اگر بهزیستی تشخیص دهد که معلولان نیاز به کمک دارند شورا به‌صورت موردی کمک می‌کند.

برچسب ها: شیرازه
نظرات بینندگان